از این پس دونالد ترامپ عنوان «رئیس جمهور ورشکسته» را تا پایان عمرش با خود یدک خواهد کشید.

 

به گزارش جماران، نیویورک تایمز در مقاله ای پس از رای مجلس نمایندگان به به استیضاح ترامپ نوشت: نظر شما کدام مسئله برای دونالد ترامپ دردناک تر بود - اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا که دوبار استیضاح شد یا اخراج به عنوان میزبان تورنمنت بزرگ گلف؟

رئیس جمهور مطمئناً روزهای بدی را پشت سر گذاشته است زیرا درست قبل از حمله هفته گذشته به کنگره، با طرفدارانش سخن گفت. این واقعیت که اکنون او به آنها گفته دیگر در جریان تحلیف جو بایدن مجدداً شورش نکنید، معیار خوبی برای میزان رنج آور بودن از بین رفتن شهرت وی است.

و شنیدن گزارش هایی مبنی بر تصمیم فوق العاده فدراسیون گلف برای انتقال بازی های قهرمانی خود در سال 2022 به مکانی غیر از باشگاه ملی گلف ترامپ بسیار جالب است.

علاوه بر این ترامپ از توئیتر اخراج شده است. اگر بازرسان فقط می توانستند راهی برای توقیف تلویزیون های ترامپ پیدا کنند، قطعاً این پایان کار او می بود.

ما از زمانی که ترامپ از پذیرفتن باخت در انتخابات خودداری کرد و به یک کارزار کاملاً بی نتیجه و بی سابقه ادامه داد که ادعا می کند رای گیری توسط طرفداران بایدن انجام شده است، شاهد این درام هستیم. بسیاری از پیروان مجنون او به واشنگتن سرازیر شدند؛ جایی که ترامپ به آنها توصیه کرد، «اگر جنگ نکنید، دیگر کشوری نخواهید داشت.»

شوک وارد شده به او را تصور کنید وقتی آنها (طرفدارانش) با عصبانیت به کنگره هجوم بردند.

حتی برخی از طرفداران پرشور رئیس جمهور در کنگره نیز با هجوم چنین جمعیتی که به سمت اتاق هایی که در آن پنهان شده بودند، وحشت می کنند. (و در مورد برخی از جمهوری خواهان راست گرا، که بدون استفاده از ماسک به سختی نفس می کشیدند.)

«لیز چنی» یکی از 10 عضو حزب ترامپ که با همه دموکرات ها رای به استیضاح دوباره او داده بود ، گفت: «او شعله را روشن کرد.»

رئیس جمهور سرانجام به همه اینها پیش ازرفتن به تگزاس پاسخ داد و به خبرنگاران گفت: «مردم فکر کردند آنچه من گفتم کاملاً مناسب است.»

اکنون منظور او از «مردم»"، ترامپی ها است، اما فکر می کنید وی به طور خاص چه کسی را در ذهن داشت؟ کسی غیر از خانواده اش و رودی جولیانی؟ یکی از جنبه های وحشتناک پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ این است که رودی به عنوان رئیس اجرایی باقی مانده است.

همه از دانشگاه «لی های» تا  کمپانی تجارت الکترونیک کانادایی Shopify اعلام کرده اند که روابط خود را با رئیس جمهور خاتمه می دهد. واقعاً، بسیاری از مردم می خواهند همان ارتباط جزئی که با ترامپ دارند را هم قطع کنند.

ترامپ روابط تخریب شده را اصلاح نمی کند. بلکه تلاش می کند همه آنهایی که با تحریک او به کنگره حمله نکرده اند را تحقیر کند؛ حتی مایک پنس معاونش را.

پنس نمونه بسیار خوبی از رضایت رئیس جمهور برای کار سخت است. گناه بزرگ او امتناع از این بود که وانمود کند ترامپ در انتخابات شکست نخورده است. در نتیجه، ترامپ با خوشحالی به صدای آن دسته از حامیان عصبانی اش گوش داد که فریاد می زدند «پایان مایک پنس». و گزارش شده است که ترامپ در آخرین جملاتش پیش از آنکه مایک پنس از دفتر او خارج شود خطاب به وی می‌گوید: «تو در تاریخ یا به‌عنوان وطن‌پرست می‌مانی یا به‌عنوان ب...». (واژه‌ای که رئیس جمهوربه‌ کار برده در متن گزارش‌ ها نیامده اما با توجه به بافت متن و حرف ابتدایی (p) ذکر شده، وی احتمالا واژه ‌ای نظیر «بزدل» یا «بی ‌جُربزه» را به ‌کار برده است.)

سمت احتمالی پس از ریاست جمهوری: نمایش واقعیت جدیدی به نام «وطن پرست یا بی جربزه».

او باید کاری بکند. به نظر می رسد سرانجام مشاوران ترامپ وی را وادار کرده اند که این واقعیت را بپذیرد که بعد از هفته آینده، وی دیگر رئیس جمهور نخواهد بود. او دیگر نمی تواند سیاست ملی را تعیین کند، یا از قسمت هایی از شغل اش که به نظر می رسید واقعا پاداش آور است - مانند عفو بوقلمون ها - سوء استفاده کند.

بازنشستگی برای او احتمالاً یک گزینه نیست. رئیس جمهور تمام زندگی بزرگسالی خود را صرف تلاش برای گره زدن نام خود به ایده ثروت های باورنکردنی کرده است. حال بانک هایی که به او مبلغ زیادی وام داده اند، خواستار پس گرفتن آن هستند.

دویچه بانک که سازمان ترامپ حدود 330 میلیون دلار به آن بدهکار است، از این رابطه عقب نشینی کرده است. وام ها - که شخصاً توسط رئیس جمهور تضمین شده اند - از سال 2023 باید واریز شوند.

او از اینجا کجا می رود؟ از بین رفتن شهرت و اعتبار شما در صورتی که موفقیت عمده زندگی شما تنها فروش حقوق برای استفاده از نام شما باشد، نوعی مشکل محسوب می شود. او همیشه به سال ها فعالیت خود در پیست اسکیت روی یخ پارک مرکزی می بالید - با این تفاوت که این شهر نیز می خواهد آن را از او پس بگیرد.

و احتمالاً تقاضای زیادی در تجارت قمار برای شخصی که می تواند یک کازینو را به ورطه ورشکستگی برساند، وجود ندارد.

شاید او به ریشه های خود برگردد و جستجو برای محل تولد باراک اوباما در کنیا را شروع کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.