استارمر با پیروزی بر «ربکا لونج بیلی» همپیمان کوربین و «لیزا ناندی» و کسب 56.2درصد آرای اعضا و هواداران حزب توانست رهبر حزب کارگر شود.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، حزب «کارگر» انگلیس «کر استارمر» مدیر سابق مدعی العموم که پیش از این با خروج کشورش از اتحادیه اروپا مخالفت کرده بود را امروز به عنوان رهبر خود و جانشین«جرمی کوربین» انتخاب کرد.

استارمر با پیروزی بر «ربکا لونج بیلی» همپیمان کوربین و «لیزا ناندی» و کسب 56.2درصد آرای اعضا و هواداران حزب توانست رهبر حزب کارگر شود.

استارمر در جریان رقابت بر سر رهبری حزب تلاش کرد که هواداران چپگرای کوربین را با حفظ آراء بیشتری از اعضای جریان میانه رو حزب کارگر را به دست آورد.

استارمر با صدور بیانیه ای که از قبل ضبط شده است، گفت: افتخار بزرگی است که من به عنوان رهبر حزب کارگر انتخاب می شوم. این انتخاب در لحظه ای بی نظیر در زندگی ما رخ داده است.

استارمر تأکید کرد که حزب کارگر به ریاست وی «به شکل سازنده با دولت همکاری می کند و مخالفت نیز مخالفت برای مخالفت نخواهد بود و درخواست های غیرممکن نیز مطرح نمی کنیم.»

به دنبال شکست سنگین حزب کارگر انگلیس در انتخابات سال 2019 پارلمانی این کشور از حزب محافظه کار به رهبری «بوریس جانسون» انتقادات زیادی نسبت به کوربین مطرح شده بود. کوربین پس از شکست در انتخابات اعلام کرده بود که آماده کناره گیری از ریاست حزب است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.