بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس رو به بهبودی، اما دولتش به واسطه ناکارآمدی در مدیریت بحران کرونا آماج انتقاد است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اسکای نیوز گزارش داد بوریس جانسون رو به بهبودی، اما دولتش آماج انتقاد است.

«مایگل گوو» وزیر مشاور در کابینه انگلیس در گفت و گو با این شبکه اعلام کرد «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که به کووید19 مبتلا شده بود، در حال بهبودی است و دوران نقاهتش را سپری می‌ کند.

این منبع افزود حال و روحیه بوریس جانسون خوب است و توصیه‌ ها و دستورهایش را به کابینه منتقل می‌ کند.

به گفته مایکل گوو، نخست وزیر انگلیس که یک هفته پیش از بیمارستان منتقل شد با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس درباره مسائل مختلف کشور گفت و گو کرد و دومینیک راب نیز در کنفرانسی تلفنی توصیه‌ های نخست وزیر را به اطلاع دیگر اعضای دولت رساند.

انگلیس از جمله کشور‌های اروپایی است که به شدت با شیوع کرونا روبرو است.

طبق تازه‌ترین آماری که دولت انگلیس منتشر کرده است، شمار مبتلایان به کووید19 در این کشور که در بیمارستان‌ ها جان باخته اند به 16060 نفر رسیده است.

شمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در انگلیس هم به 120067 نفر رسیده است.

اما آمار روزانه‌ ای که دولت انگلیس از مبتلایان و قربانیان کووید19 منتشر می‌ کند با انتقادات زیادی مواجه شده است؛ چرا که این آمار فقط شامل بیماران کووید19 است که در بیمارستان‌ ها بستری شده یا در بیمارستان جان باخته اند و افرادی که در خانه‌ های خود یا در خانه‌ های سالمندان بر اثر این بیماری جان داده اند، در این آمار لحاظ نشده است.

برخی از بستگان قربانیان کرونا در انگلیس که نزدیکانشان در خانه‌ های سالمندان بودند، اظهار داشتند که بستگانشان به دلیل بی کفایتی و عدم رسیدگی مسئولان جان خود را از دست داده اند.

«دونا میلان» یکی از شهروندان انگلیس اذعان داشت که مادر 73 ساله‌ اش که در 9 آوریل علائم کرونا در وی مشاهده شده بود به دلیل عدم انجام هرگونه آزمایش و درمان جان خود را از دست داده است.

وی افزود: اگر مسئولان به موقع رسیدگی کرده بودند مادرم به کرونا مبتلا نمی‌ شد و جان خود را از دست نمی داد.

«هایدن هویت» دیگر شهروند نیز گفت: مادر همسرم 83 سال داشت و علائم کووید19 در وی مشاهده شده بود اما آمبولانسی به خانه سالمندان اعزام نشد و پزشکی او را معاینه نکرد به همین دلیل او را از دست دادیم.

دولت انگلیس میزان شیوع و ابتلا کرونا در خانه‌ های سالمندان این کشور را 13.5 درصد اعلام کرده است.

«جرمی ریچاردسون» مدیر یکی از بزرگترین خانه سالمندان در انگلیس در گفت‌ وگو با اسکای نیوز اظهار داشت: این اخبار حقیقت را منعکس نمی کند. من فکر می کنم میزان ابتلا در خانه های سالمندان 60 تا 70 درصد باشد.

از سوی دیگر٬ «کی یر استارمر» رهبر حزب کارگر و اپوزیسیون انگلیس در یک گفت‌ وگوی اختصاصی دولت کشورش را متهم به اقدامات دیرهنگام برای جلوگیری از ویروس کرونا کرد.

وی افزود: نگرانم که مرگ و میر بالاتری نسبت به سایر کشورهای اروپا داشته باشیم. برای انجام تحقیقات و بررسی این موضوع مصممم هستیم. دولت مان خیلی کُند اقدام کرد.

علاوه بر بوریس جانسون، «مت هنکاک» وزیر بهداشت، پرنس چارلز، شاهزاده ولز و پسر ارشد ملکه الیزابت دوم (ولیعهد این کشور) نیز به کرونا مبتلا شده بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.