آتش سوزی مهیب کالیفرنیا در برخی مناطق باعث انفجار لوله های گاز شد و مردم با عجله مجبور به فرار از خانه های خود شدند به طوری که برخی با لباس خواب از خانه های خود فرار کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیم های آتش نشانی تلاش ها و اقدامات خود را برای خاموش کردن صدها مورد آتش سوزی در ایالت«کالیفرنیا» در غرب آمریکا ادامه می دهند. این ایالت همزمان با آتش سوزی های گسترده با موج گرمای بی سابقه در تاریخ خود رو به روست و هزاران نفر از شهروندان مجبور به فرار از آتش سوزی شدند.

مسئولان این ایالت روز چهارشنبه اعلام کردند که لهیب آتش بیش از 20 هزار هکتار از مساحت جنگل، زمین های کشاورزی و مناطق مسکونی را را بلعید به طوری که آتش درختان، خودروها و خانه ها را خاکستر کرد.

«گافین نیوسوم» فرماندار ایالت کالیفرنیا که حالت فوق العاده را برای تسهیل هزینه های لازم برای رسیدگی به بحران اعلام کرد گفت:« ما اکنون با 367 مورد آتش سوزی مبارزه می کنیم.»

هزاران شهروند در فاصله چند مایلی شمال«سان فرانسیسکو»و جنوب آن مجبور به تخلیه خانه های خود شدند زیرا از روز دوشنبه دو مورد آتش سوزی بزرگ در این مناطق به وقوع پیوسته است و آتش نشانان نتوانستند آنها را تا کنون خاموش کنند.

آتش سوزی همچنین منجر به انفجار لوله های گاز در چندین خانه در شهرک«واکاویل» شده است و ساکنان این شهرک مجبور شدند با عجله فرار کنند حتی برخی با لباس خواب مجبور به فرار شدند.

همچنین شماری از مردم در زمان فرار دچار سوختگی ناشی از آتش سوزی نیز شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.