کابینه اسپانیا شنبه شب آزادی حرکت در سراسر کشور را محدود کرد. با لازم الاجرا شدن این فرمان، افراد فقط خواهند توانست خانه های خود را برای تهیه غذا، مراجعه به پزشک یا در موارد استثنایی برای کار و مراقبت از دیگران ترک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ در گزارشی آورده است:

1. خیابان های مادرید شبیه شهر ارواح است. دولت اسپانیا از همه می خواهد در خانه خود باقی بمانند: فعلا برای دو هفته، ولی احتمالا تمدید خواهد شد. از صبح روز شنبه، فقط فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها و پمپ بنزین ها در مادرید باز هستند.

2. بزودی در بقیه کشور نیز همینطور خواهد شد. کابینه اسپانیا شنبه شب آزادی حرکت در سراسر کشور را محدود کرد. با لازم الاجرا شدن این فرمان، افراد فقط خواهند توانست خانه های خود را برای تهیه غذا، مراجعه به پزشک یا در موارد استثنایی برای کار و مراقبت از دیگران ترک کنند.

3. وضعیت اضطراری که دولت پس از یک جلسه بحرانی هشت ساعته به اجرا گذاشت، تقریبا کل کشور را در حالت آماده باش قرار داده است. البته مرزها هنوز باز هستند. هم اکنون کنترل تمام نیروهای امنیتی نیز در اختیار وزیر کشور هست که در صورت لزوم از آنها نیز استفاده شود.

4. به گزارش تلویزیون اسپانیایی TVE، تا روز شنبه بیش از 3300 نفر در اسپانیا مبتلا شده اند، 193 نفر از آنها درگذشته و 517 فرد بهبود یافته اند. تقریبا نیمی از این افراد آلوده ساکن مناطق اطراف مادرید هستند. روز جمعه در مادرید تعداد کشته شدگان طی 24 ساعت به بیش از 130 نفر رسید.

5. این ویروس همچنین اقتصاد اسپانیا را که به تازگی از آخرین بحران بزرگ خود التیام یافته، در معرض آزمونی جدی قرار داده است. علاوه بر گردشگری، صنعت اتومبیل و تجارت نیز رنج می برد. بزرگترین فروشگاه زنجیره ای اسپانیا همه شعبه های خود را بست و 80 هزار کارمند خود را به خانه فرستاد.

6. از سوی دیگر، صف های طولانی در مقابل سوپر مارکت ها شکل گرفته و در بسیاری از فروشگاه ها، قفسه ها خالی شده اند. از چندین روز پیش هیچ کاغذ توالت یا ضد عفونی کننده ای در دسترس نیست و در آخر هفته گذشته، تخم مرغ و پاستا نیز نایاب گردید.

7. اکنون زندگی بسیاری از اسپانیایی ها مجازی شده است. هرکسی که می تواند، در خانه کار کرده و تنها از طریق تلفن و اینترنت ارتباط برقرار می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.