نخست وزیر انگلیس سومین قرنطینه کرونایی در سراسر انگلیس را اعلام کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با اشاره به نوع جدید ویروس کرونا که به گفته او 50 تا 70 درصد سریع ‌تر سرایت می ‌کند، از سومین قرنطینه ملی در انگلیس به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

نخست وزیر انگلیس در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: «نوع جدید ویروس با سرعت نگران کننده ای در حال انتشار است ... بدیهی است که به سومین تعطیلی ملی نیاز است.»

مقامات بهداشتی انگلیس اکنون سطح وخامت شیوع کرونا را به 5 ارتقا داده ‌اند که حاکی به حداکثر رسیدن ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی برای رسیدگی به بیماران کووید 19 دارد.

نخست وزیر انگلیس گفت بیمارستان های انگلیس در حال حاضر بیشترین فشار را از آغاز شیوع کرونا تاکنون متحمل می شوند.

وی گفت مردم این کشور می توانند در طول قرنطینه کرونایی برای خرید اقلام ضروری و نیز ورزش کردن از خانه خارج شوند.

نخست وزیر انگلیس گفت بسیار بعید است کودکان به گونه جدید کرونا در این کشور مبتلا شوند.

جانسون گفت: شما باید اکنون قوانین را شروع کنید و از روز چهارشنبه، هنگامی که پارلمان تشکیل جلسه می دهد، این به قانون تبدیل می شود.

او وعده داد که صدها هزار نفر از سالمندان، افراد در معرض خطر و کارکنان بخش ‌های پزشکی و ضروری تا میانه ماه آینده، فوریه، واکسینه خواهند شد.

 

1000 (1)

 

بوریس جانسون در حالی که به طور زنده از طریق دوربین‌ های تلویزیونی با مردم حرف می ‌زد، گفت که از خستگی مردم نسبت به این محدودیت ‌ها آگاه است اما آمارها و شیوع این گونه جدید ویروس کرونا راه دیگری به غیر از قرنطینه ملی باقی نگذاشته است.

از روز سه شنبه، مدارس انگلیسی به دورکاری روی می آورند و فقط فرزندان نمایندگان مشاغل «کلیدی» (پزشکان، مددکاران اجتماعی، آتش نشانان، افسران پلیس، پیک ها، فروشندگان و غیره) می توانند به مدارس بروند.

 

1000

 

ساکنان منطقه مجاز به ترک خانه های خود فقط برای پیاده روی، نزد پزشک و فروشگاه هستند. به افرادی که بیماری های مزمن شدید دارند توصیه می شود که به هیچ وجه از خانه بیرون نروند. تعطیلی فعلی شبیه بهار است و بسیار سخت تر از ماه نوامبر است.

با ابتلای بیش از 58 هزار شهروند انگلیسی به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، شمار مبتلایان به کووید19 در این کشور برای هفتمین روز متوالی، به بیش از 50 هزار نفر رسید.

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، با افزوده شدن 58 هزار و 784نفر دیگر در 24 ساعت گذشته، تاکنون دو میلیون و 713 هزار و 563 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش این وزارتخانه، همچنین با جان باختن 407 نفر دیگر در انگلیس به علت ابتلا به کرونا در روز دوشنبه، براساس آمار دولت این کشور، تاکنون 75 هزار و 431 نفر، قربانی همه گیری ویروس کرونا شده اند.

به گزارش رسانه‌ های انگلیس، این کشور امروز نیز حد نصاب بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در یک روز را شکست.

گزارش مرکز ملی آمار انگلیس نشان می‌ دهد تاکنون بیش از 4.4 میلیون نفر در این کشور، به کووید 19 مبتلا شده اند، زیرا در بدن آنان، پادتن ویروس کرونا وجود دارد. پادتن، پروتئینی است که نشان می‌دهد ویروس وارد بدن انسان شده و دستگاه ایمنی بدن، علیه آن، پادتن تولید کرده است.

همچنین در حالی که دولت انگلیس اعلام می‌ کند شمار جان باختگان از همه گیری کووید 19 در این کشور تا روز یکشنبه این هفته به کمتر از 76هزار نفر رسیده است، مرکز ملی آمار انگلیس، دو هفته پیش، شمار قربانیان کرونا در این کشور را بیش از 88 هزار نفر اعلام کرد.

مقام ‌های ایرلند شمالی هم گفته‌ اند که قرنطینه سراسری و محدودیت‌ های جدی‌ تر همچون انگلیس و اسکاتلند را مد نظر دارند.

همزمان در انگلیس، از امروز تزریق واکسن آکسفورد-آسترازنکا شروع شد.

 

1000 (2)

 

این دومین نوع واکسن کرونا است که برای استفاده در این کشور تایید شده است. انگلیس کمتر از یک ماه پیش تزریق واکسن آمریکایی فایزر را شروع کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.