روش ریشه کن کردن عفونت ویروس کرونا طی 25 ثانیه کشف شد.

 

به گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک، دانشمندان آزمایشگاه ملی بیماریهای عفونی آمریکا در دانشگاه بوستون به همراه شرکت «سیگنیفای» روش ریشه کن کردن عفونت ویروس کرونا طی 25 ثانیه را کشف کرده اند.

بر اساس این روش اشعه ماوراء بنفش لامپ های ویژه بطور موثری نوع جدید ویروس کرونا را غیرفعال می کند.

کارشناسان در طول آزمایش، مواد آلوده به ویروس را با دوزهای مختلف پرتوهای ماوراء بنفش از لامپ ها پاکسازی کردند. معلوم شد که با دوز 5 مگاوول در هر سانتیمتر مربع، میزان شیوع ویروس کرونا طی شش ثانیه 99 درصد کاهش می یابد.

در صورت تاثیر گذاری  اشعه ماوراء بنفش به میزان 22 مگاوول در هر سانتی متر مربع، ویروس کرونا در عرض  25 ثانیه تقریباً به طور کامل از بین می رود.

در اوایل ماه ژوئن دانشمندان آمریکایی و چینی هشدار دادند که ممکن است مبتلایان به ویروس کرونا پس از بهبودی، آنتی بادی برای مصونیت در مقابل این بیماری را نگه ندارند زیرا در بعضی موارد آنتی بادی پس از بهبودی بیمار از بین می روند.

کارشناسان با مطالعه وضع ایمنی در کارمندان پزشکی شهر ووهان چین که به کانون شیوع کرونا تبدیل شد، به این نتیجه رسیدند که پزشکان در مراحل اولیه شیوع با بیماران تماس مستقیم داشتند.

معلوم شد که حداقل یک چهارم از 23 هزار پزشک مورد مطالعه می توانستند به کرونا مبتلا شونداما تنها 4 درصد آنها آنتی بادی داشتند.

هشدار بیل گیتس درباره خطر ناکارآمدی واکسن کرونا

در تحولی مرتبط، «بیل گیتس» بنیانگذار مایکروسافت در مورد خطر ناکارآمدی واکسن برای مقابله با نوع جدید ویروس کرونا (کووید19) هشدار داده است.

این میلیاردر آمریکایی توضیح داد: دانشمندان در تلاشند واکسنی تهیه کنند که نه تنها از ابتلا فرد واکسینه شده  به بیماری جلوگیری کند بلکه از انتقال عفونت از این شخص به افراد دیگر نیز جلوگیری کند. وی تأکید کرد: تضمین نمی شود که این واکسن مسدود کننده ایده آل انتقال ویروس باشد.

در همین زمان ، گیتس از اثربخشی پاسخ ایمنی خود بدن انسان به این بیماری را عالی ارزیابی کرد .

در ماه آوریل گیتس پیش بینی کرده که جهان پس از همه گیری ویروس کرونا در چه زمانی می تواند به حالت عادی برگردد. به گفته بنیانگذار مایکروسافت ، جامعه به یک تا دو سال وقت نیاز دارد تا تمام عواقب شیوع ویروس کرونا را به طور کامل برطرف کند. بنابراین ، برای خارج شدن از مرحله اول شیوع این بیماری همه گیر ، لازم است که چنان سیستم فعالیت ایجاد شود که خطر بازگشت به مرحله رشد نمایی عفونت را از بین ببرد. وی پیش بینی کرد که نگرانی مردم به خاطر احتمال ابتلا به این بیماری هولناک حفظ شده و رفتار آنها را به طرز چشمگیری تغییر یابد

بیل گیتس به همراه همسرش ملیندا 100 میلیون دلار برای مبارزه با کووید ـ 19  اهدا کردند.

تعداد مبتلایان به کرونا  در جهان تا امروز 26 ژوئن به 9,738,375 نفر رسید. 492,390 نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده و  5,271,341 نفر از آنها درمان شده اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.