بدتر شدن حال نخست وزیر انگلیس پس از ابتلا به کرونا و انتقال او به بیمارستان، توانایی او برای ادامه کار را زیر سوال برده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، راشا تودی گزارش داد حال نخست وزیر انگلیس پس از ابتلا به کرونا بدتر شده و این امر، توانایی او برای ادامه کار را زیر سوال برده است.

بوریس جانسون 55 سال سن دارد و بر اساس بیانیه نخست وزیری انگلیس، پزشک اختصاصی دولت، به جانسون توصیه کرد به بیمارستان مراجعه کند. جانسون پس از افزایش تب و سرفه‌ های مستمر و شدید، به سرعت به بیمارستان منتقل شد. 

بیمارستانی که جانسون به آن منتقل شد، مشخص نیست، اما دستگاه تنفس مصنوعی به او وصل شده است، زیرا با تنگی نفس روبرو شده بود. 

این مسئله برای مبتلایان به کرونا، مسئله خطرناکی است. بیانیه نخست وزیری انگلیس تاکید می‌ کند مراجعه جانسون به بیمارستان، یک اقدام پیشگیرانه بوده است.

دفتر نخست‌ وزیری انگلیس اعلام کرد که جانسون برای انجام آزمایش‌ های پزشکی به‌ عنوان «اقدامی احتیاطی» در بیمارستان بستری شده است.

سخنگوی داونینگ استریت در بیانیه‌ ای گفت: «این یک اقدام احتیاطی است، چرا که نخست وزیر 10 روز پس از مثبت شدن تست کرونایش، همچنان علائم بیماری را دارد.»

10 روز پیش اعلام شده بود که بوریس جانسون تنها علائم خفیف ابتلا به بیماری کووید19 را دارد. وی نیز در ویدئویی که از خود منتشر کرده بود، گفت: «اکنون در قرنطینه‌ ای خودخواسته قرار دارم اما از طریق ویدئو کنفرانس به فعالیت‌ های دولتی خود ادامه می‌ دهم... همه با هم به جنگ با کرونا ادامه خواهیم داد.»

همسر بوریس جانسون هم مبتلا به کروناست و در مقر نخست وزیری در قرنطینه خانگی قرار گرفته است. او باردار است. 

اوضاع در ساختمان شماره 10 منطقه داونینگ استریت لندن، مناسب نیست و سوالاتی درباره آن مطرح شده است که آیا نخست وزیر می‌ تواند به کارش ادامه دهد یا نه؟

هفته گذشته «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس، مسئولیت اداره امور دولت را برعهده گرفت و ریاست نهمین نشست فوق العاده کمیته عالی امور فوق العاده انگلیس را برعهده داشت. 

باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر درباره سلامت نخست وزیر انگلیس باشیم. به ویژه که در شرایط فعلی، نقش نخست وزیر اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.