یکی از مشاوران ارشد نخست وزیر انگلیس که به دلیل نقض محدودیت‌ های اجتماعی کرونایی نظر همگان را به خود جلب کرده بود، اکنون در صدر جار و جنجال های سیاسی در این کشور قرار دارد و به نظر نمی ‌رسد این ماجرا فعلا فیصله پیدا کند.

 

به گزارش جماران، جنجال بر سر «قانون شکنی» مغز متفکر دولت انگلیس در بحران کرونا ادامه دارد.

در تازه ترین خبر، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس از «دومینیک کامینگز» مشاور ارشدش حمایت کرد و گفت او چاره ‌ای جز این سفر نداشته و کارش قانونی و در حمایت از خانواده ‌اش بوده است.

او افزود: دومینیک از هر نظر مسئولانه و قانونی و سالم عمل کرده است.»

کامینگز مغز متفکر تلاش ‌های مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال 2016 بود و وقتی بوریس جانسون نخست ‌وزیر شد، مشاور سیاسی ارشد او شد.

دفتر نخست وزیری درباره سفر کامینگز گفته بود او می‌ خواست مطمئن شود اگر نشانه‌ های بیماری را دارد، کسی باشد که از فرزندش مراقبت کند و برای این کار نیاز به حمایت خانواده‌ اش داشت.

کامینگز بعد از اینکه مشخص شد برخلاف مقررات فاصله ‌گذاری اجتماعی و قرنطینه صدها کیلومتر رانندگی کرده و به شمال شرقی انگلیس رفته، با فشار روزافزونی برای استعفا روبرو شده است.

شماری از نمایندگان حزب حاکم محافظه ‌کار و احزاب مخالف خواستار استعفای کامینگز شده‌ اند.

حزب کارگر خواستار تحقیق فوری در این باره شده است. «کی‌ یر استارمر» رهبر حزب کارگر حزب مخالف گفت اینکه جانسون مشاورش را برکنار نکرده «توهینی» به مردم است که مقررات فاصله‌ گذاری اجتماعی و قرنطینه را رعایت کرده‌ اند.

رئیس حزب کارگر با اشاره به دفاع جانسون از اقدام مشاورش در شکستن قرنطینه کرونایی برای سر زدن به خانواده اش گفت این ماجرا یک آزمون برای نخست وزیر بود و وی در این آزمون شکست خورد و دبیر کابینه باید در این باره تحقیقاتی فوری انجام دهد.

حزب ملی اسکاتلند هم خواستار کناره گیری کامینگز و تحقیق درباره این موضوع شده است.

هم دولت و هم کامینگز دیروز گفته بودند او «قانونی و مسئولانه» عمل کرده اما منتقدان می‌ گویند کامینگز در حالی به این سفر 260 مایلی (بیش از 400 کیلومتری) از لندن به دورهام رفته که همسرش علائم کرونا داشته است.

امروز دو روزنامه انگلیسی نوشتند که کامینگز در دوران قرنطینه یک بار دیگر هم با خودرو سفر کرده است. جانسون اما در پاسخ گفت بعضی از ادعاهای رسانه‌ها کذب هستند.

به نظر نمی ‌رسد این ماجرا فعلا فیصله پیدا کند.

با اینکه هم جانسون و هم کامینگز در سنجش افکار عمومی مهارت نشان داده‌اند اما ممکن است اینجا اشتباه کرده باشند و مردم فکر کنند در اجرای قانون بین افراد عادی و افراد نزدیک به قدرت تفاوت هست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.