ترامپ می ‌خواهد برایش همان اتفاقی بیفتد که برای جرج بوش پسر افتاد: یعنی تکرار سناریوی سال 2000.

 

به گزارش جماران به نقل از فارن پالیسی، انتخابات 2020 در آمریکا می تواند تبدیل به یکی از نزدیک ترین رقابت های در طول تاریخ این کشور شود. 

شکایت های حقوقی تیم انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا بر سر مهلت شمارش آرا و ارسال آراء پستی، خاطرات پرونده ای در دیوان عالی را که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 بین «جورج دبلیو بوش و ال گور» را تصمیم گیری کرد، زنده کرد. وکلای خود دونالد ترامپ در دادخواست پنسیلوانیا به این پرونده استناد کرده اند که می خواهد مانع از مشکلات رای دهندگان پستی شود، با این استدلال که اگر فقط بعضی از بخش ها این کار را می کردند، نقض اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی است.

اما شانس کمی وجود دارد که این قضیه سرنوشت سال 2000 را داشته باشد، زمانی که کاندیدای پیروز تا 12 دسامبر اعلام نشده بود. فقط به یک دلیل کارشناسان حقوقی شک دارند که ادعاهای تیم ترامپ راه به جایی ببرد. تیم حقوقی ترامپ به نظر هیچ شباهتی به تیمی که توسط «جیمز بیکر» معمار استراتژی حقوقی بوش جمع شده بود، ندارد. شهرت وی چنان وحشتناک بود که طرفداران ال گور می دانستند بازنده خواهند شد.

تیم حقوقی بوش شامل سه قاضی آینده دیوان عالی - «جان رابرتز، برت کاوانو، و ایمی کانی برت» - و همچنین «تد کروز» سناتور آمریکایی و «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی ترامپ بود.

اما ترامپ برای جذب چنین ستاره ای ناموفق بوده است. نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ متکی به خانواده خود و «رودی جولیانی» شهردار سابق شهر نیویورک است که می خواهد استراتژی حقوقی خود را شروع کند، و همچنین دامادش «جارد کوشنر» هم که تلاش می کند فردی «مانند جیمز بیکر» برای هدایت تلاشهای شان بیابد.

وکلای فعلی ترامپ شامل «جولیانی و جی سکولو» وکلای شخصی وی، «پم بوندی» دادستان کل سابق فلوریدا و سیدنی پاول است که به عنوان وکیل «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق ترامپ خدمت می کرد. «ریچارد گرنل» رئیس سابق اطلاعات ملی اطلاعات به چهره عمومی چالش های حقوقی مبارزات انتخاباتی ترامپ در نوادا تبدیل شده است؛ اگرچه وی وکیل نیست.

در مقابل، بایدن که پیش بینی می کرد ترامپ مسائل حقوقی را مطرح خواهد کرد، تیمی متشکل از صدها وکیل دارد. در این میان می توان به «دانا رموس» و «باب باوئر» مشاور سابق کاخ سفید در دولت اوباما، «دونالد بی» و «ریلی جونیور» و «والتر دلینگر» که همگی وکلای سابق دادگستری هستند و همچنین «اریک هولدر» که به عنوان دادستان کل باراک اوباما خدمت کرده است، اشاره کرد.

همانطور که اشاره شد در انتخابات سال 2000 دیوان عالی که اکثریتش در اختیار جمهوری خواهان بود رای به توقف بازشماری داد و در آن موقع براساس آخرین نتایج بازشماری، بوش جلو بود و توانست فلوریدا را ببرد و به همین دلیل با 271 رأی الکترال در برابر 266 رای الکترال ال گور، بوش پیروز انتخابات شد در حالی که اکثریت آرای مردمی در اختیار ال گور بود.اگر ال گور فلوریدا را می برد با 291 الکترال در برابر 246 الکترال بوش، پیروز می شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.