با کاهش محدودیت های قرنطینه ای کرونا آلمان خواستار پایان ممنوعیت سفرهای گردشگری به کشورهای اروپایی شد.

 

به گزارش جماران، مجله فاکس امروز سه شنبه نوشت که برلین خواستار آن شد که  اگر اوضاع ویروس کرونا اجازه دهد ممنوعیت سفرهای گردشگری به 31 کشور اروپا لغو شود.

بر اساس سند گردشگری اروپایی که شورای وزیران فردا چهارشنبه با آن موافقت می کنند دولت قصد دارد که اجازه سفر به 26 کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپا، انگلیس و نیز سفر به چهار کشور دیگر اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند ولی عضو منطقه «شنگن» هستند یعنی ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس  را صادر کند.

در 18 می نیز «هایکو ماس»وزیر خارجه آلمان تأکید کرد که آلمان امیدوار است که ممنوعیت های سفر در زمینه همه سفرهای گردشگری به خارج که تا 15 ژوئن ادامه می یابد، کاهش پیدا کند.

در تحولی دیگر یورونیوز گزارش داد که فرانسه و آلمان از کشورهای اروپایی خواستند تا با گذشت چند هفته قرنطینه، برای بازگشایی مرزهای میان خود هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

«ریشار فران» رئیس مجلس ملی فرانسه و «ولفگانگ شوبله» همتای آلمانی‌اش روز سه شنبه پس از گفتگو با یکدیگر اعلام کردند: «فرانسه و آلمان باید به محض فراهم شدن شرایط در جهت برقراری مجدد رفت و آمد آزاد درون فضای شنگن اقدام کنند.»

رئیس مجلس ملی فرانسه که عضو حزب حاکم به رهبری رئیس جمهور «امانوئل ماکرون» است و رئیس پارلمان آلمان که او نیز از اعضای با نفوذ حزب قدرتمند دموکرات مسیحی در این کشور است، هر دو پس از گفتگوی روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند: «پیامدهای سنگین بسته ماندن مرز آلمان و فرانسه تا این زمان به جز استان‌های مرزی بر سایر نقاط در دو کشور نیز تأثیر گذاشته است. این پیامدها به ویژه ترمیم روابط میان فرانسه را نیز دشوار خواهد ساخت و بنابراین باید در این زمینه سریع اقدام کرد.»

متن بیانیه مسئولان پارلمانی دو کشور در حالی منتشر شد که قرار است مجمع مشترک پارلمانی فرانسه و آلمان دو روز دیگر برگزار گردد. هدف از برگزاری این مجمع تقویت روابط میان دو کشور با بهره‌گیری از تجربه مبارزه با همه‌گیری کووید ۱۹ اعلام شده است.

تاریخ در نظر گرفته شده برای بازگشایی مرزهای داخلی اروپا از نیمه ماه ژوئن است. اما بر خلاف دعوت کمیسیون اروپا برای هماهنگی هر چه بیشتر تصمیم‌های اعضا با هدف پرهیز از بی‌نظمی، کشورهای مختلف عضو اتحادیه تا کنون در تاریخ‌های گوناگون و با برنامه‌های متفاوت، لغو تدریجی قرنطینه را آغاز کرده‌اند.

رؤسای پارلمان‌های آلمان و فرانسه در بیانیه مشترک خود همچنین از ابتکار عمل رهبران دو کشور در اختصاص ۵۰۰ میلیارد یورو از بودجه اتحادیه برای بازسازی اقتصاد پساکرونا استقبال کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.