کنفرانس مطبوعاتی روزانه کاخ سفید به نمایشی روزانه از سوء مدیریت ترامپ در خصوص همه گیری ویروس کرونا تبدیل شده است.

 

به گزارش جماران، سی ان ان گزارش داد: بازگشت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عنوان فردی که شاخص ‌ترین شخص در واکنش به شیوع ویروس کرونا محسوب می‌ شود به «یک کلاس درس فوق العاده عالی» برای ارائه اطلاعات نادرست تبدیل شده است که توضیح می ‌دهد چرا آمریکا در چنین وضعیت اسفناکی قرار دارد.

در حالیکه تعداد افرادی که روزانه جان خود را به سبب ابتلا به ویروس کرونا از دست می دهند، دوباره به حدود 1000 نفر رسیده و مجموع تعداد آمریکایی ‌هایی که تاکنون جان خود را از دست داده اند به 150 هزار نفر نزدیک شده است، ترامپ دوباره اساسی‌ ترین الزامات مدیریت ملی در یک بحران را نادیده گرفت.

ترامپ در یک نشست توجیهی کاخ سفید که تقریبا به نمایشی روزانه از سوء مدیریت وی در خصوص همه گیری ویروس کرونا تبدیل شد، این شکایت را مطرح کرد که دکتر «آنتونی فائوچی» ارشدترین کارشناس بیماری ‌های عفونی دولت وی از لحاظ میزان محبوبیت از او بالاتر است.

 

200707195621-fauci-trump-split-070720-large-169

 

برخلاف رئیس جمهور که همه چیز را برای خود و به سود خود می ‌داند و از این که کسی از وی محبوب ‌تر باشد نفرت دارد، دکتر فائوچی همیشه با سند و صداقت با آمریکایی‌ ها روبرو شده است و دلیل این که نظرسنجی ‌ها او را محبوب ‌تر از رئیس جمهور نشان می ‌دهد، همین است.

ترامپ درباره افزایش شیوع ویروس کرونا که ایالت ‌های جنوبی و غربی را فرا گرفته است و نشانه‌ های تازه‌ ای از شیوع کرونا به بخش ‌های دیگر آمریکا دیده می ‌شود، تصویری گمراه کننده ارائه داد و گفت بخش‌ های زیادی از کشور «عاری از کرونا» هستند.

ترامپ از داروی «هیدروکسی کلروکین» تمجید کرد. این یک داروی مقابله با مالاریا و مورد علاقه رسانه‌ های محافظه کار است. اما در عین حال، آزمایش ‌های سختگیرانه کلینیکی نشان داده اند که این دارویی موثر برای درمان ویروس کرونا نیست.

با توجه به این که میزان مرگ و بیمار شدن افراد در ماه‌ های اخیر افزایش یافته، عجیب است، ولی غافلگیر کننده نیست که رئیس جمهور به مشاجره بر سر هیدروکسی کلروکین بازگشته است. وی دوشنبه شب تصاویر ویدئویی را باز توئیت کرد که این دارو را درمانی توصیف می کردند که موجب می ‌شود آمریکایی ‌ها نیازی به زدن ماسک نداشته باشند. 

افراد وفادار به ترامپ امیدوار بودند بازگشت وی به نشست‌ های توجیهی در خصوص شیوع ویروس کرونا پس از چند هفته خودداری از این کار، موجب جلب توجه دوباره رای دهندگان شود که از نحوه برخورد ترامپ با همه گیری ویروس کرونا ناامید شده اند.

اما موضوع مهم تر این است که محاسبات سیاسی صرف، شاهدی در این باره است که دل مشغولی‌ های ترامپ تردیدی باقی نگذاشته اند که وی فاقد راهبرد ملی منسجم یا دانشی درباره نحوه مدیریتی است که یک رئیس جمهور در زمانی که آمریکا با یکی از بدترین واکنش ‌ها به شیوع ویروس کرونا در جهان روبرو است، به آن نیاز دارد.

«جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری گفته است سخنان مکررا دروغ ترامپ می توانند گفت و گوی ملی جدی را که وقتی در نهایت یک واکسن در دسترس قرار گرفت، مورد نیاز است تضعیف کنند.

در دقایق ابتدایی، کنفرانس ترامپ خوب پیش می رفت. او به شکل اغراق آمیزی از مدیریت بحرانش تعریف می کرد، اما اخبار خوبی هم در مورد وام برای تولید دارو های ژنتیکی داشت تا به واردات آن از کشورهایی چون چین نیاز کمتری باشد.

اما به یکباره لحنش تغییر کرد و دوباره به ارائه اطلاعات نادرست روی آورد.

او مدعی شد علت بالا بودن آمار مبتلایان به کووید19 در این کشور شمار بالای آزمایش ‌های تشخیصی کروناست.

رئیس جمهور آمریکا گفت دولت وی و اعضای حزب دموکرات اختلاف زیادی بر سر لایحه رفاهی کرونا دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.