وزیر بهداشت کویت تأکید کرد که کرونا هرگز به طور کامل از بین نمی رود.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه القبس کویت، «باسل الصباح» وزیر بهداشت کویت بر این باور است که بیماری کرونا به پایان نمی رسد و تا «روز قیامت» با ما باقی می ماند و تنها راه حمایت از آن«ایمنی سازی» است.

باسل الصباح تأکید کرد: همه کودکان و برخی گروه های دیگر نمی توانند واکسن بزنند ولی برخی تدابیر باعث کاهش شیوع کرونا می شود.

وی درباره توقف فعالیت های تجاری نیز گفت:ما باعث توف فعالیت های تجاری نیستیم بلکه این اقدام به توصیه سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته است و ممکن است مجبور می شویم که قرنطینه کامل نیز انجام دهیم تا از شیوع گونه های جدید ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت کویت درباره برخی گزارش ها در زمینه «انتقال ویروس کرونا از ملیت های خاصی» نیز تأکید کرد که این «درست نیست» و 60 درصد از مبتلایان در کویت کویتی هستند.

باسل الصباح در ادامه گفت: سن مبتلایان به کرونا بین 18 و 40 سال است و تصمیم به کاهش زمان کار و فعالیت ها به منظور کاهش زمان تماس میان اشخاص بوده است.

در تحولی جدید در ارتباط به شیوع ویروس کرونا در جهان،کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در هند باعث شگفتی دانشمندان شده است.

دانشمندان به‌درستی نمی‌دانند چرا شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در هند به شکلی چشمگیر کاهش یافته است.

 کاهش نسبی شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در هند دانشمندان را گیج کرده است، آن هم در شرایطی که انتظار می‌رفت هند با عبور از آمریکا از حیث تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ رکورددار شود.

کاهش شیوع ویروس کرونا در هند در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور) آغاز شد و حالا این کشور روزانه حدود ۱۱ هزار مورد ابتلای جدید را ثبت می‌کند. این رقم در نقطه اوج شیوع ویروس کرونا در هند، حدود ۱۰۰ هزار نفر در روز بود.

دانشمندان برای این کاهش که تقریباً در تمامی مناطق هند قابل مشاهده است، دلایل مختلفی را مطرح کرده اند. به گفته آنها، ممکن است برخی از مناطق به نقطه موسوم به «امنیت جمعی» و یا «امنیت گله‌ای» رسیده باشد. همچنین ممکن است ساکنان هند به خصیصه‌ای ژنتیک مسلح باشند که حالا آنها را به طور نسبی در برابر ویروس کرونا مصون نگاه می‌دارد.

دولت هند نیز معتقد است بخشی از این کاهش می‌تواند به اجبار استفاده از ماسک در مناطق عمومی و پر رفت و آمد مرتبط باشد. تخطی از کاربرد ماسک در تعدادی از شهرهای هند جرایم سنگینی به همراه دارد.

اما متخصصان معتقدند شرایط پیچیده‌تر است چرا که از یک سو این کاهش ابتلا در تمامی مناطق هند رصد می‌شود، و از سوی دیگر استفاده از ماسک در بسیاری از مناطق رو به کاهش است.

بیش از ۱۱ میلیون نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از ۱۵۵ هزار نفر بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

به گفته پژوهشگران، اگر دلیل اصلی مرتبط با این کاهش چشمگیر یافت نشود، ممکن است ناخواسته اتفاقی رخ دهد که ابتلا به ویروس کرونا در هند بار دیگر افزایش یابد.

از سوی دیگر، «گینادی اونیشنکو» دانشمند بیماری های فراگیر روسی گفت که ایمنی جمعی علیه کرونا در ساکنان مسکو پایتخت این کشور به لطف بیمارانی که بهبود پیدا کرده و کسانی که واکسن ضد کرونا زده اند، ایجادشده است .

اونیشنکو افزود: ما اکون اقدام به تقویت ایمنی در برابر ویروس کرونا می کنیم. با ایجاد ایمنی دسته جمعی ساکنان مسکو می توان گفت که این ایمنی در عمل وجود دارد.

وی افزود: نزدیک به 900 هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند به علاوه کسانی که واکسن زدند و نیز کسانی که آزمایش نداده اند ولی در عمل از ایمنی برخوردار هستند.

به گفته این دانشمند روسی مسکو اکنون تا حدودی از ایمنی باثبات برخوردار است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.