محدودیت های قرنطینه ای که به دلیل همه گیر شدن کرونا در اروپا اعمال شده است، عواقب غیر منتظره ای به همراه داشته است؛ از جمله خشونت علیه کودکان.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سوءاستفاده جنسی آنلاین از کودکان و نوجوانان در اتحادیه اروپا در پی شیوع ویروس کرونا و در جریان قرنطینه افزایش یافته است.

محدودیت های قرنطینه ای که به دلیل همه گیر شدن کروناویروس در کشورهای اتحادیه اروپا اعمال شده است، عواقب غیر منتظره ای به همراه داشته است از جمله خشونت علیه کودکان.

به گفته اداره پلیس اروپا آزار و اذیت جنسی کودکان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش قابل توجهی داشته است.

این آژانس اعلام کرد با باز شدن گام به گام مدارس و نظارت معلمان شاید مشخص شود که اوضاع بدتر هم بوده است و آمار قطعی و واقعی به ما گزارش نشده است.

در واقع فعالیت‌ های موسوم به «پدوفیلی» (آزار و تجاوز جنسی به کودکان) در اروپا در سه ماه اخیر افزایش کم سابقه ای یافته است.

بیشترین افزایش فعالیت پدوفیل ها در کشور اسپانیا ثبت شد؛ جایی که طی چند ماه گذشته مقامات بسیاری از بسترهای نرم افزاری را برای تعویض و روابط پورنوگرافی کودکان بستند.

مقامات یوروپل اظهار امیدواری نموده اند که بزودی با باز شدن مدارس معلمان بتوانند بیشتر در زمینه آگاهی بخشی و خصوصا معرفی مجرمان به نیروهای پلیس کمک کنند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات ‌الریه نام برده می‌ شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در چهار ماه گذشته تقریبا سراسر جهان را درگیر کرده است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا امروز چهار‌شنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 5 میلیون و 10هزار و 424 نفر افزایش یافته است. همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به 325 هزار و 332 نفر و شمار بهبود یافتگان به 1 میلیون و 976 هزار و 348 تن رسیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.