به گزارش جماران؛ شبکه خبری 'سی ان ان' آمریکا روز چهارشنبه در گزارشی اختصاصی عنوان کرد که آمریکا به هکرهای روسی در باره هک و انتشار خبر جعلی دربحران قطر مظنون است.

تارنمای خبری این شبکه نوشت: مقامات آمریکا اعلام کردند، تحقیقاتی که توسط اف.بی. آی صورت گرفته ، نشان می دهد که هکر های روسی به خبرگزاری رسمی قطر رخنه کرده و خبر جعلی را در آن قرار داده و باعث ایجاد بحران در بین متحدان نزدیک آمریکا در منطقه خلیج (فارس) شده اند.
این شبکه آمریکایی درادامه افزود: اف.بی.آی به تازگی یک تیم تحقیقاتی درباره ماجرای هک شدن رسانه های قطر به 'دوحه' فرستاده و مقامات قطری و آمریکایی این مطلب را عنوان کرده اند که به روس ها در این قضیه مظنون هستند.
سی ان ان افزود : اطلاعات گردآوری شده توسط آژانس های امنیتی آمریکا نشان می دهد که هکرهای روسی در پس این رخنه که درابتدا توسط دولت قطر و حدود دو هفته پیش اعلام شد، قرار داشته اند.
حدود دو هفته قبل خبری منتسب به امیر قطر از سوی خبرگزاری این کشور منتشر شد که در آن وی مواضعی متفاوت با مواضع برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در موضوع آمریکا ، حماس و حزب الله اتخاذ کرده بود که بعد این خبر با ادعای اینکه سایت خبرگزاری قطر هک شده و از سوی هکرها منتشر شده است، تکذیب شد.
مخالفان ترامپ نیز در آمریکا هکرهای روسی و حتی دولت روسیه را متهم کرده اند که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور به نفع ترامپ و به ضرر هیلاری کلینتون اطلاعاتی را هک و منتشر کرده اند.
ادعای دست داشتن هکرهای روسی در این ماجرا از سوی نهادهای آمریکایی این احتمال را می دهد که این رسانه ها قصد دارند تا پای روسیه را به عنوان عامل اختلاف بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به وسط بکشند.در حالیکه دونالد ترامپ در توییت های دیروز خود به نوعی تنش های موجود را به سفرش به منطقه ربط داده و نوشته بود:' چه خوب است که دیدار از عربستان و ملاقات با پادشاه (این کشور) و 50 کشور، نتیجه مطلوبی در برداشت. آنها گفتند که موضعی سخت در قبال تامین مالی افراط گرایی اتخاذ می کنند و قطر نشانه گرفته شد. شاید این سرآغاز پایان وحشت تروریسم باشد.'
عربستان به همراه بحرین، امارات و مصر از روز دوشنبه گذشته با ادعای حمایت قطر از تروریسم، افراط گرایی و دخالت در امور داخلی این کشورها، روابط سیاسی خود را با این کشور قطع ومرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را نیز با قطر مسدود کرده اند.
سی ان ان درادامه افزود:هنوز مشخص نیست رهگیری های صورت گرفته از سوی آمریکا درباره ماجرای هک شدن سایت خبری قطربه سازمان های جنایی روسیه منتهی شده و یا به سرویس های امنیتی روسی که درباره مداخله در انتخابات آمریکا مقصر شناخته می شوند.
بنابراین گزارش یک مقام ارشد دولت آمریکا به این نکته اشاره کرد که طبق اطلاعات گذشته هیچ یک ازاین اتفاقات بدون نظر دولت روسیه صورت نمی گیرد.
سی ان ان افزود:بااین حال 'سیا' و اف.بی.آی تاکنون حاضر به اظهار نظر دراین زمینه نشدند و یک سخنگوی سفارت قطر در واشنگتن نیز گفت تحقیقات در جریان است و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.