مکان: آمریکا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شماری از معترضان به قرنطینه در آمریکا بار دیگر در چند شهر این کشور دست به تظاهرات زده و خواستار بازگشایی کسب‌ و کارها شدند.

اعتراض به محدودیت های اعمال شده در جریان شیوع کرونا در آمریکا ادامه دارد و معترضان در چند شهر از جمله در «آستین» مرکز ایالت تگزاس تجمع کرده و خواستار بازگشایی کسب‌ و کارها شدند.

طی چند روز اخیر معترضان برای نشان دادن ناخرسندی خود به ادامه محدودیت‌ های اعمال شده برای مقابله با شیوع کرونا در آمریکا به خیابان‌ ها آمده‌ اند.

در شهر «کنکورد» در ایالت «نیوهمپشایر» چند صد نفر به تداوم مقررات فاصله گذاری اجتماعی اعتراض کردند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «آمارها دروغ می‌ گویند» و «نیوهمپشایر را بازگشایی کنید». در میان معترضان در نیوهمپشایر افراد مسلحی حضور داشتند که صورت خود را پوشانده بودند.

همچنین حدود 200 نفر نیز مقابل ساختمان کنگره ایالت «مریلند» در شهر «آناپولیس» تظاهرات مشابهی برگزار کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در یک رشته توییت خواستار «آزاد» شدن ویرجینیا، میشیگان و مینه سوتا، سه ایالت این کشور که فرمانداران دموکرات دارند، شده بود و این موضوع باعث شد تا طرفداران او به خیابان بیایند.

با این حال، برخی از ایالت‌ ها که فرمانداران جمهوری خواه دارند نیز روز شنبه شاهد تظاهرات معترضان بود.

به رغم این که «جورج ابت» فرماندار تگزاس گفته بود که هفته آینده محدودیت‌ ها درباره شیوع کرونا کاهش خواهد یافت، اما مرکز این ایالت شاهد حضور معترضان بود.

چند صد نفر هم در آستین دست به تجمع زده و خواستار پایان دادن فوری به مقررات فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه شدند. مقررات محدودیت‌ های اجتماعی باعث شده است که یک میلیون نفر در ایالت تگزاس با از دست دادن شغل خود تقاضای دریافت مزایای بیکاری بکنند.

تظاهرات در تگزاس به دعوت سازمان «اینفو وار»، متعلق به «الکس جونز» از شناخته شده ترین نظریه پردازان تئوری توطئه در آمریکا برگزار شد که خود او نیز در این راهپیمایی شرکت کرد.

معترضان همچنین در برابر منزل فرماندار ایالت ایندیانا تجمع کردند. «اریک هولوکمب» فرماندار ایندیانا که قبلا توافقی با شش ایالت دیگر برای بازگشایی همزمان امضا کرده است، روز شنبه گفت محدودیت‌ ها تا اول ماه مه (دو هفته دیگر) تمدید می‌ شود.

دونالد ترامپ خواستار بازگشایی کسب و کار در برخی از ایالت‌ های آمریکا تا اول ماه مه شده است.

«میشیگان، اوهایو، کنتاکی، کارولینای شمالی و یوتا» از جمله ایالت‌ هایی بودند که در این چند روز در آنها تجمعاتی اعتراضی برگزار شد.

همچنین قرار است در روزهای آتی در بخش‌ های دیگر آمریکا از جمله در غرب ایالت نیویورک تظاهرات مشابهی برگزار شود.

داده‌ های دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌ دهد که تاکنون بیش از 738 هزار مورد ابتلای قطعی به کرونا در آمریکا به ثبت رسیده است که از میان آنها 39 هزار و 15 نفر جان خود را از دست داده‌ اند.

 

مکان: آمریکا

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.