محرک‌های جریان خون و تاثیر آن بر کاهش خطر مرگ ناشی از کرونا

مطابق نظر دانشجویان داروی دگزامتازون در بهبود جریان خون در ریه‌های بیماران کرونا مؤثر بوده و می‌تواند احتمال زنده ماندن آن‌ها را افزایش دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از دیلی میل، سازمان بهداشت انگلیس اعلام کرده که آزمایشات روی استروئید‌های مورد استفاده برای تقویت جریان خون در ریه‌ها و کمک به بهبودی کامل از ویروس کرونا را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ مطالعه منتشر شده توسط اداره خدمات انگلیس نشان می دهد که دارو‌های استروئید دگزامتازون برای نجات جان افراد آلوده به ویروس کرونا قابلیت دارد. این دارو تاکنون به نجات جان ۱۲۰۰۰ نفر مبتلای به کرونا در انگلستان کمک کرده است.

این مطالعه نشان داده که داروی دگزامتازون در بهبود جریان خون در ریه‌های بیماران کرونا مؤثر بوده و می‌تواند احتمال زنده ماندن آن‌ها در برابر عوارض شدید ناشی از ویروس کرونا را افزایش دهد. این نتایج پس از انجام آزمایش در مورد اثربخشی داروی متری بیسمسیلا که یک محرک ریه است و به محافظت از کرونایی های مبتلا به بیماری‌های جدی کمک می‌کند، بدست آمده است.

این آزمایش روی ۱۱۶ بیمار در بیمارستان رویال برکشایر شهر ردینگ که متحمل عوارض شدید ناشی از ویروس کرونا اعم از کمبود اکسیژن و کاهش سطح آن در خون بوده اند انجام شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید