بنابر اخبار درز کرده، مقامات کابینه نتانیاهو شخصا واسطه شده ‌اند تا محصولات یک شرکت تولید نرم‌ افزارهای جاسوسی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس بفروشند.

 

به گزارش جماران، یک گزارش جدید نشان می‌دهد مقامات تل آویو برای فروش محصولات یک شرکت تولید نرم‌ افزارهای جاسوسی به کشورهای حاشیه خلیج فارس بازاریابی کرده ‌اند.

 روزنامه هاآرتص چاپ تل‌ آویو در گزارشی نوشت که مقامات کابینه نتانیاهو شخصا واسطه شده ‌اند و شرکت اسرائیلی تولید ابزارهای جاسوسی (NSO) را به دست‌ کم دو کشور عربستان سعودی و امارات عربی متحده معرفی کرده ‌اند.

گفته می‌ شود این شرکت قراردادهایی را به ارزش سالانه صدها میلیون دلار با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین، عمان، عربستان سعودی و دو امیرنشین راس‌الخیمه و ابوظبی در امارات عربی متحده به امضا رسانده است. تنها یک قرارداد از این مجموعه ارزشی بالغ بر 250 میلیون دلار داشته است.

بنابر اخبار درز کرده، مقامات صهیونیست شخصا در جلسات معرفی این شرکت به دستگاه ‌های امنیتی کشورهای حاشیه خلیج فارس، که بعضا در اراضی اشغالی تشکیل شده است، حضور داشته ‌اند.

خبر عقد قرارداد امنیتی میان اسرائیل و امارات تنها چند روز پس از آن منتشر می‌ شود که دو طرف توافقی تاریخی را برای ایجاد روابط دیپلماتیک امضا کردند.

شرکت NSO در سال 2008 و به وسیله کسانی که گفته می ‌شود اعضای سابق یگان 8200 سازمان اطلاعاتی اسرائیل بودند، بنیان گذاشته شد.

گمان می‌ رود نرم ‌افزار جاسوسی پگاسوز (Pegasus)، محصول شرکت NSO، که به صورت انحصاری تنها به دستگاه ‌های دولتی فروخته می ‌شود، نقشی مهم در هک تلفن‌ های همراه فعالان و مخالفان سیاسی در کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشد. این نرم‌افزار می ‌تواند محتویات گوشی را ضبط کند و همچنین کنترل میکروفن و دوربین آن را به دست بگیرد.

در سال 2016 آزمایشگاه تحقیقاتی «سیتیزن لب» در کانادا فاش کرد که ابزار جاسوسی موسوم به «پگاسوز» در ردیابی «احمد منصور» فعال حقوق بشر اماراتی به کار گرفته شده و مقدمات دستگیری او را با نفوذ به آیفون شخصی ‌اش فراهم کرده است.

احتمال داده می ‌شود تلفن همراه «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی‌ که در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه به قتل رسید، توسط نرم ‌افزار جاسوسی پگاسوز هک شده باشد.

سازمان عفو بین ‌الملل پیشتر شرکت اسرائیلی را به فروش خدمات جاسوسی و به خطر انداختن جان خبرنگاران و فعالان سیاسی متهم کرده بود.

پیام‌ رسان واتس ‌اپ که زیر مجموعه شرکت فیس بوک است، در اکتبر سال گذشته از شرکت اسرائیلی NSO به دلیل کمک ‌هایش به جاسوسان دولتی برای هک 1400 تلفن همراه در چهار قاره شکایت کرده بود. این تلفن‌ های همراه متعلق به دیپلمات‌ ها، مخالفان سیاسی، روزنامه ‌نگاران و مقامات رسمی بوده ‌اند.

همچنین سازمان عفو بین ‌الملل نیز که خود در گذشته هدف حملات سایبری با استفاده از نرم ‌افزارهای این شرکت قرار گرفته است، گفته بود شواهدی وجود دارد که دولت ‌ها در سراسر جهان از این نرم‌ افزارها برای زیر نظر گرفتن فعالان و روزنامه‌ نگاران استفاده می کنند.

عفو بین ‌الملل همچنین شکایتی به دادگاهی در  سرزمین های اشغالی تسلیم کرده است تا مجوز «گروه ان ‌اس ‌او» لغو شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.