پیامدهای تبعیض و تعصب علیه مسلمانان به همه آمریکایی ها آسیب جبران ناپذیری وارد می کند.

 

به گزارش جماران، «سمیر ککلی» رئیس اتحادیه اسلامی جنوب فلوریدا در روزنامه آمریکایی میامی هرالد در گزارشی نوشت: یکی از بدترین شکاف ها و اختلاف هایی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا که به دوران پایان ریاست خود نزدیک می شود، تخم آن را در آمریکا  کاشت شکاف و اختلافی است که با سخنرانی های کینه توازنه اش علیه اقلیت ها از جمله سخنرانی های بسیار کینه توازنه اش علیه مسلمانان به وجود آورد.

ککلی نوشت: در سال های 2011 و 2012 ترامپ اشاره کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در خفا مسلمان است،چیزی که درست نیست. جالب این جاست که زبان ترامپ در این اتهام ها پر از اهانت به مسلمانان بود. در یک گردهمایی بزرگ در سال 2015 ترامپ زمانی که یکی از هوادارانش به او گفت:« ما در این کشور مشکلی به نام مسلمانان داریم کی از دست آنها راحت می شویم؟» سرش را تکان داد و در پاسخ گفت:« به این پرسش نیاز داریم،در بسیاری چیزها بازنگری می کنیم».

سمیر ککلی نویسنده این گزارش تأکید کرد که ترامپ در سال 2015 مدعی شد که هزاران مسلمان در حمایت از حملات یازدهم سپتامبر شعار دادند و در همان سال دعوت بد و زشت خود را برای ممنوع کردن همه مسلمانان از ورود به آمریکا به راه انداخت و بعد از آن توئیتی منتشر کرد و نوشت انگلیس تلاش می کند مشکل اسلامی خود را پنهان کند. در سال 2016 نیز مدعی شد که «اسلام از ما متنفر است».

نویسنده گزارش در ادامه نوشت: ترامپ پس از آن که به قدرت رسید بسیاری از کسانی که ضد اسلام و مسلمانان بودند را در تیم خود جای داد و به بسیاری این الهام را داد که تعصب خود را علنی کنند ، از جمله این افراد کاندیدای جمهوریخواهی بود که به گرایش و تعصب ضد اسلامی اش در جنوب «فلوریدا» مشهور بود و با وجود آن که در انتخابات شکست خورد اما این قابل توجه بود که بیش از 150 هزار نفر به او رای دادند.

ککلی که رئیس اتحادیه اسلامی جنوب فلوریدا است که 50 مسجد و سازمان اسلامی را در فلوریدا پوشش می دهد در این گزارش تصریح کرد که عامل کشتار دو مسجد در نیوزیلند این جنایت را تحت تأثیر  سخنرانی های کینه توازنه ترامپ و تحریک هایش علیه مسلمانان انجام داد و ترامپ این مجرم را «نماد زنده کردن هویت سفیدپوست ها» به شمار آورد و کاخ سفید نیز این حملات را به مانند گذشته حملات تروریستی توصیف نکرد.

نویسنده در ادامه نوشت: حرف ها مهم هستند و جامعه مسلمانان با انتقادات شدید و تبعیض به شیوه های زیاد و غیرقابل شمارشی رو به روست ولی سیاستمداران به جای آن که آشکارا این اهانت ها و تعصب و تبعیض را محکوم کنند تلاش کردند که با شیطانی کردن اسلام و مسلمانان به دستاوردهای سیاسی خود برسند.

ککلی در ادامه نوشت: اسلام هراسی که با میلیون ها دلار ساخته شده ترس ایجاد می کند و ابزاری برای بازی با افکار عمومی است و معمولا از آن در موسم انتخابات استفاده می شود. مرکز پژوهش های سیاسی-اجتماعی و تفاهم در یک پژوهش نشان داد که انتخابات و تبلیغاتی که در موسم کارزار انتخاباتی ظاهر می شود دارای رابطه مستقیم با افزایش احساسات ضد مسلمانان در ایالات متحده آمریکا دارد.

نویسنده گزارش در ادامه نوشت: هر چه ترس در همه بخش های جامعه گسترش پیدا کند نه فقط جرم های مرتبط با تنفر افزایش می یابد بلکه برای مردم این آسان می شود که استبداد و جانبداری را بپذیرند.

سمیر ککلی در پایان نوشت:مسلمانان بیشترین آسیب دیدگان از اسلام هراسی هستند ولی در نهایت همه آسیب می بینند زیرا امنیت و آزادی ها را از دست می دهند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.