​تمرینات ناتو 2020 در دریای بالتیک که از 7 تا 16 ژوئن انجام گرفت، اگر با واکنش روسیه همراه شود موجب بروز جنگ جهانی سوم می شود.

 

به گزارش جماران، دیفنس اکسپرس گزارش داد تمرینات ناتو «بالتوپس» 2020 در دریای بالتیک اگر با واکنش روسیه همراه شود موجب وقوع جنگ جهانی سوم می شود. 

بر اساس گزارش آژانس مشاوره اوکراین در زمینه مسائل سیاسی، در حقیقت ناتو و کرملین با انجام تمرینات خود، نقشی در جنگ جهانی سوم بازی می کنند، نیروهای اتحادیه اروپا سعی می کنند منطقه بالتیک را محاصره کنند و در نتیجه روسیه از منطقه کالینینگراد به اهداف مهم دشمن حمله می کند.

در تمرینات ناتو بالتوپس 2020 ، ناتو با سه هزار سرباز ، 30 کشتی سطح آبی و زیردریایی و ده هواپیما حضور داشت.

 

تمرینات ناتو

تمرینات ناتو2

 

استفاده از تجهیزات دفاع هوایی و جنگ ضد کشتی های زیر دریایی از اهداف این مانور است. 

از سوی روسیه در منطقه کالینینگراد مانور عملیاتی-تاکتیکی اسکندر انجام شد که در آن دو هزار نفر از پرسنل ارتش و 20 واحد تجهیزات نظامی حضور پیدا کردند و همچنین شش فروند هواپیمای Su-24 و Su-30SM نیر شرکت داشتند. این عملیات برای از بین بردن اهداف بر روی آب انجام شده است.

 

اسکند روسیه

اسکند روسیه2

 

اروپای شرقی در «خط مقابله» با مسکو قرار دارد، بنابراین کاهش احتمالی حضور ارتش آمریکا در آلمان می تواند اروپا را به درون کام روسیه فرو ببرد.

اسکندر ناوگان بالتیک روسیه در منطقه کالینینگراد تمریناتی را در پاسخ به رزمایش نظامی اتحادیه آتلانتیک شمالی به نام BALTOPS-2020 انجام داده است.

به نوبه خود، تمرینات ناتو شامل 17 کشور عضو و دو کشور شریک اتحادیه بود که شامل 30 فروند کشتی جنگی، 30 هواپیما و بالگرد و همچنین حدود سه هزار پرسنل نظامی بودند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه قبلا طی نامه‌ ای اعتراض خود را به برگزاری رزمایش «بالتوپس» در آب ‌های دریای بالتیک اعلام کرد و از «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواسته بود تا این رزمایش بدلیل شیوع گسترده کرونا در منطقه برگزار نشود.

در دو سال گذشته شمار رزمایش‌ های ناتو در شرق اروپا تا دو برابر افزایش یافته است.

مسکو درباره اقدامات ناتو در شرق اروپا نگران است و تاکید دارد که چنین اقداماتی باید متوقف شود.

از سال 2014 و پس از شدت گرفتن بحران اوکراین، تحرکات نظامی ناتو در مرز شرقی اروپا افزایش یافته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.