تعداد پناهجویانی که در ماه مه وارد اروپا شده‌اند، در مقایسه با یک ماه قبل از آن ۵ برابر افزایش یافته است.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، با پایان یافتن قرنطینه‌ در بسیاری از کشورهای اروپایی و بازگشایی تدریجی مرزها، هزاران مهاجر بار دیگر «سفر مرگبار» خود را به سمت اروپا از سر گرفتند.

بر اساس داده‌های اتحادیه اروپا شمار مهاجرانی که در ماه مه وارد اروپا شده‌اند، در مقایسه با یک ماه قبل از آن ۵ برابر افزایش یافته است.

«فرانتکس» آژانس مرزبانان و گارد ساحلی اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که تنها در ماه مه ۴۳۰۰ ورود غیر مجاز را ثبت کرده است. این رقم یکماه پیش از آن در آوریل ۹۰۰ ورود غیرمجاز بوده که پایین‌ترین رقم از زمان آغاز جمع‌آوری این داده‌ها در سال ۲۰۰۹ میلادی محسوب می‌شود.

در مجموع از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۳۱ هزار ۶۰۰ نفر به طور غیرقانونی وارد اروپا شده‌اند که کاهشی ۶ درصدی را در مقایسه با آمار مدت مشابه در یکسال پیش از آن نشان می‌دهد.

از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر از مسیر «مدیترانه شرقی» یعنی از مسیر ترکیه و سپس یونان وارد اروپا شده‌اند. بیشترین مهاجرانی که راه «مدیترانه شرقی» را برگزیده‌اند، مهاجران افغان بودند.

بیش از ۵۵۰۰ نفر از مسیر «مدیترانه مرکزی» خود را به اروپا رسانده‌اند و این افراد عمدتا از شمال آفریقا رهسپار اروپا شده‌اند.

بر اساس داده‌ها ۶۹۰۰ مهاجر دیگر نیز راه بالکان غربی را برگزیده‌اند. شمار مهاجرانی که از این مسیر به اروپا آمده‌اند در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته میلادی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

تنها در آخر هففته میلادی گذشته یک قایق که حدود ۴۰ مهاجر حمل می‌کرد و از سواحل لیبی رهسپار اروپا بود، در دریای مدیترانه واژگون شد که در پی این حادثه ده‌ها تن ناپدید شدند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در ماه مارس اعلام کرد که تعداد تخمینی مرگ و میر مهاجرانی که از سال ۲۰۱۴ میلادی به این سو در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه و رسیدن به اروپا جان باخته‌اند، از ۲۰ هزار نفر عبور کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.