پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تازه ‌ترین پرونده حقوقی دولت آمریکا؛

صدور عفو ریاست جمهوری در ازای رشوه!

وزارت دادگستری آمریکا جرم احتمالی انتقال پول به کاخ سفید در ازای صدور عفو ریاست جمهوری را مورد تحقیق و بررسی قرار داد.

 

به گزارش جماران به نقل شبکه خبری سی ‌ان‌ ان، بر اساس اسناد فاش شده دادگاه فدرال آمریکا، وزارت دادگستری این کشور تحقیقاتی در رابطه با جرم احتمالی انتقال پول به کاخ سفید در مقابل صدور عفو ریاست جمهوری انجام داده است.

پس از محکومیت بسیاری از مشاوران ارشد ترامپ در خصوص اتهامات جنایی فدرال، این (جرم احتمالی انتقال پول به کاخ سفید در مقابل صدور عفو ریاست جمهوری) تازه ‌ترین پرونده حقوقی دولت آمریکا در روزهای باقی مانده دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ محسوب می شود.  

در اسناد و مدارک 18 صفحه ای فاش شده دادگاه فدرال آمریکا این احتمال وجود دارد که گروهی با انتقال پول به کاخ سفید سعی کرده باشند از قدرت «بخشش» ریاست جمهوری استفاده کنند. اما به زمان فرآیند انتقال پول یا اسامی افرادی که احتمالا در این پرونده دست داشتند، هیچ اشاره ای نشده است.

با دستور قاضی «بریل هاول» تا کنون «بیش از 50 وسیله ارتباطی از جمله لپ تاپ و آیفون آیپد» ضبط شده و داده‌ های آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

آنها همچنین در حال تحقیق درباره وجود یک «لابی پنهانی» در کاخ سفید هستند که در چهارچوب آن دو نفر بطور غیررسمی به عنوان لابی‌ گر وارد ارتباط با مقامات ارشد کاخ سفید شده‌ اند.

دادستان‌ ها گفته اند که قصد دارند در ارتباط با این پرونده با سه نفر (که نامشان فاش نشده) روبرو شوند و پس از آن تحقیقاتشان را به پایان خواهند رساند.

این در حالیست که احتمال می رود ترامپ از اختیارات گسترده خود در خصوص عفو ریاست جمهوری، برای عفو و آزادی دوستان و آشنایان خود تا قبل از خروج از کاخ سفید اقدام کند.

بر این اساس ترامپ قصد دارد در هفته‌ های باقیمانده از ریاست جمهوری اش افراد بیشتری را، از جمله پسرانش، دامادش «جارد کوشنر» و «رودی جولیانی» وکیل شخصی ‌اش مورد عفو قرار دهد.

دو منبع آگاه به شرط ناشناس ماندن گفته ‌اند که ترامپ به مشاورانش گفته نگران است که دستگاه قضایی دولت بایدن سعی کند با پیگرد حقوقی سه تن از فرزندانش (دونالد ترامپ جونیور، اریک ترامپ و ایوانکا ترامپ) و دامادش جارد کوشنر از او انتقام بگیرد. کاخ سفید واکنش فوری به این گزارش نشان نداد.

دونالد ترامپ جونیور درگیر پرونده بازرس رابرت مولر در موضوع دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 میلادی بود. جارد کوشنر نیز درباره تماس‌ های خود با خارجی ‌ها اطلاعات غلطی را در اختیار مقامات فدرال گذاشته بود.

دلیل نگرانی دونالد ترامپ درباره پیگیرد حقوقی «اریک و ایوانکا ترامپ» هنوز روشن نیست؛ اگرچه هم اکنون دادستان منتهن در حال تحقیق درباره پرونده مالیاتی دونالد ترامپ است و گفته می ‌شود موضوع ایوانکا ترامپ در این پرونده نیز مطرح است.

علت نگرانی او از پیگرد حقوقی رودی جولیانی نیز چندان روشن نیست؛ اگرچه او تابستان امسال از سوی دادستان‌ های فدرال در منهتن به دلیل معاملات تجاری ‌اش در اوکراین و نقش اش در برکناری سفیر آمریکا در این کشور مورد بازجویی قرار گرفته بود.

ترامپ چند روز پیش هم مشاور امنیت ملی اسبق این کشور را که به دروغگویی خود به اف‌ بی ‌آی اعتراف کرده بود، مورد عفو قرار داد.

«مایکل فلین» تنها عضو دولت ترامپ بود که به عنوان بخشی از تحقیقات رابرت مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا متهم شد. او در سال 2017 به دروغ گویی به اف بی آی درباره تماس هایش با سفیر روسیه اقرار کرد. او بعدا سعی کرد اقرارنامه اش را پس بگیرد.

فلین از اولین انتصاب های دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری بود. آن دو در مورد بسیاری از مسائل نقطه نظرهای مشترکی داشتند، از جمله در زمینه مزایای روابط نزدیک تر با روسیه، خروج از توافق هسته ای با ایران.

روسای جمهور آمریکا در بخشش افرادی که به جرایم فدرال محکوم شده‌ اند از قدرت قانونی گسترده ‌ای برخوردار هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.