منابع آگاه از نزاع شدید بین جناح ها در ساختمان شماره 10 خبر می دهند.

 

به گزارش جماران، ایندیپندنت در گزارشی فاش کرد وضعیت در ساختمان شماره 10 خیابان داونینگ (دفتر نخست وزیری انگلیس) وحشتناک توصیف شده است. تلاش هایی برای جلوگیری از استعفای «دیوید فراست» نماینده انگلیس در مذاکرات برگزیت در جریان است، در حالی که «الیور لوئیس»، معروف به «سونیک»، معاون سابق فراست پست اش را ترک کرده است و منابع آگاه از نزاع شدید بین جناح ها در ساختمان شماره 10 خبر می دهند.

این آخرین مورد آشفتگی از 9 روز پیش و با انتصاب «سیمون فین و هنری نیومن» در پست هایی در ساختمان شماره 10 آغاز شد. 

آنها به «مایکل گوو» وزیر کابینه انگلیس نزدیک هستند، که این موضوع برخی از وفاداران بوریس جانسون را آزرده است. فراست تهدید به استعفا کرد اما در عوض روز چهارشنبه به عنوان وزیر کابینه منصوب شد و بخشی از کار گوو را عهده دار شد: معامله با اتحادیه اروپا.

گفته می شود عصر همان روز بوریس جانسون، لوئیس را به ارائه مقاله ای علیه نیومن در روزنامه فایننشال تایمز متهم کرده است. آنها روز پنجشنبه زمانی که جانسون سعی کرد لوئیس را متقاعد کند که استعفا ندهد، ملاقات کردند. اما در هر حال او جمعه استعفا داد.

«کری سیموندز» نامزد نخست وزیر، یکی از فعالان نیرومند و بانفوذ حزب محافظه کار است که علی رغم نقشی که فین و نیومن در اعمال فشار بر گوو برای خیانت به جانسون در انتخابات 2016 دارند، با آنها دوست است. لوئیس یکی از اعضای تیم «رای به خروج» (Vote Leave) است که «دومنیک کامینگز» که در ماه نوامبر پس از اختلاف با سیموندز آنجا را ترک کرد، این تیم را راه اندازی کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.