با توجه به رویکرد اسلام هرانه و نژادپرستانه «دونالد ترامپ»، جرائم ناشی از تنفر از مسلمانان و مهاجران در سراسر آمریکا با آغاز به کار رئیس جمهور جدید این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پایگاه خبری «فیوژن» آمریکا در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ و جمهوری خواهان تلاش دارند به مردم آمریکا این گونه القاء کنند که مهاجران تهدیدی برای این کشور محسوب می شوند.

اما ما حوادثی را که در بیش از دو ماه ریاست جمهور ترامپ بر اساس نفرت از مهاجران آنها را هدف قرار داده، ردیابی کرده و دریافتیم که عکس این قضیه صادق است: یعنی این کشور تهدیدی برای آنها است.

ایجاد ترس در جوامع مهاجران به خوبی در حال اجرا است و تمامی مناطق آمریکا از شهرهای کوچک و حواشی آنها گرفته تا شهرهای بزرگ را تحت تاثیر قرار داده است.

ما نمی توانیم به وضوح روی کار آمدن ترامپ را با تمامی این حوادث مرتبط بدانیم، اما در این واقعیت هیچ بحثی وجود ندارد که جرائم ناشی از تنفر در سراسر آمریکا با آغاز فعالیت های انتخاباتی وی افزایش داشته است.

این جدول زمانی با استفاده از داده های «پروژه نفرت پراکنی پرو پابلیکا» مستندسازی شده است. این پروژه گزارش ها را جمع آوری کرده تا یک پایگاه داده های ملی برای جرائم ناشی از تنفر و تعصب گرایی را برای استفاده روزنامه نگاران و سازمان های حقوق مدنی ایجاد کند.

اگرچه اسلام هراسی و بیگانه ستیزی اصطلاحاتی هم معنا نیستند، ما هر دو دسته را در این جدول زمانی قرار داده ایم زیرا بسیاری از حوادث ضد اسلامی در این باور غلط ریشه دارند که مسلمانان همیشه خارجی هستند. در بسیاری از این حوادث، به قربانیان گفته شده که باید به کشورهای خود باز گردند حتی اگر آنها در آمریکا متولد شده باشند.

واضح است که این اطلاعات تنها فهرستی با داده های جزئی هستند. هیچ راهی برای جدول بندی حوادث بی شمار ناشی از آزار و اذیت های گزارش نشده که مهاجران در امریکا با آنها مواجه هستند، وجود ندارد. اما این جدول یک نگاه اجمالی کوچک به حوادثی است که آنها روزانه با آنها مواجهند:

 

ژانویه

23 ژانویه

زنی در شهر «دیویس» در ایالت «کالیفرنیا» پنجره های یک مسجد را شکست و گوشت خوک بر روی درهای آن قرار داد. پلیس در حال بررسی این حادثه به عنوان یک جرم و جنایت بر مبنای نفرت است.

26 ژانویه

یک کارگر فرودگاه که حجاب بر سر داشت، توسط یک مسافر در شهر «نیویورک» مورد حمله قرار گرفت.

27 ژانویه

فردی با گذاشتن یادداشتی در مرکز پناهندگان «مانگو» در شهر «آرورا» در ایالت «کلرادو» تهدید به «منفجر کردن تمام پناهندگان کرد.»

28 ژانویه

در همان روزی که ترامپ برای اولین بار فرمان ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را امضا کرد، مسجدی در شهر «ویکتوریا» در ایالت «تگزاس» به آتش کشیده شد. در حالی که کارشناسان آن را یک آتش سوزی عادی دانستند، هنوز هم شک دارد که شاید این جنایت بر مبنای تنفر بوده باشد.

 

فوریه

اول فوریه

در شهر «رزویل» در ایالت «کالیفرنیا» اسلام ستیزان شعارها و توهین های ضد اسلامی بر روی دیوارهای مسجد این شهر نوشتند. پلیس در حال تحقیق در این خصوص به عنوان یک جرم بر مبنای نفرت است.

6 فوریه

خانه یک فرد مهاجر در شهر «پیتون» در ایالت «کلرادو» با مدفوع آلوده شد و حدود 50 پیام نفرت انگیز و تهمت های نژادی بر روی دیوارهای آن نوشته شد.

10 فوریه

مرد 44 ساله ای شعارهای اسلام هراسانه و سیاسی بر روی دیوارهای مسجدی در شهر «کلمبوس» در ایالت «اوهایو» نوشت.

12 فوریه

شعارهای تحقیرآمیزی علیه آسیایی ها بر روی دیوار پارکینگ خانه خانواده ای در شهر «اوکدیل» در ایالت «مینه ‌سوتا» نوشته شد.

14 فوریه

شعارهای ضد اسلامی توسط یک گروه ناسیونالیست اسلام هراس بر روی دیوارهای مسجدی در شهر «بووژر» در ایالت «لوئیزیانا» نوشته شد.

18 فوریه

سه مسجد در شهر «آتلانتا» در ایالت «جورجیا» ایمیل های تهدید آمیز دریافت کردند. بعدها پیام های مشابهی به دو مسجد در ایالت «آلاباما» هم ارسال شد.

19 فوریه

پست صوتی تهدید آمیزی به مجمع مسلمانان آمریکایی در شهر «دیربورن» در ایالت «میشیگان» ارسال شد که در آن به ساحت مقدس پیامبر (ص) هم توهین شده بود.

20 فوریه

ایمیل های تهدید آمیزی به مساجدی در شهرهای «بیرمنگام» و «هانتسویل» در ایالت «آلاباما» ارسال شد که در آنها مکزیکی های سیاه پوست تهدید به مرگ شدند. پیام مشابه به مساجدی در آتلانتا نیز فرستاده شد.

20 فوریه

مردی وارد آشپزخانه مسجدی در شهر «اوانزویل» در ایالت «ایندیانا» شد و زنانی را که در آنجا مشغول به کار بودند مورد آزار و اذیت قرار داد و پیش از ترک آنجا، گوشت خوک در خارج از درب اصلی مسجد آویزان کرد.

21 فوریه

مسجدی در شهر «فالز چرچ» در ایالت «ویرجینیا» ایمیلی را دریافت کرد که شامل پیام «کشتن تمامی مسلمانان است».

23 فوریه

در یک کافی شاپ در شهر «اولیتا» در ایالت «کانزاس» فرد سفید پوستی دو مرد هندی را هدف گلوله قرار داد؛ در حالی که فریاد می زد «از کشور من بیرون بروید». او یکی از این دو را کشت.

24 فوریه

مسجدی در حومه خلیج تمپا در ایالت «فلوریدا» دچار آتش سوزی عمدی شد. پلیس همچنان در حال بررسی این رویداد است.

24 فوریه

به مسجدی در شهر «لارنسویل» در ایالت «جورجیا» نامه تهدید آمیز ارسال شد.

26 فوریه

ویدئویی از یک مشتری فروشگاه «وال مارت» پخش شد که یک کارمند لاتینی تبار را در شهر «دالاس» در ایالت تگزاس مورد اذیت و آزار قرار می دهد. در جلوی دوربین این کارمند تهدید می شود که باید به کشور خود بازگردد.

27 فوریه

یک رستوران هندی و یک رستوران اریتره ای در شهر «سان فرانسیسکو» در ایالت «کالیفرنیا» هدف تیراندازی قرار گرفته اند. هیچ فردی مرتبط با این حمله بازداشت نشد.

27 فوریه

یک مرکز اسلامی و یک مسجد در شهر «سیلور اسپرینگ» در ایالت «مریلند» نامه های تهدید آمیزی دریافت کردند. در یکی از یادداشت ها نویسنده ادعا کرده که به ازای کشتن هر مسلمان حاضر است 100 دلار بپردازد.

 

مارس

اول مارس

پلیس در حال تحقیق در مورد اقدام موهن یک زوج آمریکایی است که گفته می شود بر روی قرآن در کتابخانه ای در شهر «سانتافه» در ایالت «نیو مکزیکو» ادرار کرده اند.

در دیگر حادثه، یک مرد گواتمالایی یک مکزیکی را در متروی شهر «بروکلین» در نیویورک مورد ضرب و شتم از ناحیه صورت قرار داد.

2 مارس

نامه ای که با نام «قاتل مسلمان» امضا شده به مسجدی در بروکلین در نیویورک فرستاده شد. نویسنده همچنین خواستار کشتن غیر سفیدپوستان شده است.

3 مارس

مردی با یک چتر به یک زن لاتینی تبار در شهر «استوریا» در نیویورک حمله کرد.

4 مارس

یک مرد بنگلادشی در شهر «سن خوزه» در ایالت «کالیفرنیا» پس از نمایش یک فیلم به طور لفظی و فیزیکی هدف حمله قرار گرفت. ضارب پیش از ضرب و شتم، وی را هدف توهین های لفظی قرار داده بود.

6 مارس

مهاجمان به خودروی یک لاتینی تبار در لانگ بیچ حمله کردند و بر روی آن نوشتند: «غیر قانونی». آنها همچنین یک خودروی دیگر، یک مرکز نگهداری، و یک کلیسا را در این شهر هدف حمله قرار دادند. پلیس در حال تحقیق در مورد این حوادث به عنوان یک جرم بر مبنای نفرت است.

7 مارس

فردی با یک لوله به یک رستوران خاورمیانه ای در شهر «سالم» در ایالت «اوگن» حمله کرد و یک کارگر آنجا را تروریست خواند و با لوله به او حمله کرد.

10 مارس

در بندر «سنت لوسی» در ایالت «فلوریدا» فردی تلاش کرد یک فروشگاه را بسوزاند و به مقامات گفت که قصد داشته اعراب را از کشور بیرون براند.

در دیگر حادثه در این روز، «جائه وونگ یانگ» یک تبعه کره ای بارها و بارها با یک چکش به یک زن جوان در لس آنجلس حمله کرد. بنا به گزارش ها یانگ قبل از حمله از این زن پرسیده بود که آیا او کره ای است یا خیر.

13 مارس

فردی صدها جلد قرآن را در یک مرکز اسلامی در شهر «توسان» در ایالت «آریزونا» پاره کرد.

15 مارس

ویدئویی از اذیت و آزار یک مسافر توسط یک زن پورتوریکویی در متروی نیویورک منتشر شد.

19 مارس

یک مرکز اسلامی در شهر «دِموین» مرکز ایالت «آیووا» یک یادداشت تهدید آمیز دریافت کرد که مسلمانان را افرادی «کثیف» و «بد اخلاق» خواند.

22 مارس

یک زن محجبه در خودروی خود در پارکینگی در یک مرکز خرید در شهر «شارلوت» در نیویورک در حال شیر دادن به طفل خود بود که فرد سفیدپوستی تلاش کرد او را با اسلحه هدف قرار دهد.

23 مارس

مردی به یک زن محجبه در پارکی در شهر سان فرانسیسکو نزدیک شد و به بهانه بازی با کودک، شروع به بیان اظهارات ضد اسلامی کرد و تهدید کرد او را می کشد.

25 مارس

مردی در مترو نیویورک یک زن و شوهر ایرانی را مورد آزار و اذیت قرار داد. او از این زوج خواسته بود به کشور خود بازگردند و تهدید کرده بود آنها را خواهد کشت.

26 مارس

فردی به مرکز اسلامی شهر «فورت کالینز» در ایالت کلرادو حمله کرد و شیشه های آنجا را شکست و به ساختمان آسیب جدی وارد کرد.

28 مارس

مردی در شهر «مینیاپولیس» که به دلیل نفرت از مسلمانان تلاش داشت یک سومالیایی را از ناحیه گردن با چاقو هدف قرار دهد، بازداشت شد.

در حادثه دیگری، یک پناهنده 33 ساله ایرانی مقیم شهر « تروتدل» در ایالت «اورگن» پس از یک تعطیلات کوتاه به خانه اش بازگشت و مشاهده کرد که خانه اش توسط خرابکاران هدف حمله قرار گرفته است. بر روی دیوارهای خانه وی واژه «تروریست» نوشته شده بود.

در دیگر حادثه، فردی که شعارهای ضد لاتینی بر زبان می آورد، زنی را در شهر «کوئینز» در نیویورک از ناحیه صورت هدف تیراندازی قرار داد.

در آخرین مورد گزارش شده، یک مورد سرقت در شهر «فیرفکس» در ایالت ویرجینیا در حال بررسی است که به دلیل نوشته شدن شعارهای ضد اسلامی و پاره شدن صفحات قرآن، در زمره جرائم بر مبنای نفرت از مسلمانان قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.