توئیتر اعلام کرده است اضافه کردن برچسب راستی آزمایی حقایق به توییت رئیس جمهور آمریکا بر پایه خط مشی جدید این شبکه اجتماعی برای مقابله با اطلاعات گمراه کننده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، توئیتر امروز چهارشنبه نخستین بار یک توئیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را گمراه کننده توصیف کرد. بعد از آنکه توئیتر توئیت رئیس جمهور آمریکا را گمراه کننده توصیف کرد، ترامپ این شبکه اجتماعی را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.

ماجرا از این  قرار بود که شبکه توئیتر برای نخستین بار با اضافه کردن برچسبی به دو توئیت‌ دونالد ترامپ خوانندگان را به راستی آزمایی حقایق در این زمینه دعوت کرده است. 

ابتدا ترامپ روز سه شنبه در دو توئیت نوشته بود که رای دادن از طریق پست در انتخابات پیش روی آمریکا به « تقلب» گسترده منجر می ‌شود و پیش بینی کرد که «صندوق‌ های پستی به سرقت بروند.»

او نوشت: «...صندوق‌ های پستی سرقت می شوند، برگه‌ های رای جعل، و حتی به طور غیرقانونی چاپ می شوند و به طور جعلی امضا می شوند...»

 

1

 

اما توییتر برچسبی و لینکی در پایین این دو توییت اضافه کرد که نوشته بود «حقایق درباره رای دادن به صورت پستی را دریافت کنید.» این لینک کاربران را به صفحات و مقالات رسانه ‌های خبری درباره اظهارات ترامپ در مورد رای دادن از طریق پست در آمریکا هدایت می کند.

 

2

 

سخنگویان شرکت توئیتر گفته اند که این توییت به طور بالقوه حاوی اطلاعات گمراه کننده درباره رای گیری است.

اما رئیس جمهور آمریکا به شدت از این اقدام توئیتر انتقاد کرده است.

ترامپ در توییتی نوشته است: «توییتر اکنون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 دخالت کرده است. آنها می ‌گویند اظهارات من در خصوص این که رای دادن از طریق پست به فساد و تقلب گسترده منجر خواهد شد، براساس راستی آزمایی رسانه ‌های جعلی سی ان ان و واشنگتن پست نادرست است.»

دونالد ترامپ بارها رسانه ها و شبکه های اجتماعی بزرگ را به ضدیت با خود متهم کرده است؛ ادعایی که این شبکه ها آن را بی اساس می دانند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرده است توییتر به طور کامل دارد آزادی بیان را خفه می‌ کند و من به عنوان رئیس جمهور اجازه نمی ‌دهم چنین اتفاقی روی دهد.

کارزار ترامپ در بیانیه ای در واکنش به اقدام توییتر نوشت: «همیشه می دانستیم که سیلیکون ولی (مرکز صنعت کامپیوتر آمریکا) از هیچ تلاشی برای جلوگیری از پرزیدنت ترامپ برای رساندن پیامش به رای دهندگان کوتاهی نخواهد کرد.»

حساب کاربری دونالد ترامپ بیش از 80 میلیون فالوئر(دنبال کننده) دارد.

توئیتر می ‌گوید اضافه کردن برچسب راستی آزمایی حقایق به توییت رئیس جمهور آمریکا بر پایه خط مشی جدید این شبکه اجتماعی برای مقابله با اطلاعات گمراه کننده است. توئیتر این مقررات را اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد.

توئیتر همچنین گفته است این مقررات را به اطلاعات در خصوص شیوع کرونا و دیگر اطلاعات گمراه کننده گسترش خواهد داد.

مدیران توئیتر همواره با این انتقاد مواجه بوده اند که در برابر اظهارات نادرست و اطلاعات غلط منتشر شده توسط سیاستمداران و رهبران جهان کاری نمی کنند.

توئیتر پیش از این نیز دو پست رئیس جمهور برزیل را به دلیل مغایرت با آداب مبارزه با فراگیری جهانی کرونا مسدود کرد.

پست ‌های حذف شده «جائیر بولسونارو» حول کارزار تبلیغاتی او به هنگام بازدید از بازارها بود. وی از جمله در پیام خود مدعی شده بود که فاصله ‌گیری اجتماعی برای کاهش سرایت ویروس موثر نیست.

فیس بوک هم چند سال پیش زیر فشار افکار عمومی برنامه ای را برای راستی سنجی پست ها راه انداخت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.