رسانه های هندی از کشته شدن دو نفر در اعتراضات خشونت‌ بار شب گذشته در شهر«بنگالورو» در جنوب هند نسبت به انتشار یک پست موهن به پیامبر اسلام (ص) در فیسبوک خبر دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، این اعتراض‌ها در محکومیت انتشار یک پست موهن به پیامبر (ص) توسط یکی از نزدیکان یک سیاستمدار محلی در فیسبوک به وقوع پیوست.

 در اعتراض‌های خشونت بار شب گذشته در شهر بنگالورو که منجر به دخالت پلیس در این منطقه و تیراندازی به معترضان شد، دو نفر کشته و سه نفر نیز مجروح شدند اگر چه هنوز تعداد دقیق کشته شده ها و زخمی ها مشخص نیست.

منابع محلی اعلام کردند که کشته شدن این افراد و تعداد مجروحان، هنوز تأیید نشده است. با این حال پلیس این شهر در توییتر اعلام کرد که اوضاع تحت کنترل است.

پلیس این شهر تأکید کرد که پس از استفاده از گاز اشک آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان به تیراندازی به سوی معترضان روی آورده است.

تصاویر منتشر شده از اعتراض ها نشان می دهد که اعتراض‌کنندگان با تجمع خارج از مرکز پلیس با تعدادی از نیروهای امنیتی درگیر شدند و چند خودروی متعلق به پلیس را نیز به آتش کشیدند. تعدادی از نیروهای امنیتی نیز در این درگیری‌ها مجروح شدند.

«کمال بانت» کمیسر پلیس به خبرنگاران تلویزیونی گفت: به تامین امنیت فردی که این پست را منتشر کرد اقدام کردیم و تعدادی از افسران پلیس در اعتراض ها زخمی شدند.

همچنین پلیس هند تأکید کرد که در منطقه اعتراض ها و به منظور جلوگیری از حرکت مردم منع آمد و شد برقرار کرد.

«باسافراج بومای» وزیر کشور ایالت«کارناتاکا» به یکی از شبکه های تلویزیونی محلی گفت:« درباره این حوادث تحقیق می کنیم و از دوربین های نظارت برای فهمیدن اینکه چه کسی پشت این اقدامات خشونت بار است استفاده می کنیم و تدابیر سختی را در پیش می گیریم.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.