خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان این کشور روز به روز بیشتر آشکار می شود.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، پلیس ایالت «جورجیا» در آمریکا اعلام کرد معاون کلانتر منطقه «کلیتون» در این ایالت به دنبال انتشار تصاویری که او را در حال مشت زدن به یک مرد سیاهپوست نشان می دهد، از کار برکنار شده است.

در بیانیه پلیس منطقه کلیتون که پس از انتشار ویدئوی برخورد خشونت آمیز با «رودریک والکر» مرد سیاهپوست ۲۶ ساله منتشر شد آمده که تحقیق جنایی درباره این حادثه به دفتر دادستانی کلیتون محول شده است.

1

دلیل برکناری معاون کلانتر منطقه کلیتون استفاده «بیش از حد» از زور عنوان شده است.

علاوه بر تصاویری که معاون کلانتر را در حال مشت زدن به رودریک والکر نشان می دهد ویدئویی دومی نیز که از زاویه ای دیگر حادثه را نشان می دهد منتشر شده است. در تصاویر ویدئوی دوم کودکانی گریان در داخل یک خودرو دیده می شوند. یکی از این کودکان «پدر» خود را صدا می زند.

بنا به گزارشها رودریک والکر مسافر خودرویی بوده است که ماموران پلیس به دلیل چراغ شکسته اش آن را متوقف کرده بودند. این ماموران سفیدپوست از جمله معاون کلانتر منطقه کلیتون تصمیم به بازداشت رودریک والکر گرفته بودند. این حادثه روز جمعه در نزدیکی فرودگاه بین المللی آتلانتا روی داد.

منطقه کلیتون در حومه جنوبی شهر آتلانتا، مرکز ایالت جنوبی جورجیا قرار دارد. تصاویر مشت زدن معاون سفیدپوست کلانتر منطقه کلیتون به رودریک والکر در حالی منتشر شده است که تنش ها در آمریکا بر سر تبعیض نژادی و خشونت پلیس در این کشور طی ماه های گذشته افزایش یافته است.

این در حالی است که چندی پیش «جیکوب بلیک» ۲۹ ساله در روز ۲۳ اوت در شهر کنوشا در ویسکانسین از پشت هدف ۷ گلوله قرار گرفت و فلج شد.

همچنین «بریانا تیلور» ۲۶ ساله در جریان تفتیش خانه‌اش در «لوئیویل کنتاکی» و در جریان عملیات مبارزه با مواد مخدر مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد.

این خشونت ها و پیش از آن قتل «جورج فلوید» دیگر شهروند سیاه پوست باعث راه افتادن اعتراض های گسترده ای در  سراسر آمریکا شد.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه ‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند 46 ساله سیاه پوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود 9 دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز در برخی مناطق ادامه داشته و هر بار با کشته شدن یک شهروند سیاه پوست دیگر در آمریکا شعله ‌ورتر شده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.