شیوع کرونا در چین و قرنطینه بخش عمده ای از این کشور منجر به کاهش شدید درخواست برای سفر شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، خطوط هوایی چین در یک سوم اول سال جاری میلادی پس از کاهش درخواست برای سفر در پی شیوع کرونا 33.62 میلیارد یوان(معادل4.8 میلیارد دلار) ضرر کردند.

شرکت خطوط هوایی چین در ماه فوریه  و پس از قرنطینه بخش های عمده ای از کشور در چارچوب جلوگیری از شیوع کرونا ضرری بالغ بر 20.96 میلیارد یوان را ثبت کرد.

یکی از مسئولان مدیریت هواپیمایی غیرنظامی چین در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که مجموع تعداد مسافران در مقایسه با سال گذشته 71.1 درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که با شیوع موج دوم کرونا در چین، این کشور در یکی از شهرهای مرزی اش با روسیه، یک بیمارستان جدید برای پذیرش بیماران کرونایی احداث کرد.

این بیمارستان با ظرفیت 570 تخت در شهر «سوی فنخه» احداث شده است. این شهر از هفته گذشته به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا قرنطینه شده است.  

روسیه به بزرگترین مبدا واردات ویروس کرونا به چین تبدیل شده است. 

عملیات ساخت این بیمارستان موقت 13طبقه که پیش از آن یک ساختمان خالی بود از 6 آوریل آغاز شده بود و اکنون آماده پذیرش بیماران است.

با توجه به اینکه تعداد موارد جدید در چین تقریبا به صفر رسیده است، این کشور اکنون نگران موارد وارداتی است. برای مثال از مجموع 46 مورد جدید شناسایی شده در روز گذشته 36 نفر آنها وارداتی و از کشورهای دیگر به چین سفر کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.