گفت وگوی جی پلاس/ تاثیر کرونا بر برگزاری مسابقات لیگ برتر

پرسپولیس و سپاهان،‌ بدون تماشاگر در اصفهان؟/ سهیل مهدی: نظر سازمان لیگ تعیین کننده نیست! / تصمیم با وزارت بهداشت است

جلسه شورای تامین استان تهران با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان لیگ با موضوع برگزاری مسابقات لیگ برتر برگزار شد و همه چیز به تصمیم وزارت بهداشت موکول شده اما این در حالی است که شورای تامین اصفهان با حضور تماشاگران در بازی تیم های پرسپولیس و سپاهان مخالفت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ شیوع کروناویروس در ایران و لزوم خودداری از حضور مردم در اماکن عمومی و رعایت بهداشت فردی، موجب زمزه هایی مبنی بر لغو مسابقات لیگ برتر یا برگزاری این بازی ها بدون حضور تماشاگران شده است.

با توجه به فشردگی مسابقات لیگ برتر و عقب افتادن تعدادی از بازی های باشگاهی که منجر به برگزاری دیدار عقب افتاده استقلال و فولاد از هفته شانزدهم لیگ برتر در جریان بازی های ملی شده، سازمان لیگ و باشگاه ها علاقه مند به برگزاری بازی ها هستند اما برای این مهم، باید مجوز نهادهای بالا دستی را دریافت کنند.

باشگاه سپاهان با انتشار توئیتی در صفحه خود عنوان کرد بازی فردا مقابل پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می شود.

40

این در حالی است که ساعتی پیش حمیدرضا دادخواه، دبیر هیات فوتبال استان اصفهان، اعلام کرد و گفت: شورای تامین اصفهان تصمیم خودش را در مورد برگزاری بازی سپاهان و پرسپولیس بدون حضور تماشاگران گرفته اما این تصمیم هنوز به هیات فوتبال استان ابلاغ نشده است.

همچنین معاونت عملیات یگان ویژه نیز اعلام کرد که هنوز چنین تصمیمی به آن‌ها ابلاغ نشده است.

دو تیم سپاهان و پرسپولیس در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم می‌روند.

*برگزاری جلسه درباره ویروس کرونا

بعد از ظهر امروز (شنبه - 3 اسفند 98) جلسه ای در استانداری تهران با موضوع ویروس کرونا و برگزاری مسابقات لیگ برتر برگزار شد که در این جلسه سهیل مهدی - مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر نیز حضور داشت.

با توجه به شیوع کرونا و لزوم همکاری نهادهای مختلف برای کنترل این ویروس مهلک و جلوگیری از انتقال سریع این بیماری، کارشناسان وزارت بهداشت و نمایندگان هر نهاد، پیشنهاد خود را ارائه کرده اند.

*سازمان لیگ و باشگاه ها علاقه مند به برگزاری بازی

سهیل مهدی در گفت و با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره موضوع سازمان لیگ درباره این اتفاقات و احتمال لغو مسابقات، اظهار کرد: ویروس کرونا و شیوع این بیماری در سطح کشور یک بحث ملی است و ما تابع نظرات مسئولان و نهادهای مختلف هستیم اما با توجه به فشردگی مسابقات، پیشنهاد ما این است که مسابقات تحت تدابیر ویژه ای برگزار شود.

وی درباره اینکه آیا پیشنهاد لغو مسابقات یا برگزاری بدون تماشاگران را داده اند، می گوید: موضوع سلامتی تماشاگران و ورزشکاران مهم است اما نمی توانیم مسابقات را لغو کنیم. در نتیجه پیشنهاد کردیم که تدابیری اندیشیده شود که ما به بحران نخوریم و مسابقات هم برگزار شود اما اصلا نظر ما تعیین کننده نیست.

*وزارت بهداشت خواستار جلوگیری از تجمع مردم

مسئول مسابقات لیگ برتر به حضور نمایندگان وزارت بهداشت در این شورا اشاره کرد و گفت که آن ها به عنوان متولی کنترل و درمان بیماری کرونا در کشور هستند و نظرات کارشناس این شورا در این جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این جلسه هم مطرح شد که باید مسئله سلامت مردم و جلوگیری از شیوع این بیماری مدنظر قرار گرفته باشد.

بعد از اینکه نظرات مختلف مطرح شد، نماینده و کارشناس وزارت بهداشت جلسه را ترک کرد و برای اعلام نظر نهایی درخواست فرصت کردند تا با در نظر گرفتن همه شرایط از جلسه فشردگی مسابقات، نظرشان را اعلام کنند.

*سرنوشت بازی ها تا یک ساعت دیگر مشخص می شود

مهدی از مشخص شدن تکلیف این جلسه تا ساعات دیگر خبرداد و گفت که بلافاصله بعد از دریافت نتیجه جلسه، باشگاه ها و مسئولان برگزاری مسابقات در جریان نتیجه کار قرار می گیرند.

روابط عمومی سازمان لیگ اعلام کرد مسابقه استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان از هفته بیستم لیگ برتر فصل ۹۹-۹۸  روز یکشنبه( ۴ اسفند ۹۸) بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. این درحالی است که باشگاه استقلال درباره هوادارانی که اقدام به خرید بلیت این مسابقه کردند عنوان کرد از طریق شرکت توسعه و تجهیز، مبالغ پرداختی آنها عودت داده خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید