دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، خشونت ‌ها در این کشور تشدید شده است و به نظر می رسد این یک راهبرد حساب شده باشد.

 

به گزارش جماران، فرانس 24 گزارش داد رئیس ‌جمهور آمریکا دموکرات‌ ها را به ایجاد هرج و مرج در کشور متهم کرده و گفته که در صورت به قدرت رسیدن آنها، همه شهرهای ایالات متحده به «پورتلند» تبدیل می‌ شود.

وی با دفاع از نوجوان 17 ساله ‌ای که در جریان اعتراض ‌های «کنوشا» با شلیک گلوله دو نفر را کشت، گفت که «او تلاش داشت از صحنه دور شود و اگر اقدام به تیراندازی نمی‌ کرد، خودش توسط معترضان کشته می ‌شد.»

شهردار شهر پورتلند در آمریکا دونالد ترامپ را به اظهارات غیرسازنده درباره مردی که در این شهر کشته شد، متهم کرده است. این حادثه روز شنبه روی داد. این حادثه زمانی روی داد که طرفداران ترامپ با تظاهرات کنندگان ضد نژادپرستی درگیر شدند.

تظاهرات کنندگان روز یکشنبه بار دیگر راهی خیابان‌ ها شدند. چندین نفر بازداشت شدند. او شهردار دموکرات پورتلند را یک احمق خواند. در این حال «جو بایدن» خشونت از تمامی طرف‌ ها را محکوم کرده است.

دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، خشونت ‌ها در این کشور تشدید شده است و به نظر می رسد این یک راهبرد حساب شده باشد. این راهبردی است که دونالد ترامپ و حزب جمهوری خواه در پیش گرفته اند.

«کلین کانوی» مشاور ارشد پیشین ترامپ اخیرا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرده است که هرج و مرج و بی نظمی و شورش و غارتگری برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ اقدامات خوبی هستند. او اعلام کرد که این موضوع سبب می‌شود که دونالد ترامپ به عنوان یک حامی نظم و امنیت نشان داده شود. این همان چیزی بود که در کنگره حزب جمهوری خواه شاهد آن بودیم. تمامی سخنرانان تلاش کردند که موضوع نظم و امنیت را مطرح کنند. این یک راهبرد حساب شده برای منحرف کردن اذهان عمومی از موفق نبودن ترامپ در مبارزه با کرونا و تاثیرات بد آن بر اقتصاد آمریکا است.

«دیوید اسمیت» سردبیر نشریه گاردین هم همین عقیده را دارد و می گوید ترامپ از خشونت در آمریکا نفع می ‌برد.

او گفت: به نظرم ترامپ قصد دارد که از موضوع نظم و حمایت از قانون به عنوان­ حربه‌ای برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر استفاده کند. او در بیشتر سخنرانی ‌های خود بر روی این موضوع تمرکز کرده است و توجهی به موضوع شیوع کرونا ندارد. بیش از 6 میلیون نفر مبتلا شده اند و بیش از 190 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. در کنفرانس حزب جمهوری خواه در هفته گذشته هم سخن کمی درباره موضوع ویروس کرونا زده شد. او دیشب در سخنرانی خود در برابر 500 نفر که بسیاری از آنها ماسک نزده بودند اعلام کرد که اولویت وی نظم و قانون است. او می‌خواهد نشان دهد که دموکرات ‌ها در رسیدگی به این موضوع با بی کفایتی و بی مدیریتی رفتار می‌کنند. او می ‌خواهد نشان دهد که حزب جمهوری خواه طرفدار پلیس است. اما در طرف دیگر، بایدن می‌خواهد نشان دهد که خشونت و غارتگری در کشوری روی می ‌دهد که ترامپ رئیس جمهور آن است. ما شاهد آن بوده ایم که بایدن خشونت طرفداران ترامپ را محکوم کرده است. در شنبه شب طرفداران ترامپ سوار بر خودرو‌های خود به میان جمعیت در پورتلند هجوم بردند و با شلیک گلوله یک نفر را کشتند. ترامپ در این رابطه پیامی ویدئویی منتشر کرد به گونه‌ ای که نشان می‌داد آن را تایید می ‌کند. این موضوع سبب خشونت بسیاری شده است. به نظرم بایدن می ‌خواهد با این پیام ترامپ که می ‌گوید «شما در آمریکای تحت کنترل بایدن در امنیت نخواهید بود» مقابله کند. بایدن اقدامات تفرقه افکنانه ترامپ را محکوم می ‌کند. ترامپ هم در برابر تنها به موضوع نظم و قانون اهمیت می ‌دهد و اشاره ‌ای به کرونا و تاثیر بد آن بر اقتصاد آمریکا نمی ‌کند. به نظرم ترامپ از وجود بی نظمی در برخی از ایالت‌ ها خوشحال است. او تلاش دارد که با رفتن به کنوشا بر سیاست خود تاکید کند.

«بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا هم در سخنرانی خود خطاب به گردهمایی ملی حزب دموکرات، کاخ سفید تحت رهبری ترامپ را پرآشوب و ناتوان در پذیرفتن مسئولیت توصیف کرده بود.

شهردار دموکرات «کنوشا» دونالد ترامپ را متهم کرده که تفرقه انگیز‌ترین رئیس جمهور در تاریخ معاصر آمریکا است. او از دونالد ترامپ خواسته است که از کنوشا دیدار نکند. با این حال دونالد ترامپ قصد دارد که در روز سه شنبه از کنوشا دیدار کند. او اعلام کرد که حضور دونالد ترامپ تنها تلاش ‌های ما را برای مقابله با وضعیت کنونی دچار مشکل می‌ کند.

فرماندار ایالت ویسکانسین هم از دونالد ترامپ خواسته است که در این زمان نامناسب به این ایالت سفر نکند. آنها معتقدند که ترامپ به هرکجا که می ‌رود سبب تنش، خشونت و تفرقه بیشتر می ‌شود و وضعیت را بدتر می ‌کند.

شهر کنوشا هم به دنبال تیراندازی پلیس از پشت سر به یک مرد سیاه پوست و شلیک­ 7 گلوله به سوی او که­ «جیکوب بلیک» نام داشت، سبب ایجاد موجی از خشونت شده است. وضعیت موجود همچنان پرتنش است. ترامپ اقدام نژادپرستانه را محکوم نکرده است. او همچنین از حضور نیرو‌های نظامی در پورتلند دفاع کرده است.

انتظار می‌ رود که همزمان با سفر ترامپ به کنوشا، تظاهرات ضد ترامپ در دیگر شهر‌های آمریکا هم برگزار شود و در عین حال ممکن است که برخی از طرفداران ترامپ هم از خانه ‌های خود خارج شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.