مقامات سابق امنیت ملی آمریکا که جمهوری‌ خواه هستند در حال تشکیل گروهی اند تا از بایدن در مقابل ترامپ در انتخابات 2020 حمایت کنند.

 

به گزارش جماران، رویترز در گزارشی اختصاصی خبر داد که ده ‌ها تن از مقامات سابق امنیت ملی آمریکا که از حزب جمهوری‌ خواه هستند در حال تشکیل گروهی هستند تا از «جو بایدن» کاندیدای دموکرات انتخابات پیش‌ روی ریاست‌ جمهوری آمریکا حمایت کنند.

رویترز به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که این افراد چهار سال دیگر ریاست ‌جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا را باعث به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا ارزیابی می ‌کنند و با وجود اختلافات سیاسی با بایدن، او را گزینه بهتری برای ریاست ‌جمهوری آمریکا می‌ دانند. 

این ائتلاف شامل بیش از 20 نفر از مقامات سابق است. این گروه از جمهوری خواهان آمریکا در دوره‌ های ریاست جمهوری «دونالد ریگان، «جورج بوش» پدر و همچنین بوش پسر در بخش امنیت ملی آمریکا فعال بوده اند.

انتظار می ‌رود این ائتلاف ظرف هفته ‌های آینده حمایت خود از بایدن را به صورت رسمی اعلام کنند.

این موضوع در حالی اعلام می‌ شود که بر اساس جدیدترین نظرسنجی دانشگاه هاروارد در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، شانس جو بایدن برای پیروزی بیشتر از ترامپ است.

کارشناسان مواردی همچون ناکامی دولت آمریکا در مقابله با کرونا و همچنین اعتراضات اخیر این کشور در پی کشته شدن «جورج فلوید» را عاملی برای کاهش شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر می دانند.

پس از شیوع ویروس کرونا، عملکرد ضعیف ترامپ در قبال آن، اعتراضات خیابانی هفته‌ های اخیر در سراسر آمریکا، اکنون همه نظرسنجی ‌ها نشان می ‌دهند که محبوبیت ترامپ به شدت کاهش یافته و موقعیت وی روز به روز ضعیف ‌تر می ‌شود.

همچنین این نظرسنجی‌ ها نشان می ‌دهند که ترامپ در ایالت‌ های تاثیرگذار از رقیب دموکرات خود یعنی جو بایدن عقب افتاده است. میزان محبوبیت ترامپ اکنون به پایین ‌ترین سطح رسیده است.

علاوه بر این، بسیاری از سناتور‌های جمهوری خواه اکنون درباره نحوه مقابله با شیوع کرونا، با ترامپ اختلاف نظر جدی پیدا کرده اند. با وجودی که ترامپ تلاش می ‌کند چنین وانمود کند که آمریکا کرونا را شکست داده، اکنون نیمی از ایالت ‌های آمریکا - از جمله فلوریدا و آریزونا که فرمانداران آنها جمهوری خواه هستند - شاهد افزایش تعداد مبتلایان کرونا است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.