ترامپ با صدور یک دستور اجرایی، تراکنشهای مالی در دو نرم‌افزار تیک‌تاک و وی‌چت را برای شهروندان آمریکا ممنوع کرد. شرکتهای چینی ۴۵ روز از صدور این دستور فرصت دارند سهم موثری از بازار خود در آمریکا را به شرکتی آمریکایی (نظیر مایکروسافت) واگذار کنند.

​«دولت آمریکا با دستور ترامپ، شبکه اجتماعی تیک تاک را با عنوان تهدید امنیت ملی مسدود کرد». در حالی که برخی رسانه های داخل کشورمان این خبر را منتشر کرده اند اما واقعیت ها حکایت از امر دیگری دارند.

به گزارش جماران، طبق گزارشی که گاردین منتشر کرده، ترامپ با صدور یک دستور اجرایی، تراکنشهای مالی در دو نرم‌افزار تیک‌تاک و وی‌چت را برای شهروندان آمریکا ممنوع کرد. شرکتهای چینی ۴۵ روز از صدور این دستور فرصت دارند سهم موثری از بازار خود در آمریکا را به شرکتی آمریکایی(نظیر مایکروسافت) واگذار کنند.

آن طور که نیویورک تایمز نوشته، با وجود اینکه این پلتفورم ویدئویی از سوی کاخ سفید «تهدید امنیت ملی» عنوان شده، تیک تاک هنوز در آمریکا یکی از بزرگترین بازارها را دارد.

از سوی دیگر بلومبرگ نوشت که بایت دنس (شرکت مالک تیک تاک) منتظر موافقت دولت آمریکا با خرید تیک تاک توسط مایکروسافت است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام تیک تاک ۲۰ تا ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و شرکت های معدودی توان تأمین این پول را دارند.

در ایران هم وی‌چت و تیک‌تاک مدتهاست با دستور قضایی در ایران مسدود شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.