آمریکا با فاصله بسیار زیاد، نخستین کشور جهان از لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه امروز شنبه 4 آوریل (16 فروردین) گزارش داد آمریکا با فاصله بسیار زیاد، نخستین کشور جهان از لحاظ شمار مبتلایان به کرونا است.

پایگاه اینترنتی دانشگاه جان هاپکینز گزارش داد براساس آمار رسمی اعلام شده، آخرین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا در آمریکا 277,467 مبتلا، 7402 فوتی است.

در 24 ساعت گذشته 1480 مورد فوت بر اثر کرونا در آمریکا ثبت شده است.

شهردار واشنگتن پایتخت آمریکا پیش بینی کرد شمار مبتلایان به کرونا در این شهر به 93 هزار نفر افزایش یابد.

فرماندار واشنگتن به دلیل هزینه‌ های اقتصادی کووید19 بخشی از هزینه‌ های عمومی ایالت را قطع کرده است.

ناو- هتل یو اس ان اس کامفورت آمریکا دیگر بیماران کرونایی  را پذیرش نمی کند.

در شهر نیویورک هم از زمان آغاز همه گیری 56289 مورد آلوده به ویروس کرونا ثبت شده است که 1867 مورد آن به مرگ منجر شد.

رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات اذعان کرد شیوع کرونا به اقتصاد این کشور از جمله صنعت نفت لطمه فروانی زده است . در ادامه ترامپ گفت: به نظرم در زمان همه گیری بدترین وضعیت ممکن است روی دهد. این وضعیت از سال 1917 تاکنون سابقه نداشته است.

وی در ادامه کنفرانس خبری  افزود:بخش انرژی کشور در این بحران به شدت دچار آسیب شده است. ما شاهد وجود میزان قابل توجهی از نفت در بازار هستیم. این به دلیل ویروس است. ویروس تقاضا و از جمله در بخش نفت و انرژی را کاهش داده است. ما تلاش می کنیم که وضعیت زندگی مردم آمریکا در وضعیت بهتری باشد. شهروندان باید در خانه بمانند. در خانه بمانید .این وضعیت پایان می پذیرد.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال گفت به شرکت‌ های آمریکایی دستور داده است که تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با کرونا در داخل کشور را به خارج صادر نکنند. وی تاکید کرد، من با امضای قانون «تولید در وضعیت جنگی» صادرات محصولات کمیاب بهداشتی و پزشکی توسط سودجویان را ممنوع می‌ کنم.

ترامپ به مردم آمریکا توصیه کرد که به هنگام حضور در مناطقی چون مرکز خرید یا جاهایی که نزدیک دیگران هستند ماسک بزنند یا پارچه‌ ای را جلوی صورت خود ببندند هر چند گفت که خود او به عنوان رئیس جمهور آمریکا بنا ندارد چنین کند.

دادستان کل آمریکا اعلام کرد اداره زندان‌ های این کشور به خاطر شیوع کرونا با شرایط اضطراری مواجه است و زندانیان بیشتری را برای اجرای حبس خانگی در نظر خواهد گرفت

بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به 1,099,080 نفر رسید.

از این تعداد 59 هزار و 179 نفر جان باخته و 228 هزار و 938 نفر بهبود پیدا کرده اند.

براساس این گزارش، از میان 810 هزار و 963 نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 5 درصد آنها یعنی 39 هزار و 391 نفر وخیم گزارش شده است.

آخرین آمار و اخبار از شیوع کرونا در سطح جهان تا امروز شنبه 16 فروردین به شرح زیر است:

 

اخبار اروپا

بر اساس آخرین آمارها، کرونا بیشتر تعداد قربانیان را در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، فرانسه، انگلیس و چین گرفته است.

هم اکنون شمار قربانیان کرونا در ایتالیا به نزدیک به 120 هزار نفر (119،827)افزایش یافته است که متاسفانه بیشتر این افراد سالمندانی بوده اند که پیشینه بیماری‌ های مزمن داشتند.

همزمان با اوج کرونا در ایتالیا شمار قربانیان این ویروس در خانه‌ های سالمندان، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. افراد داوطلب و برخی از کارکنان خانه‌ های سالمندان در ایتالیا بعد از شیوع کرونا، این مراکز را ترک کرده اند.

شمار افراد مبتلا به کرونا در اسپانیا تا امروز به 119،199 نفر رسید، از این میان 11،198 نفر جان باخته‌ اند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس یک هفته پس از مثبت بودن تست کرونای خود گفته است که همچنان در قرنطینه خانگی است. در همین حال، قرار است که ملکه فردا یکشنبه در خصوص شیوع ویروس برای مردم این کشور سخنرانی کند.

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ ای گفته است: پیام ضبط شده ویژه‌ ملکه خطاب به مردم درباره شیوع کرونا یکشنبه ساعت 20 پخش خواهد شد.

این پنجمین باری است که الیزابت دوم طی 68 سال سلطنتش به جز در ایام کریسمس سخنرانی می‌ کند.

شمار قربانیان کرونا در انگلیس با 684 نفر افزایش به 3,605 نفر رسید که یک جهش 23 درصدی است.

شمار کل مبتلایان به کرونا در انگلیس به 38,168 نفر رسیده است. 

مدیرکل بهداشت فرانسه هم اعلام کرد تعداد تلفات از 6 هزار نفر فراتر رفت. بکار گیری 160 هزار پلیس برای نظارت بر قرنطینه در فرانسه ادامه دارد.

وزیر کشور آلمان از اعمال محدودیت‌ های بیشتر مرزی برای مهار کرونا خبر داد. دولت آلمان قرار است روز دوشنبه در مورد طرح تشدید اقدامات سختگیرانه تصمیم گیری کند. از جمله این اقدامات قرنطینه مسافران ورودی از راه‌ های هوایی است و فقط مسافرانی از لهستان، جمهوری چک، بلژیک و هلند اجازه ورود به آلمان را دارند که دلایل قابل قبولی داشته باشند. آلمان پیش از این محدودیت‌ های مشابهی را در مورد اتریش، فرانسه، سوییس، لوکزامبورگ و دانمارک به اجرا گذاشته است.

مقامات هلند هم اعلام کردند شمار تلفات کرونا در این کشور با ثبت 148 مورد فوتی، به 1487 تن رسیده است. با ثبت 1026 مورد مبتلای جدید قطعی، تعداد کل مبتلایان در هلند به 15723 تن رسید.

 

مرکل به سر کارش بازگشت

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان که از 3 فروردین به دلیل مشکوک بودن به آلودگی به کرونا به قرنطینه خانگی رفته بود امروز با پایان یافتن دوره قرنطینه خود، در محل کارش حضور یافت.

تست کرونا مرکل پس از سه بار، منفی اعلام شد. او در پی مثبت اعلام شدن آزمایش کرونا پزشک معالجش خود را در خانه قرنطینه کرده بود.

 

سوئد؛ شمار مبتلایان از 6000 نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت سوئد اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با 612 نفر افزایش به 6078 نفر رسید.

همچنین با مرگ 51 نفر دیگر، شمار فوتی‌ های کرونا در سوئد به 333 افزایش یافت.

 

اتریش؛ فعالیت‌ ها به آرامی از سر گرفته می‌ شود 

قائم مقام صدراعظم اتریش در نشستی مطبوعاتی از کاهش برخی محدودیت‌ ها و فعالیت آرام کسب و کار مردم از هفته آینده در این کشور خبر داد. 

وی افزود اواخر هفته (شنبه و یکشنبه) وضع آمار مبتلایان به کرونا را طی سه هفته گذشته بررسی و اوایل هفته آینده نخستین گام‌ های احتمالی را ارائه خواهیم کرد.

 

چین؛ آخرین آمار/ سوگواری برای جان باختگان 

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز شنبه اعلام کرد در 24  ساعت گذشته 19 فرد مبتلا به کرونا در چین شناسایی شده‌ اند که 18 مورد آنها وارداتی و تنها یک مورد داخلی بوده است.

در شبانه روز گذشته همچنین 64 مورد بدون علامت یا به اصطلاح «ناقل خاموش» در چین شناسایی شده و زیر نظر قرار گرفته‌ اند این آمار از ابتدای ماه مارس جاری در لیست کمیسیون ملی بهداشت چین قرار گرفته است. 

بر اساس این گزارش، آمار کل مبتلایان در چین تا کنون به 81،639 تن و آمار جان باختگان هم 3،326 تن رسیده است. آمار افراد ناقل خاموش هم به 1،030 تن افزایش یافته است. 

مقامات چین همچنین اعلام کردند با ترخیص 180 بیمار دیگر از بیمارستان، شمار کل بهبود یافتگان در این کشور به 76،751 تن افزایش یافته است. 

اما در ووهان کانون اولیه کرونا در چین همزمان با تلاش‌ ها برای از سرگیری زندگی عادی، یکی از مقامات ارشد مرکز کنترل و ارزیابی وضعیت شیوع کرونا در چین، به ساکنان این شهر هشدار داد که با وجود کاهش قابل توجه شمار مبتلایان در چین، همچنان هوشیار باشند، در خانه‌ های خود بمانند. 

مردم چین امروز شنبه همزمان با آغاز «عید اموات» برای 3326 نفری که بر اثر شیوع کرونا در این کشور جان باخته‌اند، عزاداری کردند. پرچم‌ های چین در سراسر کشور و سفارتخانه‌ ها و سرکنسولگری‌ های خارج از کشور به حالت نیمه افراشته در آمد و تمام فعالیت تفریحی هم متوقف شد.

ساعت 10 صبح امروز شنبه، مردم سراسر چین 3 دقیقه سکوت کردند و خودروها، قطارها و کشتی‌ ها در حین حرکت سوت کشیدند و زنگ هشدار ضد هوایی نیز در داخل شهرها به صدا در آمد در پکن پایتخت چین نیز پرچم میدان «تیان انمن» به صورت نیمه افراشته درآمد و مراسم نظامی به یاد جان باختگان در این مکان برگزار شد.

 

ژاپن؛ افزایش تعداد افراد آلوده در توکیو

ژاپن از تایید آلودگی 89 نفر دیگر به ویروس کرونا در توکیو پایتخت این کشور خبر داد.

با احتساب موارد جدید، مجموع کل افراد مبتلا به کووید-19 در توکیو به 773 نفر رسیده است. روز گذشته توکیو با 97 مورد تایید شده از آلودگی به کرونا، رکورد تازه‌ ای در این زمینه ثبت کرد.

در حال حاضر 717 نفر به علت ابتلا به کووید-19 در بیمارستان‌ های توکیو بستری هستند و تعداد بسیاری از تخت‌ های بیمارستانی این شهر را که برای کرونا در نظر گرفته شده است، اشغال کرده اند. 

با توجه به روند فزاینده مبتلایان در توکیو، مسئولان این شهر قصد دارند چند هتل را برای رسیدگی به بیماران اجاره کنند.

 

مجارستان؛ قرنطینه بیش از 10 هزار نفر 

حدود 10،668 نفر در مجارستان در قرنطینه خانگی بسر می‌ برند و به دستور ادارات ذیربط در این کشور اجازه ترک خانه خود را ندارند.

این افراد موظف هستند بر درب خانه خود برچسبی که از سوی ادارات ذیربط دریافت کرده اند تحت عنوان «ورود ممنوع است» بچسبانند.

در مجارستان شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا به امروز به 623 تن رسیده است. 26 نفر هم براثر ابتلا به این ویروس جان باختند. در مجارستان تا به امروز بیش از 17 هزار نفر تست کرونا انجام داده اند.

 

آمریکای مرکزی؛ بازداشت 13 هزار نفر به دلیل نقض قرنطینه

بیش از 13 هزار نفر در کشورهای حوزه آمریکایی مرکزی به دلیل نادیده گرفتن قوانین وضع شده برای مقابله با شیوع کرونا بازداشت شده اند.

مقامات هندوراس تاکنون حدود 2250 نفر را به دلیل نقض قوانینی که در این مورد از اوایل ماه مارس وضع شده بود بازداشت کرده اند. در همین حال مقامات گواتمالا  نیز 5705 نفر رابه دلیل خروج از قرنطینه خانگی بازداشت کرده اند.

بیشتر کشورهای حوزه آمریکای مرکزی از فقر رنج می برند و مانند کشورهای پیشرفته امکان دورکاری ندارند و در اماکن عمومی، فاصله های اجتماعی رعایت نمی شود. 

 در پاناما نیز بیش از 5000 نفر طی هفته های اخیر به دلیل نقض قوانین مربوط به رعایت موارد بهداشتی درمقابله با کرونا بازداشت شده و صدها نفر نیز به تازگی به دلیل ترک منازل بازداشت شدند.

وزارت بهداشت پاناما تاکنون 1673 مورد ابتلا به کرونا و 41 فوت ناشی از آن ثبت کرده است.

شمار بازداشت شدگان در این کشورها نسبت به افراد مبتلا به کرونا رقم  بالایی را نشان می دهد. السالوادور در حالی 712 نفر را بازداشت کرده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا دراین کشور 46 مورد بوده  و گواتمالا که اقدام به بازداشت بیش از 5700 نفر را کرده  است که تعداد مبتلایان به این ویروس تنها 50 نفر اعلام شده است.

 

مکزیک؛ افزایش آمار

وزارت بهداشت مکزیک تاکنون 1688مورد ابتلا به ویروس کرونا و 60 فوت ناشی از آن ثبت کرده است.

 

ترکیه؛ ممنوعیت ورود و خروج خودروها در 30 شهر​/ افزایش مبتلایان

رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که از امروز شنبه تدابیر جدیدی، از جمله ممنوعیت ورود و خروج خودروها در 30 شهر بزرگ به اجرا در می‌آید. به گزارش جمعه شب خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان افزود: ورود و خروج خودروها در ۳۰ شهر بزرگ و شهر «زونگولداغ» واقع در شمال غربی ترکیه ممنوع است. وی از شهروندان ترکیه خواست؛ در اماکن شلوغ مانند بازارها و مراکز تجاری از ماسک استفاده و توصیه‌های بهداشتی را حتماً رعایت کنند. رییس جمهوری ترکیه اضافه کرد: محدودیت های جدیدی برای تردد شهروندان اعمال خواهد شد؛ از جمله منع آمد و شد افراد زیر ۲۰ سال و نیز ممنوعیت برگزاری تجمعات در اماکن رو باز از جمله خیابان‌ها.

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته 2786 فرد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند که مجموع آمار مبتلایان را به 20921 نفر رسانده است.

«فخرالدین کوجا» اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته 2786 فرد جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند که مجموع آمار مبتلایان را به 20921 نفر رسانده است.

وی افزود: همچنین 69 نفر نیز جان خود را از دست دادند که مجموع جان باختگان به رقم 425 رسید.

وزیر بهداشت ترکیه یادآور شد در 24 ساعته گذشته 16160 تست کرونا از افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری گرفته شده است.

 

برزیل؛ رئیس جمهور: یک روز روزه بگیرید

آمار تلفات ناشی از بیماری کرونا در برزیل با ثبت 60 مورد فوت طی 24 ساعت گذشته به 359 و تعداد مبتلایان 9056 نفر اعلام شد.

«جائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل با اشاره به همه گیر شدن کرونا از همه مردم خواست تا برای خلاص شدن از این بلا یک روز روزه مذهبی بگیرند.

 

کره جنوبی؛ تمدید مقررات فاصله گذاری اجتماعی

کره جنوبی مقررات فاصله گذاری اجتماعی را تمدید کرد.

«چونگ سیه کیون» نخست وزیر کره جنوبی گفت: خطر شیوع کرونا در این کشور هنوز هم جدی است و باید مقررات فاصله گذاری اجتماعی کماکان برقرار بماند.

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های کره جنوبی امروز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود از 94 مورد جدید ابتلا به کووید-19 خبر داد و اعلام کرد با احتساب این افراد، شمار موارد ابتلا در این کشور به 10156 نفر رسید.

این منبع افزود با مرگ سه بیمار دیگر، شمار فوتی‌ های ناشی از این بیماری به 177 نفر افزایش یافته است.

بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های کره جنوبی، ظرف 24 ساعت گذشته، بیش از 300 فرد مبتلا به کووید-19 بهبود یافته اند و در مجموع شمار بهبودیافتگان به 6325 نفر رسیده است.

 

افغانستان؛ 300 مبتلا

با ثبت 18 مورد جدید ابتلا به کرونا در افغانستان، شمار افراد مبتلا در این کشور به 300 نفر افزایش یافت.

 

اوکراین؛ افزایش محدودیت‌ ها

با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اوکراین محدودیت‌ های جدید اعمال خواهد شد.

نخست وزیر اوکراین با انتشار اعلامیه‌ ای محدودیت‌ هایی را که از 6 آوریل به اجرا در خواهد آمد تشریح کرد: حضور در اماکن عمومی بدون ماسک ممنوع است. حضور بیش از دو نفر (بجز همراهی با کودک یا ضرورت کاری) ممنوع است. حضور در پارک ها، فضا‌های سبز، استراحتگاه‌ها بدون ضرورت کاری ممنوع است. حضور در محوطه‌های بازی کودکان ممنوع است.حضور بدون مدرک یا کارت شناسایی ممنوع است. حضور افراد زیر 14 سال بدون همراهی با افراد بزرگسال ممنوع است. خروج از مکان‌های ایزوله بدون مجوز ممنوع است.

 

جمهوری آذربایجان؛ جریمه ناقضان مقررات قرنطینه

هزاران نفر از ناقضان مقررات شرایط ویژه قرنطینه در جمهوری آذربایجان جریمه و 10 نفر زندانی شدند.

پلیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد: در 24  ساعت گذشته 3566 نفر به علت رعایت نکردن مقررات منع ورود و خروج از شهرستان‌ ها و 15 نفر به دلیل نقض مقررات مربوط به عدم فعالیت مراکز پذیرایی عمومی جریمه و 10 نفر هم به علت تمکین نکردن به دستورات پلیس زندانی شده اند.

 

مصر؛ ابتلای 15 پرستار و پزشک/ شمار مبتلایان به مرز 1000 نفر رسید

12 پرستار و 3 پزشک مصری به کرونا مبتلا شدند این درحالی است که شمار مبتلایان در این کشور هم به مرز 1000 نفر نزدیک شد.

مدیر انستیتوی ملی مصر گفت که تعدادی جدید از کادر پزشکی به ویروس کرونا مبتلا شده اند. او گفت: 15 پرستار و پزشک به ویروس کووید19 مبتلا شده اند که همگی در قرنطینه و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

طبق اعلام مقامات بهداشتی در مصر 120 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده اند تا شمار مبتلایان به 985 نفر افزایش پیدا کنند.

در یک روز اخیر 8 مورد جدید فوتی ناشی از کرونا شناسایی شده است تا شمار قربانیان در این کشور هم به 66 نفر افزایش پیدا کند.

 

سرزمین‌ های اشغالی؛ افزایش مبتلایان  

شمار مبتلایان کرونا در سرزمین های اشغالی به 7040 نفر افزایش یافت و جانباختگان به 40 نفر رسید.

طی 24 ساعت گذشته 173 نفر دیگر در سرزمین‌ های اشغالی به کرونا مبتلا شده اند.

 

تمدید 30 روزه وضع فوق العاده در کرانه باختری

برای مقابله با کرونا وضع فوق العاده در کرانه باختری 30 روز تمدید شده است.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است رعایت قرنطینه خانگی اجباری است نه اختیاری و همه شهروندان فلسطینی باید به دلیل جلوگیری از گسترش کرونا قرنطینه را جدی بگیرند.

 

امارات؛ جدیدترین آمار از شمار مبتلایان

در جدیدترین آمار از شمار مبتلایان به کرونا در امارات وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 1264 نفر افزایش یافته است. 

این درحالی است که تاکنون یک مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در امارات گزارش شده است. 

 

********

در مجموع: 1،099،080 مورد کلی ابتلا، 756 مورد جدید ابتلا، 59،179 مورد فوتی، 228،938 مورد بهبودی، و 39،391 مورد وخیم در 205 کشور، منطقه و سرزمین در جهان تاکنون گزارش شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.