یونان سفیر سابق خود در دمشق را به عنوان فرستاده ویژه به سوریه تعیین کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه یونان اعلام کرد که «نیکوس دنیاس» وزیر خارجه این کشور« تاسیا آتاناسیو» سفیر سابق یونان در دمشق را به عنوان فرستاده ویژه به سوریه تعیین کرد.

رسانه های یونانی این اقدام را به معنای آن دانستند که یونان بالاخره گام در راه عادی سازی روابط با سوریه برداشته است؛اقدامی که انتظار برای آن به درازا کشید.

آتاناسیو از سال 2009 تا سال 2012 یعنی تا زمانی که سفارت یونان فعالیت خود را در دمشق به تعلیق در آورد، سفیر این کشور در سوریه بود.

 روزنامه  greek city timesیونان در این زمینه نوشت که از سرگیری روابط یونان با سوریه توازن قدرت را در شرق دریای مدیترانه بار دیگر به نفع یونان تغییر می دهد زیرا ترکیه هیچ همپیمانی به جز دولت محاصره شده اخوان المسلمین در لیبی که در آستانه فروپاشی به دست ارتش ملی لیبی به رهبری«خلیف حفتر» است، ندارد.

این روزنامه یونانی نوشت: ترکیه به رغم آن که هشت سال تلاش کرد دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را با شیوه ها و ابزارهای مختلف از جمله اشغال استان ادلب در سال جاری و نیز حمایت از گروه های ترویستی ساقط کند اما به طور کامل در این کار شکست خورده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.