واکسن کرونا و انفجار یک نفتکش در سواحل عربستان سعودی قیمت نفت را افزایش دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، بهای جهانی نفت امروز دوشنبه به لطف امیدها به تأثیر استفاده از واکسن های ضد کرونا برای افزایش تقاضای نفت و انفجار یک نفتکش در سواحل عربستان سعودی افزایش یافت. انفجار این نفتکش منجر به ایجاد نگرانی در بازار جهانی نفت شد.

نفت خام برنت ساعت11:22 به وقت گرینویچ با 1.50 درصد افزایش به بشکه ای 50.72 دلار رسید و نفت خام غرب تگزاس آمریکا نیز با 1.37 درصد افزایش به 47.21 دلار در هر بشکه رسید.

پیش از این منابع خبری اعلام کردند که کشتی منفجر شده در بندر «جده» عربستان متعلق به انگلیس است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» امروز (دوشنبه) اعلام کرد که، یک کشتی نفتکش انگلیسی بر اثر برخورد یا یک شئ خارجی در بندر جده در عربستان دچار انفجار و آتش‌سوزی شده است.

این خبرگزاری آمریکایی خبر داده که تاکنون گزارشی از تلفات انسانی ناشی از این انفجار در نفتکش انگلیسی منتشر نشده است.

بنابر این گزارش، مقامات سعودی تاکنون حاضر به اظهارنظر درباره علت وقوع انفجار و زمان دقیق آن در نفت‌کش انگلیسی نشده‌اند، اما گفته می‌شود که این کشتی عصر دیروز شاهد وقوع انفجار بوده است .

شبکه بلومبرگ نیز لحظاتی پیش خبر داد که  این کشتی حامل سوخت بوده است .

یکی از نهادهای وابسته به نیروی دریایی انگلیس از شناورهای نزدیک به محل حادثه خواست تا "نهایت احتیاط" را در پیش گیرند.

بلومبرگ به نقل از توییت تارنمای تانکر ترکرز (TankerTrackers) نوشت که این کشتی حامل سوخت، الامل السعودی نام دارد و حادثه امروز "هیچ تاثیری بر صادرات نفت خام نخواهد داشت."

به نوشته بلومبرگ، انفجار امروز کمتر از سه هفته پس از حمله احتمالی به یک نفت کش در پایانه سعودی شقیق در جنوب جده و آسیب دیدن آن شناور رخ می دهد.

با وجود اینکه تاکنون دلیل این انفجار مشخص نیست، اما این رسانه آمریکایی به نام حوثی های یمن اشاره کرده و مدعی شده است آنها در گذشته از مین های دریایی برای حمله به کشتی ها در آبهای عربستان سعودی استفاده کرده بودند.

 خبرگزاری فرانسه نیز در توئیتی نوشت: شرکت مالک کشتی آسیب دیده اعلام کرد که «منشأ خارجی» عامل انفجار امروز بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.