پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

اندیشکده کوئینسی تشریح کرد؛

رویای جذاب در دولت بایدن چیست؟

بایدن از سیاست های خوبی حرف می زند. اکنون او و تیمش فرصت آن را دارند تا با مهار واقعی قدرت نظامی ایالات متحده توسط کاخ سفید، سیاست های خود را به پیش ببرند. برای پیشبرد این سیاست ها، بایدن می تواند بر مثال های روشنی تکیه کند.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ اندیشکده کوئینسی در تحلیلی خطاب به دولت جو بایدن نوشت: بازگشت به دوران پیش از ترامپ کافی نیست: به جنگ افغانستان، فاجعه یمن، حمایت از سعودی و توسل به نظامیگری پایان دهید.

1- همچنان که جو بایدن تیم سیاست خارجه اش را از میان کارشناسان دولت های دموکرات قبلی بر می گزیند، مانند جان کری و آنتونی بلینکن، برخی از افراد کابینه او چه بسا سودای بازگشت ایالات متحده به روند چهار سال قبل از دولت ترامپ را داشته باشند. البته این رویای جذابی است و در راستای همان تعهداتی قرار دارد که بایدن در مبارزات انتخاباتی اش پیرامون بازگردادن رهبری جهانی ایالات متحده داده بود.

2- بایدن در طول مبارزات انتخاباتی اش قول های دیگری هم داد. او از تمایلش برای یک دگرش صحبت کرد نه یک ترمیم. او قول داد که به جنگ های بی پایان در افغانستان و خاورمیانه که همچنان در دوران ترامپ ادامه داشت، پایان دهد. به کمک های امریکا به عربستان برای جنگ در یمن خاتمه دهد و در برابر کژ رفتاری های گسترده عربستان بایستد. او بارها تاکید کرد که در دولت اوباما با گسیل سربازان بیشتر به افغانستان به امید سرپاشدن یک دولت افغان مخالفت کرده و طرفدار رویکرد هدف قرار دادن تروریست ها بوده است.

3- بایدن از سیاست های خوبی حرف می زند. اکنون او و تیمش فرصت آن را دارند تا با مهار واقعی قدرت نظامی ایالات متحده توسط کاخ سفید، سیاست های خود را به پیش ببرند. برای پیشبرد این سیاست ها، بایدن می تواند بر مثال های روشنی تکیه کند. چهار سال پیش، وقتی باراک اوباما دفترش را ترک می کرد دستور کار واشنگتن را مورد انتقاد قرار داد که برای هر رخدادی در هر گوشه از جهان یک پاسخ نظامی را تجویز می کرد. حالا چهار سال پس از سیاست های ترامپ به روشنی می توانیم به درستی انتقاد اوباما پی بیریم.

4- ایالات متحده نیازمند کمک های فوری در خانه است. سیاست های بایدن باید با مبارزه با همه گیری کرونا آغاز شوند. بی تردید آن داستان قدیمی که روایتگر دخالت دوباره ایالات متحده در امور جهان است بازهم خودنمایی خواهد کرد. دراین صورت دولت بایدن باید آماده نه گفتن باشد. نه به جنگ های قدیمی و نه به دخالت نظامی بیشتر ایالات متحده. دولت تازه باید تا می تواند خویشتنداری کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.