آمریکا بار دیگر معافیت عراق از تحریم های ایران را با هدف تسهیل خریداری برق تمدید کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: آمریکا معافیت عراق از واردات برق از ایران را برای یک ماه دیگر تمدید کرد.

وزارت خارجه آمریکا گزارش داد معافیت از تحریم واردات برق از ایران 26 مه (6 خرداد) به پایان می ‌رسد و هدف از آن در نظر گرفتن زمان بیشتر برای شکل‌ گیری دولت عراق عنوان شده است. گفته شده وزارت خارجه آمریکا در تمدید دوباره این معافیت ‌ها پس از تشکیل دولت در بغداد، بازنگری خواهد کرد.

«مصطفی الکاظمی» سومین نفری است که در 10 هفته گذشته با عنوان نخست ‌وزیر برای تشکیل کابینه تلاش می ‌کند. کاظمی رئیس پیشین سازمان اطلاعات ملی عراق است.

واشنگتن مدت‌ ها است که از عراق، دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک می ‌خواهد در جهت خودکفایی در تولید انرژی گام بردارد. 

آمریکا تاکنون معافیت عراق از تحریم های ایران را چندین بار تمدید کرده است.

یک مقام عراقی به خبرگزاری فرانسه گفت تمدید از معافیت‌ ها قرار است 30 روز طول بکشد و شرایط ویژه ‌ای برای آن تعیین نشده ‌است.

هفته گذشته وزارت برق عراق اعلام کرد که این کشور تا 75 درصد واردات برق و گاز ایران را کاهش داده است. «احمد العبادی» سخنگوی این وزارتخانه به روزنامه الصباح گفت: «در حال حاضر تولید داخلی برق پاسخگوی نیاز اغلب استان ‌ها است.»

به گفته او، در حال حاضر یک خط تامین برق 350 مگاواتی از ایران برای استان دیاله حفظ شده در حالی که این وزارتخانه قبلا از طریق چهار خط 1200 مگاوات برق از ایران وارد می ‌کرد.

با این حال «لؤی خطیب» وزیر انرژی عراق اخیرا به نشریه تخصصی «پلاتز» گفته است چند سال زمان نیاز است تا پروژه‌ های نفت و گاز عراق به ظرفیت تولیدی برسند که کشورش را از گاز ایران بی ‌نیاز کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.