پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سخنگوی نُجَباء در گفتگو با شبکه پرس تی وی:

انقلاب اسلامی نقطه عطفی در اعتلای مقاومت بود

الشَمَّری روند قدرت گیری محور مقاومت را به بازه زمانی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تقسیم و تصریح کرد: امام خامنه‌ای امروز یک عقل استراتژیک بزرگ است که توانست جبهه مبارزان با آمریکا و استکبار را به گونه‌ای رهبری کند تا به یک قدرت جهانی تبدیل شوند.

 

به گزارش جماران به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء ، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء با حضور در برنامه گفتگو محور "Face to Face" شبکه پرس تی وی، ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نقش جمهوری اسلامی در ساماندهی و اعتلای محور مقاومت را بی بدیل توصیف کرده و اظهار داشت: جنبش‌های مقاومت در منطقه پیش از انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفته بودند، اما از تمامی جنبه‌ها ضعیف بودند. مهم‌ترین این جنبش‌ها در فلسطین شکل گرفته بود که با سنگ و حتی دست خالی با دشمن مقابله می‌کردند.

مهندس «نصر الشَمَّری» افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت همه جانبه آن از مقاومت در کشورهای لبنان و فلسطین، رژیم صهیونیستی به شکست سوق پیدا کرد؛ رژیمی که روز به روز مناطقی را از کشورهای عربی اشغال می‌کرد و حتی وارد بیروت هم شده بود. اسراییل در جنگ ۲۲ روزه علیه غزه نیز نتوانست کاری از پیش ببرد. همچنین در عراق، آمریکا با صدها هزار سرباز، کشور ما را اشغال کرد و هر نوع جنایتی را مرتکب شد، اما با این وجود شکست خورد و آمریکایی‌ها اعلام کردند که بیش از ۸۰ درصد ضربه‌هایی که متحمل شدند از سوی گروه‌های مورد حمایت ایران بوده است.

وی با تاکید بر پیشرفت روز افزون مقاومت و تاثیرگذاری این گروه‌ها بر معادلات بین‌المللی گفت: جنبش‌های مقاومت در منطقه باقی خواهند ماند و بعد از تشکیل محور کامل مقاومت، به هدف این مرحله که اخراج کل نیروهای اشغالگر آمریکایی است خواهند رسید و این گروه‌ها منطقه را برای ظهور حضرت صاحب الامر عجل الله آماده خواهند کرد. مقاومت در عراق و لبنان نه فقط در معادله قدرت تاثیر دارد بلکه مقاومت، عنصر اصلی خلق معادله قدرت در این کشورها است. 

مقام ارشد مقاومت عراق ادامه داد: شما در لبنان می‌بینید‎ که هیچ جریانی توان تدوین استراتژی مقابله با رژیم صهیونیستی بدون حضور حزب الله را ندارد. در عراق نیز، مقاومت و الحشد الشعبی عناصر اصلی شکست داعش بودند و امروز نیز برای اخراج اشغالگران آمریکایی آماده هستند. مقاومت یمن امروز عمق عربستان سعودی را مورد حملات گسترده و سرتاسر رژیم صهیونیستی را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد. جنبش انصارالله علی رغم تمام امکاناتی که آل سعود و همپیمانانش در اختیار دارند، توانسته شروط خود را بر آنان تحمیل کند و از سوی دیگر، دشمنان اعلام می‌کنند که باید از طریق گفتگوی سیاسی مساله یمن حل شود که این نشان از قدرت مقاومت یمن و شکست آنان دارد.

الشَمَّری با بیان اینکه اکنون جریان‌های مقاومت از قدرت سیاسی خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: مقاومت در برخی کشورها حتی اکثریت جامعه کنشگران سیاسی را به خود اختصاص داده است. در وجه بین المللی آن نیز، به مرحله‌ای رسیده که هیچ جریانی بدون جریان پشتیبانی مقاومت نمی‌تواند معادله جدیدی را در منطقه ایجاد کند.

وی در بخش دیگری به بیانیه گام دوم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای پرداخت و گفت: ما در مقاومت اسلامی نُجَباء، خود را مخاطب این بیانیه می‌دانیم، چراکه امام خامنه‌ای، این بنده صالح خدا، رهبر دینی و مرجع تقلید بسیاری از مردم و مجاهدان مقاومت اسلامی عراق است. بر این اساس، شیعیان خود را ملزم به اطاعت از دستورات و عمل به منویات ایشان می‌دانند. علاوه بر این، امام خامنه‌ای امروز یک عقل استراتژیک بزرگ است که توانست این مبارزه بزرگ را به گونه‌ای مدیریت کند تا جمهوری اسلامی و همپیمانان آن یک قدرت جهانی را در برابر استکبار تشکیل دهند.

معاون دبیرکل نُجَباء تاکید کرد: امام خمینی قدس سره سخن مهمی دارند و می‌فرمایند "کسی که با خدا ارتباط دارد هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد"، لذا ما در محور مقاومت شکست نخواهیم خورد و آنان ما را با چیزی که آرزویش را داریم تهدید می کنند یعنی شهادت! امروز آمریکا به اندازه‌ای که از خطر جمهوری اسلامی سخن می‌گوید، در مورد چین که یک قدرت اقتصادی بزرگ در جهان است سخن نمی‌گوید، چراکه امروز جمهوری اسلامی ایران رهبر محور مقابله با آمریکا است و این محور برخلاف محوری که آمریکا آن را رهبری می‌کند و رو به افول است؛ روز به روز پیشرفت می‌کند. ما از شهید ابو مهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی می‌شنیدیم که چگونه شهادت آرزوی آنان بود و از همه دوستان مومن خود می‌خواستند که برای آن‌ها دعای شهادت کنند.

الشَمَّری به ضرورت تبعیت از ولی فقیه اشاره کرد و گفت: ولی فقیه مرجع تقلید است و مسلمانان از او پیروی می‌کنند. او جانشین امام زمان عجل الله است و لذا ارتباط با ولی فقیه یک واجب شرعی است. به دوره قبل از عمل به نظریه ولایت فقیه و دوره پس از آن بنگرید! اکنون شیعیان و مسلمانان به عنوان قدرتی جدی در برابر آمریکا و استکبار مطرح شده‌اند. شهید محمد باقر صدر که خود از مدافعان نظریه ولایت فقیه است، می‌فرماید "ما قبل از نظریه ولی فقیه شبیه مردگان بودیم، ولی امروز گویا دوباره زنده شده‌ایم و ما ارتباط با ولی فقیه را شرافتی برای خود می‌دانیم".

وی افزود: کسی که در دوره صدام زندگی نکرده نمی‌تواند وضعیت آن زمان را تصور کند. در آن دوره اگر کتابی داشتید، یا در نماز جماعت شرکت می‌کردید و یا به صورت متوالی به زیارت امام حسین علیه السلام می‌رفتید، به اعدام محکوم می‌شدید! با این وضعیت، همه گمان می‌کردند که پس از ورود آمریکایی‌ها، ملت عراق با گُل از اشغالگران استقبال خواهند کرد، ولی مقاومت در کمتر از یک سال شکل گرفت و ملت ما با اسلحه از آنان استقبال کردند، چراکه مردم می‌دانستند صدام مزدور آمریکا بود.

سخنگوی نُجَباء با بیان اینکه مجاهدان عصر حاضر همواره تحت تاثیر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بوده‌اند، خاطرنشان ساخت: حاج قاسم و ابو مهدی مصداق واقعی سخن شهید صدر بودند که می‌فرمود "در امام خمینی(ره) ذوب شوید، همانطور که او در اسلام ذوب شده است" و این دو شهید عالی مقام در بنیانگذار انقلاب اسلامی ذوب شده بودند، لذا بعدها منبع تاثیرگذاری در دیگران شده و خود مکتبی تشکیل دادند که ما ایمان داریم این مکتب هزاران فرمانده مجاهد همچون سلیمانی و المهندس را تربیت خواهد کرد.

الشَمَّری در بخش پایانی این گفتگو با بیان اینکه "ما اکنون در مرحله زوال آمریکا از منطقه و قدرت گیری مقاومت هستیم" تاکید کرد: در دوره ترامپ فشارها و مشکلات زیاد بود و مهم‌تر، فتنه‌های داخلی زیاد بود. دردناک بود که ببینیم بخشی از جامعه تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار گرفته و علیه کسانی که برایشان از خانواده و جان و مال خود گذشته‌اند، اقدامات سلبی انجام می‌دهد. اما در نهایت جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی پیروز و دشمنان، یکی پس از دیگری نابود شدند. جدیدترین آن نیز رییس جمهور آمریکا بود که با وضع فضاحت‌باری از کاخ سفید بیرون رانده شد. این ادعا زمانی تایید می‌شود که تشییع با شکوه پیکر مطهر فرماندهان مقاومت را با نحوه اخراج ترامپ جنایتکار مورد مقایسه قرار دهیم.

وی اخراج اشغالگران از سرزمین عراق را قریب الوقوع پیش بینی کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها در دهه اول قرن حاضر با ۳۰۰ هزار سرباز، امکانات و تجهیزات بی‌شمار دپو شده، قدرت هوا فضا و نیز سیطره کامل بر عراق نتوانستند در این کشور بمانند و به ناچار شکست خوردند. اکنون که آمریکا توانایی محافطت از خود را نداشته و سفیر آن سفیر فقط به فکر محافظت از سربازان و منابع داخل عراقشان است؛ دیگر توانایی تحمیل امری را ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.