رهبر کره شمالی با ظهور خود در یک نشست به شایعه ها درباره خود پایان داد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پس از انتشار شایعه به کما رفتن اش در ملأ عام ظاهر شد.

کیم در نشستی از نهادهای مربوطه دولت این کشور خواست که همه تدابیر پیشگیرانه برای رویارویی با ویروس کرونا و توفان«بافی» را اتخاذ کنند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی امروز چهارشنبه تأکید کرد که دفتر سیاسی حزب«کارگر» نشستی گسترده در سایه شیوع ویروس کرونا که فشار اضافی بر اقتصاد کره شمالی وارد می کند، برگزار کرد.اقتصاد کره شمالی اخیرا به دلیل بسته شدن مرزها و سیل آسیب دیده است.

کره

در بیانیه ای که این خبرگزاری منتشر کرد، برخی جنبه های نقص در اجرای حالت فوق العاده علیه ویروس کرونا برای پایان دادن به این ویروس منحوس ارزیابی شد.

در این بیانیه آمده است که این نشست همچنین تدابیر حالت اضطراری برای جلوگیری از آسیب و خسارت بیشتر به محصولات کشاورزی و تلفات انسانی به دلیل توفان بافی که انتظار می رود در روزهای آینده به کشور برسد،بررسی شد.

بارش شدید باران و سیل باعث نگرانی درباره تأمین مواد غذایی در این کشور که به دلیل تحریم های آمریکا و سازمان ملل منزوی شده است به بار آورده است.

کره 2

کره شمالی تا کنون هیچ گونه مورد ابتلا به کرونا ثبت نکرده است اما کیم ماه پیش اعلام کرد که «گزارش هایی از ورود ویروس به کشور وجود دارد» به همین دلیل پس از انتشار گزارشی درباره ابتلای یک مرد به کرونا کشور را قرنطینه کرد.

کیم ماه جاری قرنطینه شهر مرزی«کایسونگ» را که در پی مظنون شدن به مورد ابتلا به کرونا در این شهر برقرار شد، پایان داد.

این در حالی است که چند روز پیش برخی رسانه اعلام کردند رهبر کره شمالی دوباره در آستانه مرگ قرار دارد. این ادعایی است که «چانگ سونگ مین» دبیر امور سیاسی «کیم دائه جونگ» رئیس جمهور فقید کره جنوبی در شبکه‌های اجتماعی مطرح ساخته است.

 پایگاه نشنال اینترست نوشت: چانگ با استناد به یک رابط محرمانه در چین به عنوان منبعش، گفت که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی کارکرد جسمی و روانی خود را از دست داده است.

او عنوان کرد: ارزیابی من این است که او وارد کما شده اما هنوز حیاتش پایان نیافته است.

ظاهرا منشا این ارزیابی، خبری است با این محتوا که سرویس اطلاعاتی کره جنوبی عقیده دارد کیم جونگ اون بخشی از مسئولیتها و اختیاراتش را به کیم یو جونگ، خواهرش به سبب فشار کاری زیاد سپرده است.

«کیم یو جونگ» را ممکن است به عنوان زنی در دهه ۲۰ زندگی‌اش که در فصل بهار برای مدتی مسئولیت امور کره جنوبی را در حکومت کره شمالی بر عهده گرفته و شروع به حمله به «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی کرده و تصمیم پیونگ یانگ برای نابود کردن دفتر ارتباطات مشترک دو کره در مرزشان را اعلام کرد به خاطر داشته باشید.

ممکن است همچنین به یاد داشته باشید که او سرپرست خندان هیات کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ سئول بود و در آن زمان در مراسمهای مربوط به این رقابتها کنار مون جائه این نشسته و با او دست داد.نام او اکنون به عنوان جانشین کیم جونگ اون در خاندان حاکم بر کره شمالی در صورت از دنیا رفتن برادرش مطرح است.

اما آیا رهبر کره شمالی در آستانه مرگ و از دست دادن کنترلش است؟ در گذشته این پرسشها به دفعات مطرح شده‌اند و در سالیان اخیر بارها تحلیلگران، مقامهای دولتی، کارشناسان دانشگاهی و صاحب نظران درباره جایگاه کیم گمانه زنی کرده‌اند. با این حال هر بار گمانه زنی درباره مرگ وی با ظاهر شدن مجدد او و عادی بودن وضعیتش دگرگون شده‌اند.

در سال جاری میلادی اما اظهارنظرهای کارشناسی درباره کیم نادرست از آب در آمدند. چند وقت پیش غیبت سه هفته‌ای او و عدم حضورش در مراسم سالگرد تولد پدربزرگش گمانه زنی‌های مختلفی را به راه انداخت. نخست گمان برده شد که کیم دچار مرگ مغزی شده یا اینکه حالش بعد از یک جراحی قلبی عروقی ناموفق وخیم شده است و اینکه شرایطش آنقدر بد است که پزشکان چینی به کشور او رفته‌اند تا جانش را نجات دهند. با این حال محتمل‌ترین دلیل برای این غیبت کیم جونگ اون این بود که اطمینان حاصل شود او از هر کس دیگری که ممکن است مبتلا به کروناویروس باشد جدا باشد. با تمام شدن این شایعات برخی چهره‌ها شرمسار شدند.

«تائه یونگ هو» یک دیپلمات سابق کره شمالی که تبدیل به قانونگذار در کره جنوبی شد هم مجبور به عذرخواهی از بابت دامن زدن به اطلاعات غلط شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.