«جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات تأکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در همان روز نخست ممنوعیت ورود شهروندان مسلمان به آمریکا را لغو می کند.ممنوعیتی که ترامپ قانونش را تصویب کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از القدس العربی، «جو بایدن» کاندیدای دموکرات های آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در ماه نوامبر گفت که وی امیدوار است که مدارس آمریکا درباره اسلام بیشتر بدانند.

بایدن در نشست «یک میلیون  رای مسلمانان» که گروه اسلامی آمریکایی میزبان آن بود اعلام کرد که وی قانون ممنوعیت سفری که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر کشورهای عربی و اسلامی اعمال کرده را در همان روز نخست ریاست جمهوری اش لغو می کند.

بایدن ترامپ را مسئول«افزایش غیرقابل قبول اسلامی هراسی» دانست.

بایدن تأکید کرد که وی پیام های عاشقانه برای طاغوت ها و دیکتاتورها نمی نویسند و برای بر آورده کردن درخواست های اخلاقی بحران های انسانی در سوریه، یمن و غزه عمل خواهد کرد.

بایدن در ادامه گفت که از حقوق فلسطینی ها برای آن که کشور مخصوص به خودشان را داشته باشند دفاع می کند و این یکی از اولویت های وی خواهد بود.

معاون سابق «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی به این نشست گفت: « هدف اول ما دور کردن دونالد ترامپ از پست اش و جایگزین کردن وی با کسی که بتواند امت ما را درمان کند».

وی در ادامه عنوان کرد که دولتش  مسائل عدالت نژادی ، سلامت با قیمت های معقول، تغییرات آب و هوایی و مهاجرت را به جلو پیش خواهد برد.

روزنامه های آمریکایی نوشتند که بایدن در مشارکت در این نشست به مانند «هیلاری کلینتون» در سال 2016 یا باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا محتاط یا محافظه کار نبوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.