طی 24 گذشته 171 مورد جدید به تعداد مبتلایان کرونا در افغانستان اضافه شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، شمار مبتلایان به کووید-19 در افغانستان با ثبت 171 مورد جدید طی شبانه‌روز گذشته به 3563 نفر رسید.

وزارت بهداشت افغانستان امروز پنجشنبه 7 مه 2020 اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته با شناسایی 171 مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا (کووید-19) در کشور آمار کل مبتلایان به 3563 نفر افزایش یافت.

بر این اساس، طی شبانه روز گذشته 45 تن در هرات، 34 نفر در کابل، 18 نفر در پکتیا، 16 نفر در قندهار، 15 نفر در بادغیس، 13 نفر در بامیان، 10 تن در غزنی، 9 تن در میدان وردک، 3 تن در پنجشیر، در هر کدام از ولایات لوگر، زابل و بدخشان 2 نفر و یک نفر نیز در خوست به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

تاکنون 106 نفر نیز بر اثر کرونا در افغانستان جان خود را از دست داده و 468 بیمار نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ ترخیص شده‌اند.

وزارت بهداشت افغانستان پیش از این ضمن نگرانی از گسترش شیوع کرونا در این کشور، اعلام کرد: اگر شهروندان به دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی توجه نکنند، این ویروس به زودی دامنگیر همه ما خواهد شد.

بر اساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، مردم افغانستان در سراسر این کشور به ویژه در کلان‌شهرها با عدم رعایت به دستورالعمل های بهداشتی به طور گسترده در خیابان ها و میادین شهرها حضور دارند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.