ترامپ و پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا یکدیگر را متهم به دروغگویی می کنند این در حالی است که هر دو دروغگویانی بزرگ و حرفه ای هستند.

 

به گزارش جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در بخش سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: زمانی که دزدها دچار اختلاف می شوند واقعیت سرقت و چیزهای به سرقت رفته عیان می شود. این گفته بر جنگ لفظی داغ جاری و کنونی میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کالین پاول» وزیر خارجه اسبق آمریکا انطباق دارد. جنگ لفظی ترامپ و پاول همچنین  چندپارگی شدید جامعه آمریکا و نخبگان سیاسی اش در همزمانی قابل تأمل با گسترش دایره اعتراض ها از زمان قتل«جورج فلوید» جوان سیاه پوست آمریکایی را منعکس می کند؛ سیاه پوستی که زیر زانوی یکی از نیروهای پلیس نژادپرست خفه شد و جان خود را از دست داد.

درگیری لفظی زمانی شروع شد که کالین پاول که اولین آمریکایی آفریقایی تبار بود که پست وزارت خارجه را در دوران «بوش» پسر به دست می آورد به ترامپ حمله کرد و وی را دروغگوی حرفه ای توصیف کرد که از بندهای قانون اساسی آمریکا و دستورات آن با نژادپرستی اش و تقسیم آمریکا خارج شد و به همین دلایل با وجود آن که خودش جمهوریخواه است اما  در انتخابات آینده رای خود را به «جو بایدن» دموکرات می دهد، ترامپ نیز به اتهامات وی(پاول) این گونه پاسخ داد که وی دلیل اصلی گرفتار شدن کشورش در جنگ های فاجعه بار خاورمیانه است.

ترامپ بار دیگر دروغ گفت زمانی که مسئولیت جنگ عراق را به گردن پاول و گزارش اش انداخت که در شورای امنیت سازمان ملل در ماه فوریه سال 2003 قرائت کرد و در آن گزارش از «اسناد»سلاح های کشتار جمعی در عراق دم زد؛ گزارشی که بعدها از آن عذرخواهی کرد و تأکید کرد که فریب دستگاه سازمان اطلاعات آمریکا و گمراهی هایی این دستگاه را خورد زیرا اطلاعات غلط به وی داده بود.

به این دلیل می گوییم ترامپ دروغ گفته است که وی پاول را مقصر دانست و جرأت نکرد که جورج بوش پسر رئیس جمهور پاول را و نیز دولت عمیق آمریکا که برای جنگ برنامه ریزی کرد و دروغ سلاح کشتار جمعی را ساخت و از آن بهانه ای برای حمله به عراق و اشغال این کشور استفاده کرد و در نهایت نیز نظام «صدام حسین» رئیس جمهور اسبق عراق را سرنگون کرد را متهم کند. دولت عمیق آمریکا از دروغ دیکتاتوری نیز برای سرنگونی نظام سرهنک«قذافی» در لیبی استفاده کرد.

پاول مجرم بود و این نقش تحریک کننده و توجیه کننده برای جنگ علیه عراق را پذیرفت و این را نیز پذیرفت که از رنگ پوستش برای این کار و توجیه این جنگ و قتل بیش از یک میلیون انسان عراقی بی گناه برای خدمت به دولت اشغالگر اسرائیل و حفظ برتری نظامی منطقه ای اش و جلوگیری از عراق در ایجاد توازن اسراتژیک با این رژیم با داشتن سلاح هسته ای، بیولوژیک و شیمیایی استفاده شود.

برای ما که در دوران این جنگ علیه عراق و جزئیاتش زندگی کردیم و فصل های آن را لحظه به لحظه دنبال کردیم و از جمله کسانی بودیم که در اعتراض ها علیه آن شرکت کردیم و از جمله کسانی بودیم که در داستان ساختگی سلاح های کشتار جمعی تردید کردیم، بسیار دشوار است که قیافه پاول که داشت گزارشی با عکس های ساختگی از کارخانه های شیمیایی و بیولوژیک متحرک عراق و شهادت یک مزدور عراقی ارائه می کرد را فراموش کنیم. این مزدور عراقی را (نام وی رافد الجنابی است) دستگاه اطلاعات آمریکا در مقابل ویزای مهاجرت به آلمان جذب و استخدام کرد. رافد الجنابی آخر سر گارسون فروش همبرگر(برگر کینگ) در شهر«فرانکفورت» شد. الجنابی مانند بسیاری از مزدوران شبیه خودش شد به ویژه «آنطوان لحد» که اسرائیل به خاطر مزدوری اش با پرت کردنش توی خیابان و زندگی سر کردن با افتتاح رستوران فلافل فروشی در تل آویو او را مورد تکریم قرار داد.

اگر پاول مسئولیت جنگ فاجعه بار عراق را به عهده دارد ترامپ نیز نقش مهمی و اساسی در ویرانی سوریه بازی کرد و علنا اعتراف کرد که دولتش 90 میلیارد دلار برای اقدامات براندازی نظام سوریه هزینه کرد، الحاق قدس و بلندی های جولان سوریه را تأیید کرد، تلاش کرده و تلاش می کند که مساله فلسطین را از طریق طرح قرارداد قرن پاکسازی کند و شهرک های یهودی نشین و غور اردن را به دولت اشغالگر ملحق کند، بنابراین باید گفت که همه آنها مجرم هستند.

ترامپ نژادپرست متهور فقط با انقلاب مردم آمریکا در اعتراض به سیاست هایش مواجه نیست بلکه با انقلاب حزب جمهوریخواه که نماینده آن به شمار می رود، مواجه است. اکنون این پاول است که به فهرست ژنرال های سابق ارتش ملحق می شود که به ترامپ کارت قرمز دادند و متهمش می کنند که وی تلاش می کند که آمریکا را ویران و تجزیه کند. آخرین ژنرال نیز «جیمز ماتیس» وزیر دفاع سابق در دولتش خودش است. برخی گزارش ها نیز حکایت از آن دارد که «جورج بوش پسر رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری به ترامپ نمی دهد بلکه به جو بایدن دموکرات رقیب ترامپ می دهد. اگر این گزارش ها درست از آب در بیاید خنجر مسمومی از پشت به ترامپ و دولتش می زند و چه بسا فرصت هایش برای پیروزی در یک دوره جدید ریاست جمهوری را کم می کند.

مساله پیروزی یا شکست ترامپ در انتخابات آینده نیست بلکه مساله حالت فروپاشی است که با قتل فلوید جوان و عمق نژادپرستی در دولت عمیق آمریکا فاش شده و کاملا آشکار شده است و یادآور حالت مشابهی است که منجر به فروپاشی و تجزیه اتحاد جماهیر شوروی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.