کرونا ممکن است باعث ایجاد رکود اقتصادی طولانی مدت در جهان شود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مجمع جهانی اقتصاد نسبت به رکود اقتصادی طولانی مدت ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش نرخ بیکاری هشدار داد.

مجمع جهانی اقتصاد طی گزارشی درباره ریسکها و اثرات ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا (کووید-19) نسبت به رکود اقتصادی طولانی مدت ناشی از شیوع این ویروس هشدار داد.

در این گزارش آمده است: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از حدود 350 متخصص ریسک بازار، دو سوم از این افراد، رکود اقتصاد جهانی را به عنوان بزرگترین نگرانی و خطر کنونی در سراسر جهان طی هجده ماه آینده می‌دانند.

در ادامه این گزارش آمده است که نیمی از این متخصصین از افزایش نرخ بیکاری به ویژه در میان جوانان٬ شروع موج دوم کووید-19 و یا شیوع یک بیماری دیگر ابراز نگرانی کرده و این موارد را به عنوان دومین نگرانی بزرگ خود اعلام کرده‌اند.

در گزارش مجمع جهانی اقتصاد همچنین آمده است که تضعیف اوضاع مالی در اقتصادهای بزرگ و عدم شروع فعالیت مجدد صنایع در برخی از کشورها به عنوان ریسکهای مهم دیگر مطرح شده در این نظرسنجی است.

بر اساس این گزارش٬ افزایش ورشکستگی شرکتهای بزرگ و تشدید نابرابری‌ها از عوارض جانبی احتمالی این پاندمی خواهد بود.

همچنین در این گزارش تصریح شده که در پی شیوع کرونا٬ در زنجیره‌های عرضه جهانی٬ خللی طولانی مدت پیش بینی می شود و جهان آماده مقابله با تاثیر گسترده سلسله‌ای از خطرات زیست محیطی، اجتماعی و فناوری نیست.

در این گزارش تاکید شده که کشورها باید به منظور بهبودی سریع و پایدار اقتصاد جهانی تلاش کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.