ماسک و خودرویی که بن سلمان ولیعهد عربستان در جریان نشست سران شورای همکاری خلیج فارس مورد استفاده قرار داد،توجه همه را به خود جلب کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، فعالان در شبکه های اجتماعینوشتند که دو شرکت بین المللی در «نشست العلا» بدون هیچ گونه زحمتی بعد از آن که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان تولیدات آنها را برای میلیون ها نفر از کسانی که جریان نشست آشتی کشورهای حاشیه خلیج فارس در استان العلا را دنبال کردند، استفاده بهینه بردند.

ماسکی که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در جریان نشست العلا روز گذشته -سه شنبه- زده بود باعث جلب توجه فعالان در شبکه های اجتماعی شد.

یکی از فعالان با انتشار عکسی از بن سلمان در حال رانندگی خودرویش و همراهی «تمیم بن حمد» امیر قطر نوشت که به احتمال زیاد این نوع ماسک به طور کامل به فروش رفته است.

وبسایت سی ان ان نیز در گزارشی نوشت که این ماسک از نوع«air queen» است و از مواد «نانو فیبر» توسط شرکتی در کره جنوبی ساخته شده است و قیمت آن برای هر جفت 7.50 دلار است.

همچنین کسانی که جریان نشست روز گذشته را دنبال می کردند بر خودروی «لکسوز ال ایکس» تمرکز کردند که ولیعهد عربستان با همراهی کردن امیر قطر برای گردشی در آثار تاریخی العلا هدایت کرد.

نشست سران شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته -سه‌شنبه- در عربستان برگزار شد و سران شورا «بیانیه العلا» را که شامل توافق آشتی میان قطر و کشورهای این شورا است، امضا کردند.

 چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس  در شهر العلا عربستان با حضور تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و مقامات برخی کشورهای این شورا برگزار شد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در آغاز این نشست گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم برای توقف برنامه موشک‌های بالستیک که صلح در منطقه را تهدید می‌کند، تلاش کنند.

وی گفت: ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دستور داده که نشست را به نام سلطان قابوس، پادشاه سابق عمان و صباح الاحمد الصباح، امیر سابق کویت نامگذاری کنیم.

وی بر لزوم تقویت همکاری میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تأکید و از تلاش‌های کویت و آمریکا برای پایان دادن به اختلافات میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قدردانی کرد.

محمد بن سلمان گفت: توافق العلا بر همبستگی و ثبات عربی و اسلامی و تقویت پیوند دوستی و برادری میان کشورها و مردم جهان عربی تأکید دارد.

سران شورای همکاری خلیج فارس «بیانیه العلا» را که شامل توافق آشتی میان قطر و کشورهای این شورا است، امضا کردند.

همچنین «نواف الاحمد الجابر الصباحم امیر کویت در این نشست تأکید کرد: ما به همگان این دستاورد تاریخی در نشست العلا را تبریک می‌گوییم و برای حمایت از همکاری و فعالیت مشترک میان کشورهای شورا تلاش می‌کنیم.نامگذاری بیانیه نشست شورای همکاری به «توافق همبستگی» نشان دهنده تلاش و تمایل ما برای اتحاد و همبستگی میان امت عربی است.

امیر کویت همچنین نقش رهبری مصر و حمایت این کشور از مسائل منطقه را ستود.

در این نشست پادشاه عربستان، پادشاه عمان، پادشاه بحرین و رئیس‌جمهور مصر حضور نداشتند.

این نشست درحالی برگزار می‌شود که دوشنبه برخی منابع از آشتی ریاض و دوحه و بازگشایی مرزهای بین دو کشور خبر دادند.

از سال ۲۰۱۷ عربستان، مصر، بحرین و امارات روابط خود را با قطر قطع و این کشور را تحریم کردند. این کشورها قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده بودند.

 کشورهای عضو با صدور بیانیه اختتامیه گفتند که هدفشان از امضای بیانیه العلا تقویت وحدت و انسجام در میان کشورهای این شورا است.

در بیانیه پایانی شورای همکاری خلیج فارس  به میزبانی عربستان این شورا همچنین پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده تبریک گفت.

در این بیانیه همچنین آمده است، این شورا از امضای بیانیه العلا که هدف آن تقویت وحدت و انسجام در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است، استقبال می‌کند.

این بیانیه همچنین تاکید کرد، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در برابر هر تهدیدی برای هر یک از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس متحد هستند. در بیانیه پایانی اجلاس العلا در عربستان سعودی، همچنین بر احیای همکاری خلیج فارس و روابط برادرانه تاکید شد.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکید کردند که نباید حق حاکمیت هیچ کشوری نقض شود یا امنیت آن هدف قرار گیرد. همچنین در بیانیه العلا روابط نزدیکتر مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تأیید شد.

در بیانیه اختتامیه، شورای عالی بر لزوم انسجام شورای همکاری و یکپارچگی میان اعضای آن تاکید کرد.

در همین حال وزیر خارجه عربستان اعلام کرد، ریاض و سه متحد عربش برای احیای کامل روابط با دوحه در این نشست توافق کردند. «فیصل بن فرحان آل سعود» در کنفرانسی مطبوعاتی پس از این نشست که مصر هم در آن حضور داشت، گفت یک  اراده سیاسی و نیت خوب  برای تضمین اجرای این توافق برای احیای روابط دیپلماتیک و سایر موارد از جمله از سرگیری پروازها وجود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.