تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 در سراسر جهان از مرز 2 میلیون و 250 هزار نفر گذشت و 154 هزار و 266 نفر نیز تا کنون جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا امروز شنبه 18 آوریل 2020 (30 فروردین 99)، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به 710 هزار و 21 نفر رسید.

از این تعداد 37 هزار و 158 نفر جان باخته و 60 هزار و 510 نفر بهبود پیدا کرده اند.

رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین پیش بینی اش در جمع خبرنگاران اعلام کرد تعداد قربانیان کروناویروس  در آمریکا طبق ارزیابی های مقامات این کشور احتمالا 60 تا 65 هزار نفر  خواهد بود.

شمار مبتلایان به کرونا تا صبح امروز در سراسر جهان، به دو میلیون و 250 هزار و 790 نفر رسیده که 154هزار و 266 تن آنها فوت شده و 571 هزار و 147 نفر بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند.  

 

photo_2020-04-18_02-33-08

جدول شب گذشته

 

افزایش شمار مرگ و میر در خانه سالمندان آمریکا 

در حالی که شیوع کرونا در آمریکا روزانه در حال گسترش است، یکی از خانه‌ های سالمندان در بروکلین گزارش مرگ 55 نفر را در این مرکز تایید کرده و علاوه بر این چهار خانه سالمندان در جزایر «برونکس، کوئینز و جزیره استاتن» آمار بالای 40 مرگ و میر را به ثبت رسانده‌ اند.  

رسانه‌ها هم اخباری در مورد نگهداشتن اجساد در انبارهای خانه سالمندان منتشر کرده‌ اند.  

نیویورک تایمز هم نوشت که پلیس آمریکا اجساد 17 تن را در یک خانه سالمندان در نیوجرسی این کشور درحالی کشف کرد که روی هم قرار گرفته بودند و احتمال داده می‌ شود به کرونا مبتلا بوده‌ اند.  

بیشترین مبتلایان به کرونا در آمریکا بعد ایالت نیویورک در ایالت نیوجرسی هستند.  

 

تظاهرات در چند ایالت آمریکا در اعتراض به دستور ماندن در خانه

در حالی که معترضان در چند ایالت با محدودیت‌ های آمد و شد ناشی از شیوع کرونا مخالفند و می‌ گویند باعث آسیب به آنها شده، مقام‌ های بهداشتی تاکید دارند که لغو زودهنگام قرنطینه‌ ها به بازگشت کرونا خواهد انجامید. در این میان دونالد ترامپ هم در توییتر خواستار «آزادی» چند ایالت از قید قرنطینه شده؛ ایالت‌ هایی که فرمانداران آن دموکراتند.

طی چند روز گذشته در ایالات «میشیگان، اوهایو، کارولینای شمالی، مینه‌ سوتا، یوتا، ویرجینیا و کنتاکی» معترضان خواستار لغو هر چه زودتر این محدودیت‌ ها شده‌ اند. معترضانی که بعضی از آنها مسلح به خیابان آمده بودند خواستار لغو قرنطینه و محدودیت‌ های وضع شده بعد از شیوع کرونا در آمریکا شده‌ اند.

ساکنان «آیداهو» هم دیشب در اعتراض به دستور برای ماندن در خانه برای مقابله با شیوع کرونا، که آنها را از کار بیکار کرده است، تظاهرات کردند.

آن طور که گزارش شده تجمعات بیشتری در «ویسکانسن، اورگان، مریلند، آیداهو و تگزاس» در راه است.

 

تمدید دورکاری کارکنان مقر سازمان ملل تا 31 مه

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به منظور کاهش شیوع کرونا، دستور دورکاری همه کارکنان مقر این سازمان در نیویورک تا 31 مه تمدید کرد.

وی در نامه‌ ای به کارکنان سازمان ملل اعلام کرد این تصمیم براساس تصمیم «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک مبنی بر تمدید قرنطینه این ایالت تا تاریخ 15 مه گرفته شده است.

پیش از این دبیرکل سازمان ملل از کارکنان این نهاد بین المللی در نیویورک خواسته بود از 16 مارس تا 12 آوریل دورکاری کنند، مگر آنکه حضور فیزیکی آنها برای فعالیت‌ های ضروری سازمان لازم باشد. وی سپس این اقدام را تا 30 آوریل تمدید کرد.

 

آمریکا، کوبا را از فهرست دریافت کمک خارج کرد

به رغم شیوع کرونا، دولت آمریکا همچنان به سیاست‌ های محاصره اقتصادی، مالی، تجاری و بهداشتی علیه کوبا اصرار دارد.  

در همین رابطه واشنگتن، کوبا را از فهرست 106 کشور دریافت کننده کمک‌ به ارزش 508 میلیون دلار حذف کرد.  

حفظ سیاست‌ های تحریم و اعمال محدودیت‌ های شدید علیه کوبا بدون در نظر گرفتن وضعیت دشوار فعلی (بیماری کووید19) اعلام شده است.  

 

تمدید قرنطینه در پاراگوئه تا ۲۶ آوریل

رئیس جمهور پاراگوئه تمدید یک هفته‌ ای قرنطینه را در کشورش تا 26 آوریل (7 اردیبهشت) به منظور جلوگیری از گسترش کرونا اعلام کرد.

رئیس جمهور پاراگوئه در توئیتر با اشاره به اینکه در صورت لزوم قرنطینه باز هم تمدید خواهد شد، نوشت: « تا به امروز، هیچ درمانی در جهان (برای کووید19) و هیچ واکسن و جدول زمانی (برای آن) وجود ندارد.»

پاراگوئه 199 مورد مثبت آلودگی به کرونا و جان باختن 8 نفر را گزارش کرده است. قرنطینه در این کشور از 10 مارس، سه روز پس از کشف نخستین مورد آلودگی به این ویروس در این کشور کوچک آمریکای لاتین به اجرا گذاشته شد.

 

اجباری شدن استفاده از ماسک برای مسافران در پروازها در کانادا

اداره تنظیم مقررات هواپیمایی کشوری کانادا اعلام کرد به منظور جلوگیری از گسترش کرونا، همه مسافران یک هواپیما مجبور خواهند بود از ماسک غیرپزشکی حفاظتی استفاده کنند یا صورت خود را بپوشانند.

این تدبیر که از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی به اجرا گذاشته خواهد شد، در مورد روند سوار شدن به هواپیما و پرواز‌ها اجرا می‌ شود.

 

افزایش موارد ابتلا به کرونا در مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرد این کشور تاکنون در مجموع 6875 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده است که از این میزان 546 نفر جان باخته اند.

 

رئیس جمهور گوآتمالا: شمار زیادی از مهاجران بازگشته از آمریکا به کرونا مبتلا هستند

رئیس جمهور گوآتمالا اعلام کرد شمار زیادی از مهاجرانی که روز دوشنبه از آمریکا بازگشتند به کرونا مبتلا هستند.

 

رئیس جمهور برزیل خواهان بازگشایی مرزهای این کشور شد 

«جائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل بامداد امروز خواستار بازگشایی مرزهای این کشور و از سرگیری مبادلات تجاری با سایر کشورها شد.

به دنبال افزایش اختلاف میان رئیس جمهور برزیل با وزیر بهداشت این کشور در مورد اقدامات سختگیرانه تردد و قرنطینه برای مهار کرونا، بولسونارو روز پنجشنبه وزیر بهداشت را برکنار کرد. 

بعد از برکنار شدن وزیر بهداشت، بولسونارو گفت که احتمال بازگشایی دوباره مرزهای زمینی به ویژه مرزهای اروگوئه و پاراگوئه را با وزیر دادگستری در میان گذاشته است. 

بولسونارو در مراسم تحلیف (نلسون تیچ) وزیر جدید بهداشت گفت: بازگشایی تجارت خطری است که من می‌ پذیرم، زیرا اگر (شیوع کووید19) بدتر شود تقصیرها بر گردن من است. 

تاکنون 33682 نفر در برزیل به کرونا مبتلا و 2141 نفر جان خود را از دست داده‌ اند.

این در حالیست که فرماندار ایالت سائوپائولو در جنوب شرقی برزیل اعلام کرد به منظور مقابله با شیوع کرونا، اقدامات قرنطینه‌ ای و فاصله گذاری اجتماعی در این ایالت تا 10 مه تمدید می‌ شود.

 

مرگ 6000 نفر در یک استان اکوادور طی دو هفته

در حالی که دولت اکوادور تعداد جان باختگان کرونا در این کشور را 403 نفر اعلام کرده، آمارها از استان «گوایاس» این کشور نشان از هزاران مرگ تنها طی دو هفته نخست ماه آوریل دارد که می‌ تواند ناشی از کووید19 بوده باشد.

چند روز پیش هم گزارش‌ هایی از ناتوانی دولت در جمع آوری اجساد مانده در خیابان‌ ها منتشر شده بود.

مقام‌ ها در استان گوایاس گزارش کرده‌ اند طی دو هفته نخست ماه آوریل بیش از 6700 مرگ در این استان به ثبت رسیده است که فاصله بسیار زیادی با میانگین معمول و آمار مشابه سال گذشته دارد که طی آن حدود 10000 مرگ ثبت شده بود.

گوایاس میزبان شهر «گوایاکیل» است که بزرگترین شهر اکوادور و اصلی‌ ترین بندرگاه این کشور است. بنابر گزارش‌ها، گوایاکیل کانون اصلی همه گیری کرونا در اکوادور است.

هفته گذشته مقام‌ ها هزاران تابوت مقوایی را در شهر گوایاکیل توزیع کردند و حتی گزارش شد که از زندانیان برای ساخت تابوت‌ های بیشتر کمک گرفته‌ اند. 

 

اعتراض فعالان فرانسه به تصمیم دولت برای خرید پهپادهای نظارتی بر قرنطینه

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که سفارش جدید خرید صدها پهپاد ارتباطی با بحران سلامت در این کشور و قرنطینه سراسری برای جلوگیری از شیوع کرونا ندارد.

این در حالی است که گروه های مدافع آزادی‌ های مدنی بر این باورند که پهپادها به کمک دوربین‌ هایشان تنها باعث افزایش نظارت های حکومتی بر زندگی مردم می‌ شوند. آنها می‌ گویند دولت سعی دارد با این کار، به جای تقویت تدابیری برای پیشگیری از شیوع کرونا، اقدامات کنترلی و نظارتی خود را در چهارچوب قرنطینه افزایش دهد.

در حال حاضر نیز در برخی از شهرهای این کشور از جمله نیس از این دست پهپادها برای اطمینان از رعایت مقررات قرنطینه، استفاده می‌ کنند.

برخی از گروه های مدافع حقوق بشر به این موضوع انتقاد دارند که چرا در حالی که دولت در تامین ماسک و لباس‌ های محافظ تیم‌ های پزشکی مشکل دارد، بودجه عمومی باید صرف چنین تجهیزات امنیتی شود.

 

شاهدخت سوئد به جمع کارکنان بیمارستان‌ استکهلم پیوست

«پرنسس سوفیا» شاهدخت سوئد به جمع کارکنان یکی از بیمارستان‌ های استکهلم پیوست تا در دورانی که کشورش با شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌ کند، به خدمه بیمارستان در کارهای تمیز کردن و پخت و پز کمک کند.

این شاهدخت 35 ساله که خود مادر دو فرزند است، اعلام کرده است که می‌ خواهد در خط مقدم کمک به بیماران کووید19 باشد و به همین دلیل پس از اتمام یک برنامه آموزشی فشرده آنلاین، کارش را در یکی از بیمارستان‌ های پایتخت سوئد که با کمبود نیرو مواجه است، آغاز کرد. او در فعالیت‌ های پزشکی بیمارستان دخالتی ندارد و در تمام دوران فعالیتش نیز لباس خدمه آنجا را به تن خواهد داشت.

 

اتوبوس‌ های لهستانی نیز ماسک زدند!

مقامات شهری در لهستان برای تشویق مردم به استفاده از ماسک در راستای مقابله با شیوع کرونا، در اقدامی نمادین، ماسک به بدنه اتوبوس‌ های شهری پوشاندند.

 

روسیه اجازه تزریق «کلروکین» به عنوان داروی کرونا را صادر کرد

نخست وزیر روسیه طی دستوری اجازه تجویز داروی کلروکین به مبتلایان به کرونا را برای درمان آنها صادر کرد.

این دارو که از چین وارد، و در روسیه هنوز ثبت نشده است به بیمارستان‌ هایی ‌که بیماران کرونایی را مداوا می کنند، به صورت رایگان تحویل داده شد.

وزیر بهداشت روسیه دیروز به رئیس جمهور روسیه گزارش داد که واکسن کرونا آماده شده و آزمایش آن آغاز شده است.

در روسیه تاکنون بیش از 32 هزار نفر به کرونا مبتلا، 286 نفر بهبود یافته و 273 نفر نیز جان باخته‌ اند.

 

افزایش آمار در چین

در چین تاکنون 82719 تن به کرونا مبتلا شده و شمار جان باختگان هم بعد از اصلاح آمارهای ووهان به 4632 تن افزایش یافته است

در عین حال آمارها حاکی است تا امروز 1017 بیمار «ناقل خاموش» نیز تحت نظارت پزشکی قرار دارند. همچنین با بهبود 50 بیمار دیگر در شبانه روز گذشته گذشته، شمار کل درمان شدگان در این کشور هم به 77029 تن رسیده است.

اداره ملی آمار چین در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که شیوع کرونا یک سوم از کارگران مهاجر چین را بیکار کرده است.

در خبر دیگر، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در واکنش به تصمیم رژیم آمریکا در قطع بودجه سازمان جهانی بهداشت در نامه ای نوشت: پکن با سیاسی کردن کووید19 و تضعیف این سازمان مخالف است.

 

شناسایی 991 مبتلای جدید در هند

نتایج آزمایش کرونای 991 نفر از مردم هند در 24 ساعت گذشته مثبت اعلام شد.

از آغاز تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 14378 نفر افزایش یافته است.

1992 نفر از بیمارستان مرخص شدند و 480 نفر نیز جان باختند. 

 

افزایش آمار در عربستان

مسئولان وزارت بهداشت سعودی از ثبت 762 مورد جدید ابتلا به کرونا و افزایش آمار مبتلایان به 7142 نفر خبر دادند.

همچنین با ثبت 4 مورد جدید فوتی در سعودی، آمار جان باختگان به کرونا در این کشور به 87 نفر رسیده است.

 

دُبی مقررات منع رفت و آمد را یک هفته دیگر تمدید کرد

دفتر اطلاع‌رسانی دولت دبی در صفحه توییتری‌ خود اعلام کرد برای کنترل شیوع کرونا، مقررات منع رفت و آمد شبانه‌ روزی در این امارت‌ نشین یک هفته دیگر تمدید شد.

امارات از 26 مارس (7 فروردین) برای کمپین ضدعفونی، مقررات منع رفت و آمد شبانه اعمال کرد، اما امارت‌ نشین دوبی 4 آوریل (16 فروردین ماه) دایره این قانون را گسترش داد و آن را به صورت شبانه‌ روزی به مدت 2 هفته وضع کرد.

شمار مبتلایان به این بیماری در امارات به 6302 نفر رسیده و تاکنون 37 نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌ اند.

امارات پس از عربستان، دومین کشور شورای همکاری خلیج فارس است که بیشترین مبتلایان به کرونا را دارد.

شمار مبتلایان به کرونا در شورای همکاری خلیج فارس از 22 هزار نفر گذشته است و تاکنون بیش از 140 نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌ اند.

 

حمایت صندوق بین المللی پول و بانک جهانی از آفریقا

صندوق بین المللی پول و بانک جهانی اقدام سریع بین المللی را برای کمک به کشور‌های آفریقایی به منظور مقابله با همه گیری کرونا خواستار شدند.

 

الجزایر از زندانیان برای ساخت ماسک بهره می‌ گیرد

ر راستای کمک برای مبارزه با شیوع کرونا در الجزایر، 30 زندان این کشور اقدام به ساخت ماسک و مواد ضدعفونی کردند.

دیریت زندان‌ های الجزایر تصمیم گرفته کارگاه‌ های خیاطی خود را برای ساخت 200 هزار ماسک در 30 نهاد کیفری در کشور بازگشایی کند.

تاکنون 2418 نفر مبتلای قطعی به کووید19 در الجزایر ثبت شده است.

 

کمک صندوق بین المللی پول به ساحل عاج

صندوق بین المللی پول نزدیک به 900 میلیون دلار به ساحل عاج برای مبارزه با بیماری کووید19 کمک کرد.

 

افزایش تلفات کرونا در سودان

وزارت بهداشت سودان از ثبت 30 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به 66 نفر خبر داد.

وزارت بهداشت سودان افزود: شمار تلفات کرونا در این کشور نیز با ثبت 4 مورد جدید به 10 نفر رسیده است.

 

تونس از ساخت نرم‌ افزار تشخیص کرونا خبر داد

پژوهشگر پژوهشکده ملی علوم کاربردی و فناوری تونس گفت که مهندسان تونسی موفق به ساخت یک نرم‌ افزار برای تشخیص ابتلا به کرونا شده‌ اند.

این نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی که هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد، براساس آنالیز تصاویر رادیولوژی فرد مورد نظر اقدام به شناساسی مبتلایان احتمالی به کرونا می‌ کند.

این نرم‌افزار از زمان تهیه آن در 26 مارس (7 فروردین) به صورت رایگان توسط یک هزار نفر در کشورهای عربی و اروپایی که متخصص رادیولوژی هستند، مورد آزمایش قرار گرفت و اثربخشی آن به اثبات رسید.

دقت این نرم‌افزار 90 درصد است.

شمار مبتلایان به این ویروس در تونس تاکنون به بیش از ۸۰۰ نفر رسیده است و ۳۷ نفر نیز در  در این مدت بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.