ترامپ پیشنهاد کرده است که برای معالجه بیماران ناشی از ویروس کرونا، از اشعه فرابنفش استفاده شود و یا حتی تزریق مواد ضدعفونی به آنان آزمایش گردد!

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آلمان گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در حالی خواستار بررسی تاثیر تزریق مواد ضدعفونی به داخل بدن انسان برای مقابله با بیماری «کووید19» شد که پزشکان در مورد تبعات چنین اقدامی هشدار داده اند.

رئیس جمهور 73 ساله آمریکا روز جمعه ضمن عقب نشینی از پیشنهاد خود اعلام کرد که سخنانش «طعنه آمیز» بوده است. با این حال بررسی تصاویر نشست خبری روز پنجشنبه نشان می دهد که لحن دونالد ترامپ هنگام این اظهارات شک و تردیدی برای مخاطب در مورد جدی بودن سخنان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا باقی نمی گذارد.

او پیش از این نیز بارها با اقدامات و سخنان خود یافته های علمی را به چالش کشیده است.

دونالد ترامپ در سال 2017 هنگام وقوع کسوف از بالکن کاخ سفید به طور مستقیم و با چشم غیر مسلح به خورشید خیره شد. این در حالی است که بسیاری از متخصصان نجوم و چشم پزشکان پیش از این رویداد نادر هشدار داده بودند که نگریستن به خورشیدگرفتگی بدون استفاده از عینک مخصوص می تواند برای چشم خطرناک باشد.

از سوی دیگر دانشمندان طی دهه های گذشته بارها با ارائه داده های علمی از تغییرات آب و هوایی و پدیده گرمایش زمین سخن گفته اند. دونالد ترامپ اما تغییرات آب و هوایی و پدیده گرمایش زمین را یک «حقه» توصیف کرده است. رئیس جمهور آمریکا همچنین کشورش را از توافق تغییرات آب و هوایی پاریس خارج کرده است.

دونالد ترامپ همچنین بر این باور است که صدای توربین های بادی سرطان زا است. این در حالی است که سرطان زا بودن صدای توربین های بادی تاکنون در هیچ تحقیق علمی ثابت نشده است.

رئیس جمهور آمریکا علاوه بر این تمرینات ورزشی روزانه را مضر می داند و بر این باور است که این تمرین ها انرژی محدود بدن انسان را از بین می برد. این در حالی است که پزشکان از تمرینات ورزشی به عنوان یکی از عوامل موثر بر سلامت بدن یاد می کنند.

دونالد ترامپ در نشست خبری روز پنجشنبه خود نه تنها خواستار بررسی تزریق مواد شوینده به بدن انسان برای درمان  کووید19 شد بلکه از احتمال مفید بودن استفاده از اشعه مافوق بنفش در داخل بدن انسان نیز سخن گفت. دانشمندان اما چنین کاری را خطرناک می دانند.

اظهارات روز پنجشنبه دونالد ترامپ این نگرانی را به وجود آورده که ممکن است عده ای براساس سخنان او برای درمان خود به استفاده از مواد شوینده روی بیاورند. در همین راستا «هیلاری کلینتون» رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در صفحه توئیتر خود از آمریکایی ها خواست که با استناد به سخنان رئیس جمهور این کشور خود را مسموم نکنند.

«جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات پیش رو نیز از آمریکایی ها خواسته است که از نوشیدن مواد شوینده و سفیدکننده پرهیز کنند. دونالد ترامپ پیش از این گفته بود که حاضر نیست به دلیل شیوع کرونا از ماسک استفاده کند. او از اعتراض های ضدقرنطینه در برخی از ایالت ها نیز حمایت کرده است.

یک متخصص بیماری‌های عفونی ریه هم درگفت و گو با شبکه خبری آمریکایی «ان ‌بی ‌سی» با بیان اینکه معمولا افراد به هنگام خودکشی از این مواد شیمیایی مصرف می‌ کنند، گفت: توصیه به تزریق یا خوردن این مواد شیمیایی اقدامی خطرناک و غیرمسئولانه است.

نشریه علمی «دانش و آینده» چاپ فرانسه هم به نقل از کارشناسان بهداشتی، اظهارات دونالد ترامپ را خطرناک خواند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.