نخست‌وزیر مکلف عراق اظهار کرد که با آمریکا در مورد ماهیت حضور آنها در عراق گفت و گو خواهیم کرد.

به گزارش جماران؛ «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر مکلف عراق، گفت: دولت آینده در مورد پایان دادن به هر گونه حضور غیر قانونی نیروهای نظامی بیگانه خارجی در کشور جدی است.

مصطفی الکاظمی امروز (چهارشنبه) تأکید کرد که در مورد پایان دادن به هر گونه مظاهر حضور غیرقانونی نیروهای بیگانه در کشور جدی هستم.

به گزارش وبگاه «بغدادالیوم»، الکاظمی از گفت و گوی جدی در آینده نزدیک با آمریکا در مورد ماهیت حضور آنها در عراق خبر داد.

وی اظهار کرد که با آمریکا در مورد ماهیت حضور آنها در عراق گفت و گو خواهیم کرد و از همه مهمتر، آنچه من باید محکم با آن مقابله کنم این است که عراق عرصه ای برای تسویه حساب نباشد.

نخست وزیر مکلف عراق تأکید کرد که کوشش خواهم کرد تا مبتنی بر اصل منافع مشترک در حوزه خارجی و عربی - اسلامی با سیاست باز عمل کنم و این نیازمند آن است که با جدیت در این بخش کار شود.

الکاظمی افزود که از نظر اقتصاد و سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های توسعه ای نیاز به فضای بدون تنش و بسترهای مناسب است، چرا که ما نمی توانیم همچنان به نفت به عنوان تنها منبع درآمد کشور وابسته باشیم.

وی در مورد چگونگی محدود کردن اسلحه در دست دولت بیان کرد که این تقاضای تعدادی از گروه های سیاسی در حمایت از نخست وزیر بود.

الکاظمی ادامه داد که این موضوع به یکی از اولویت های مهم تبدیل شده است که به طور قطع نیاز به راه حل های واقعی دارد و ما به طور درست و جدی روی آن کار خواهیم کرد، خواه این سلاح در دست افراد یا قبایل یا در دست گروه های مسلح باشد.

نخست وزیر مکلف تأکید کرد که دولت آینده در مورد پایان دادن به هر گونه حضور غیر قانونی نیروهای نظامی بیگانه خارجی در کشور جدی است.

الکاظمی همچنین درباره معیارهای وی در انتخاب وزیران، توضیح داد که مهمترین ملاکی که تعیین کردم، صداقت و کارآمدی است.

وی یاد آور شد که اکنون نام های وزیران دولت آماده است و در حال مذاکره با بلوک های سیاسی در این باره هستم تا در اسرع وقت آنها را به مجلس معرفی کنم و بتوانم طبق اولویت های فشرده کار خود را آغاز کنم.

نخست وزیر مکلف عراق گروه های سیاسی را به همکاری ملی برای گذر از بحران فعلی فرا خواند و گفت که اولویت اصلی دولت وی برگزاری انتخابات زودهنگام است.

وی همچنین بر همکاری همه نیروهای سیاسی برای حل چالش های فوری مانند بحران اقتصادی، کاهش شدید قیمت نفت و مساله ویروس کرونا به عنوان یک تهدید واقعی تاکید کرد.

الکاظمی پنجشنبه گذشته پس از انصراف «عدنان الزرفی»، نخست وزیر مکلف قبلی با حکم «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق مامور تشکیل دولت جدید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.