آسوشیتدپرس ضمن اشاره به اینکه بایدن می‌تواند بسیاری از تحریم‌های دولت ترامپ را با یک دستور اجرایی لغو کند یادآور شد: «لغو برخی از این تحریم‌ها کاری زمان بر است».

به گزارش جماران؛ آسوشیتدپرس در تحلیلی، بر عزم ترامپ برای دشوار کردن کار دولت بعدی آمریکا تاکید کرد.

ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: دونالد ترامپ در روزهای پایانی دولت خود به دنبال این است  که بتواند با اعمال تصمیاتی، دولت بعدی را محدود کرده و کار را برای جو بایدن سخت کند.

در روزهای اخیر مقامات آمریکایی درباره تحریم‌های جدیدی علیه ایران صحبت کرده و تحریم‌های جدیدی را نیز علیه تهران  اعمال کردند  که اقدام جدیدی نیست و در واقع  دولت ترامپ از زمان خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ، در حال اعمال چنین تحریم‌هایی  بوده است.

این در حالی است که بایدن بر تمایل خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای تاکید کرده  و مقام های ایران نیز تاکید کردند در قبال بازگشت آمریکا به برجام و کاهش تحریم ها، آنها نیز به پایبندی  کامل به توافق بازمی‌گردند. بایدن می‌تواند بسیاری از تحریم‌های دولت ترامپ را با یک دستور اجرایی لغو کند اما لغو برخی از این تحریم‌ها کاری زمان بر است و از طرفی هم هنوز مشخص نیست لغو تحریم‌ها از چه اولویتی برای بایدن برخوردار باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.