گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

صباح زنگنه: امام همیشه نسبت به برقراری رابطه با صهیونیست ها هشدار می دادند/ اقدام اخیر امارات خیانتی به اهداف ملت های منطقه، اسلام و مسلمین بود

گام های صهیونیست ها توقف پذیر نبوده و همچنان ادامه دارد. آنها وقتی وارد منطقه ای می شوند عملا به دنبال ایجاد اختلاف هستند و با توطئه گام برمی دارند.

یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه گفت: امام به همه دولت ها نهیب می زدند که از داشتن رابطه با رژیم صهیونیستی امتناع کننده و این رژیم را محدود و محصور نگه دارند و کمک نمایند تا موجودیت آن از منطقه محو شود. متأسفانه اقدام اخیر امارات، خیانتی به اهداف ملت های منطقه، اسلام و مسلمین بود

صهیونیست ها گام به گام به سمت اشغال مناطق پیرامونی پیش می روند

صباح زنگنه در گفت و گو با خبرنگار جماران، گفت: حضرت امام با دیدگاهی که داشتند عملا از تاسیس رژیم صهیونیستی تا مراحل بعدی آن را در نظر داشتند و می دانستند آنچه که دارد اتفاق می افتد یک نوع اشغال گری و روحیه نژادپرستانه است و با این دو مشخصه عملا نه تنها فلسطین بلکه تمامی کشورها تحت تاثیر این اتفاق قرار می گیرند. در نتیجه صهیونیست ها گام به گام به سمت اشغال مناطق پیرامونی و کشورها و تسلط بر حاکمان آنها حرکت می کنند.

وی افزود: این پیش بینی عملا در مصر، اردن و کشورهایی که با اسرائیل ارتباط برقرار کردند، محقق شد. صهیونسیت ها در به در به دنبال این بوده و هستند که بر منابع ثروت این کشورها مسلط شوند و به تدریج بتوانند بر منابع انرژی این کشورها دسترسی پیدا کنند. نباید فراموش کنیم که فلسطین اشغالی منابع نفتی نداشته و منابع آبی کمی دارد. علاوه بر آن، مساحتش نیز محدود است. لذا برای غلبه بر این محدودیت ها به سمت اشغال کشورهایی که دارای چنین منابعی هستند گام برمی دارد.

 

گام های توطئه آمیز صهیونیست ها ادامه دارد

این تحلیلگر منطقه گفت: رژیم صهیونیستی دریاچه طبریه سوریه را سال ها است که در اشغال خود نگه داشته، همچنین به دنبال تسلط بر کرانه غربی رود اردن است. زیرا آنجا منطقه ای وسیع و حاصل خیر محسوب می شود. از سوی دیگر به دنبال تسلط بر مصر بوده و از مدت ها قبل به فکر بسط سیطره خود بر شبه جزیره سینا تا رودخانه نیل است. صهیونیست ها پروژه های خود را به صورت مرحله ای و گام به گام پیش می برند و به دنبال تسلط بر منابع نفتی عراق، سوریه، امارات، عربستان و کویت هستند.

زنگنه گفت: گام های صهیونیست ها توقف پذیر نبوده و همچنان ادامه دارد. آنها وقتی وارد منطقه ای می شوند عملا به دنبال ایجاد اختلاف هستند و با توطئه گام برمی دارند. وقتی وارد مصر شدند، برخلاف تصور مقامات مصری ازبستن قرارداد «کمپ دیوید» هیچ منفعتی عاید مصر نشد. با اینکه وعده های زیادی از سوی آمریکایی ها و اسرائیلی ها به مصری ها داده شده بود. آنها وعده داده بودند که با بستن این قرارداد سرمایه های دنیا به سمت مصر سرازیر خواهد شد. اما امروز اگر بخواهیم از وضع اقتصادی مصر گزارشی تهیه کنیم؛ می بینیم که در سال های دهه 60 و 70 میلادی، وضعیت مصر بسیار آبرومندتر و مرفه تر از وضع فعلی بوده است.

 

توافق امارات و اسرائیل ظاهر و باطنی مجزا دارد

وی بیان کرد: حضور صهیونیست ها در امارات که با منابع بانک های جهانی ارتباط دارند و وجود فردی چون «حیم سابان» از صهیونیست های شناخته شده در امارات و «محمد دهلان» که مشاور سابق عرفات بوده و علیه تشکیلات خودگردان فلسطینی طغیان کرده، باعث شد تا آنها با کمک جارد کوشنر معادلات کنونی مبنی بر هموارسازی ارتباط را میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی رقم بزنند. در حالی که هیچ گونه تهدید مرزی یا جنگی میان امارات و اسرائیل وجود نداشته است.

صباح زنگنه گفت: توافق امارات و اسرائیل ظاهر و باطنی مجزا دارد. ظاهر آن چنین است که امارات قصد داشته مانع تصرف کرانه غربی باختری از سوی رژیم صهیونیستی شود. در حالی که نتانیاهو بلافاصله این ادعا را رد کرد و اعلام کرد اسرائیل با اینکه این پروژه را به طور موقت تعلیق کرده اما آن را کنار نگذاشته و این راه ادامه دارد. باطن این توافق هم دو اتفاقی است که بناست در فضای سیاسی و انتخاباتی رژیم صهیونیستی بیفتد.

 

توافق امارات و اسرائیل طبعا به ضرر کشورهای منطقه و البته امارات تمام می شود

وی افزود: بعد از اینکه سه بار انتخابات اسرائیل نتوانست به حل اختلاف میان احزاب منجر شود، ممکن است انتخابات چهارمی برگزار شود و به این وسیله امارات سعی می کند به نتانیاهو کمک کند تا آراء بیشتری به دست آورد. از سوی دیگر هدف امارات کمک به انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات آمریکا است. امارات با این کار عملا موجب ایجاد فضای تبلیغاتی به نفع ترامپ شد.

او اظهار داشت: توافق امارات و اسرائیل با ظاهری فریبنده و نادرست و باطنی حیله گرایانه صورت گرفت. این اقدام طبعا به ضرر کشورهای منطقه و البته امارات تمام می شود. حضرت امام از دهه 40 شمسی خطر اسرائیل را گوشزد می کردند و هشدار می دادند. ایشان به شاه آن دوره هشدار می دادند که باید روابط خود را با رژیم صهیونیستی تعطیل کند و نقل به مضمون می فرمودند که یک امت مسلمان و کشوری اسلامی نباید با صهیونیست های غاصب رابطه داشته باشد. حضرت امام می دانستند داشتن رابطه با رژیم صهیونیستی چه بلایی را بر سر اقتصاد و فرهنگ و سیاست و امنیت کشور می آورد.

 

امام همیشه نسبت به برقراری رابطه با صهیونیست ها هشدار می دادند

زنگنه بیان کرد: همین هشدار را حضرت امام بعد از پیروزی انقلاب به طور روشن و علنی مطرح کردند که رژیم صهیونیستی به دلیل همان خصوصیت ها مانند یک غده سرطانی است. این غده سرطانی در یک بافت و عضو از بدن باقی نمی ماند بلکه توسعه پیدا می کند و بر کل توان بدن مسلط می شود و آن را از بین می برد. به همین دلیل به کشورهای اسلامی هشدار می دادند که باید نسبت به این پدیده خطرناک و کشنده مراقبت نمایند و با آن رابطه برقرار نکنند. ایشان حتی از سران کشورهایی که با این رژیم رابطه پنهانی و محرمانه داشتند، خواسته اند که رابطه خود را قطع کرده و به فلسطینی ها به مثابه مردم اصلی این سرزمین کمک نمایند.

وی گفت: امام همچنین نسبت به توطئه انگلیس ها و آمریکایی ها در رابطه با این رژیم هشدارها دادند و باور داشتند که قدرت های استعماری این «غده سرطانی» را در دل جهان اسلام کاشته اند و با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» این ابتکار عمل را داشتند که جهان اسلام باید هوشیار باشد و مسأله فلسطین و قدس شریف را فراموش نکند.

 

اقدام اخیر امارات، خیانتی به اهداف ملت های منطقه، اسلام و مسلمین بود

زنگنه گفت: امام به همه دولت ها نهیب می زدند که از داشتن رابطه با رژیم صهیونیستی امتناع کنند و این رژیم را محدود و محصور نگه دارند و کمک نمایند تا موجودیت آن از منطقه محو شود. با اینکه این هشدارها توسط ملت ها به خوبی دریافت شد و مردمان از این سیاست و پیام ها حمایت می کردند، دولت ها نیز از ترس واکنش مردم نسبت به برقراری رابطه با صهیونیست ها اقدامی نکردند.

این تحلیلگر مسائل منطقه در پایان گفت: بعد از رحلت حضرت امام، رهبری انقلاب نیز همین مسیر را با جدیت دنبال کردند و با حمایت از مردم فلسطین، لبنان و سوریه در برابر توطئه ها و اشغال گری های رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و از مردم مظلوم این کشورها حمایت کردند. متاسفانه اقدام اخیر امارات، خیانتی به اهداف ملت های منطقه، اسلام و مسلمین بود و ضربه ای به وحدت ملل مسلمان وارد کرد که البته در نهایت این ضربه به دولتمردان طراح و مجری این توافق بازمی گردد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.