شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در سراسر جهان از 150 هزار نفر فراتر رفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد چین امروز یکشنبه از جان باختن 10 فرد دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. با احتساب این افراد، تعداد جان باختگان کرونا در چین در مجموع به 3،199 نفر رسید.

بر اساس تازه‌ ترین آمار، تاکنون در کل دنیا تا امروز یکشنبه 15 مارس 2020 (25 اسفند)، 156،745 مورد ابتلا، 5،839 مورد مرگ و 75،936 مورد بهبودی گزارش شده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین از 20 مورد جدید مبتلا به کرونا خبر داد که با احتساب آنها، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور در مجموع به 80 هزار و 844 نفر رسید.

 

کره جنوبی؛ ادامه کاهش آمار

کره جنوبی بامداد یکشنبه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته در این کشور 76 نفر به کووید19 مبتلا شده‌ اند و جمع مبتلایان به این ویروس به 8162 نفر رسیده است. همچنین، طی روز گذشته در کره جنوبی 3 نفر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشتند که شمار کل فوتی‌ های ناشی از کرونا را به 76 تن رساند. این شمار از مبتلایان روزانه در کره جنوبی کمترین میزان ابتلای روزانه از 21 فوریه به این سو است که نشان از کند شدن آهنگ رشد مبتلایان به کووید19 دارد. 

 

آمریکا؛ 60 قربانی و 2982 مبتلا؛ صف های طولانی برای انجام آزمایش 

شیوع ویروس کرونا در آمریکا سبب ایجاد صف های طولانی در برابر مراکز انجام آزمایش آلودگی به این ویروس شده است.

در شهر «دنور» در ایالت «کلرادو» صدها نفر در برابر یک مرکز آزمایش با خودروهای خود صف کشیدند.

تعداد کشته های ویروس کرونا در آمریکا به 60 نفر و تعداد مبتلایان به 2982 نفر رسید.

میزان خسارت مالی ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا 17 میلیارد دلار برآورد شده است.

مقامات نیویورک دومین مورد از مرگ ناشی از ویروس کرونا در این ایالت را تائید کردند. فرد فوت شده مردی 65 ساله از شهر راک لند است.

 

آمریکا؛ انگلیس و ایرلند در فهرست ممنوعیت سفر

آمریکا انگلیس و ایرلند را نیز به علت نگرانی از شیوع بیشتر ویروس کرونا در فهرست ممنوعیت سفر قرار داد. قبلا آمریکا این دو کشور را از ممنوعیت سفر اروپایی ها به آمریکا مستثنی کرده بود.

تغییر ناگهانی تصمیم ترامپ واکنش شمار زیادی از مسافران را در پی داشت و افرادی که به مبادرت به تهیه بلیت هواپیما و رزرو هتل کردند این اقدام ترامپ را احمقانه و ناشی از سردرگمی مقامات کاخ سفید دانستند.

 

آمریکا؛ فراخوان دو هزار تن از نیروهای گارد ملی درجورجیا/ اعلام مقررات منع رفت وآمد شبانه در هوبوکن

علاوه بر اقدامات دولت فدرال آمریکا، ایالت های مختلف این کشور نیز به اقدامات مختلفی برای مقابله با ویروس کرونا متوسل شده اند.

بر همین اساس، فرماندار ایالت جورجیا مجوز فراخوانده شدن دو هزار نیروی گارد ملی را صادر کرد. این نیروها زیر نظر و بر اساس دستور فرماندار اقدام خواهند کرد. این نیروها برای محافظت از جان مردم وارد عمل می شوند و اقدامات مختلفی را می توانند صورت دهند.

همچنین شهردار «هوبوکن» در ایالت نیوجرسی گفت برای مقابله با شیوع کرونا،‌ در این شهر مقررات منع رفت وآمد شبانه اعلام می‌ کند.

 

واشنگتن؛ تعطیلی ساختمان کنگره و موزه تاریخ طبیعی

به علت نگرانی از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا ، ساختمان های اداری کاپیتول هیل که مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا در آن قرار دارند تا ماه آوریل به روی عموم بازدید کنندگان بسته شد.

به دنبال شیوع این ویروس همچنین موزه تاریخ طبیعی واشنگتن در آمریکا بسته شد.

 

جواب آزمایش کرونای ترامپ منفی اعلام شد

دونالد ترامپ پس از گذشت چند روز از نگرانی ها از اینکه در معرض این بیماری قرار داشته است سرانجام تسلیم آزمایش ویروس کرونا شد.

وی که براساس اظهارات پزشکان کاخ سفید فاقد علایم ویروس کروناست و البته با برخی از افراد که آزمایش مثبت داشته اند سروکار داشته تصریح کرد، شب گذشته آزمایش کرونا را انجام داده است و منفی بوده است.

ترامپ همچنین اعلام کرد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا 8 میلیارد و 300 میلیون دلار اختصاص داده است و 50 میلیارد دلار نیز برای مقابله با وضعیت اضطراری در صندوق ویژه موجود است.

 

​مبتلا بودن 5 تن از همراهان رئیس جمهور برزیل در دیدار با ترامپ

پنج نفر از مقاماتی که همراه «جائیر بولسونارو» در دیدار او با ترامپ بودند به ویروس کرونا مبتلا بودند.

در حالی که رئیس جمهوری برزیل از منفی بودن آزمایش کرونای خود خبر داده و وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده رئیس جمهور قرار است هفته آینده بار دیگر معاینه شود، طبق گزارش وزارت بهداشت برزیل مقامات همراه وی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، عبارتند از:  ۱-سناتور نلسینو سنت  ۲-مسئول تجارت برزیل در ایالات متحده نستور فورستر  ۳-وزیر ارتباطات ریاست جمهوری ، فبیو واژنگارتن.

همچنین وکیل بولسونارو  و شهردار میامی نیز که همراه رئیس جمهوری برزیل در دیدار با ترامپ بودند آلوده به ویروس کرونا هستند.  

 

گاردین: احتمال لغو انتخابات آمریکا و اعلام وضعیت اضطراری

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: چنانچه دونالد ترامپ احساس کند به دلیل ویروس کرونا و مرگ بیماران و پیامدهای این مسئله برای اقتصاد در انتخابات با مشکل بر می خورد ممکن است وضعیت فوق العاده اعلام کرده و انتخابات را لغو، و در عین حال با دشمنانش تسویه حساب کند.

 

برزیل؛ 121 مبتلا

بر اساس گزارش وزارت بهداشت برزیل 121 مورد کرونا ویروس در این کشور تائید شده است .

بر اساس تصمیم دولت، مدارس دو استان ریودوژانیرو و سائوپائولو به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی تعطیل است و تجمعات بالای 500 نفر ممنوع و بسیاری از مراسم در این کشور لغو شده است.

همچنین هر خارجی که به برزیل وارد شود یک هفته قرنطینه خانگی می شود.

 

کانادا؛ درخواست برای بازگشت فوری کانادایی ها

اتاوا از همه کانادایی ها در خارج خواست در حالی که همچنان می توانند به کشور بازگردند.

مقامات کانادا در تلاش برای کنترل همه گیری ویروس کووید-19 و تقویت تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه و همچنین مالی از شهروندان خود، خواستار اجتناب از سفرهای خارجی ، مگر در موارد ضروری، شدند.

در پی اقدام آمریکا به متوقف کردن پروازها از اروپا، دولت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا همچنان در برابر درخواست های فزاینده مبنی بر ایجاد محدودیت برای ورود مسافران خارجی به این کشور مقاومت می کند.

 

شیلی؛ قرنطینه 1300 نفر از مسافران دو کشتی کروز 

در پی آزمایش مثبت یکی از مسافران کشتی کروز به ویروس کرونا، بیش از 1300 نفر از مسافران دو فروند کشتی کروز در سواحل این کشور قرنطینه شدند.

این دو کشتی در حال تردد از منطقه پاتاگونیا هستند. این مسافر 85 ساله انگلیسی کشتی کروز پس از پیاده شدن از کشتی «سیلور اکسپلورر» در سواحل 2400 کیلومتری سانتیاگو علایم ابتلا به ویروس کرونا را نشان داد.

 

اکوادور؛ بسته شدن مرزها

دولت اکوادور از بسته شدن مرزهای این کشور به روی همه مسافران خارجی به علت شیوع ویروس کرونا از امروز یکشنبه خبر داد. بر این اساس هر گونه حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی به داخل این کشور ممنوع خواهد شد. شهروندان اکوادوری و خارجی هایی که اقامت اکوادور را دارند تا پایان روز دوشنبه مهلت دارند به این کشور بازگردند.

مقامات اکوادوری پیشتر دومین مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری را تایید کرده اند.

 

اسپانیا؛ محدودیت هایی برای تردد مردم/ ابتلای همسر نخست وزیر

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا در یک سخنرانی که از تلویزیون پخش شد، اعلام کرد در چارچوب وضع اضطراری 15 روزه به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، محدودیت هایی برای تردد 47 میلیون جمعیت این کشور اعمال خواهد شد.

سانچز اعلام کرد همه اسپانیایی ها باید در خانه بمانند مگر این که بخواهند غذا یا دارو بخرند، به بیمارستان یا سر کار بروند و کارهای اضطراری دیگری انجام دهند. 

این در حالی است که دفتر نخست وزیری اسپانیا، ابتلای همسر نخست وزیر به ویروس کرونا را تایید کرد.

 

1148383_935

 

 

رومانی؛ اعلام وضعیت اضطراری

«کلاوس یوهانیس» رئیس جمهور رومانی از اعلام وضعیت اضطراری در این کشور در روز دوشنبه در پی شیوع بیماری کرونا خبر داد. 

 

صربستان؛ آلوده شدن رئیس فدراسیون فوتبال 

«اسلاویسا کوکزا» رئیس فدراسیون فوتبال صربستان به کووید-19 مبتلا شد.

کوکزا که احتمالا در سفر به ایتالیا به ویروس کرونا آلوده شده است، در یک بیمارستان بستری شد.

 

روسیه؛ افزایش مبتلایان

ستاد تازه تاسیس پیشگیری و مقابله با کرونا در روسیه در نخستین بیانیه رسمی درباره تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا اعلام کرد، با شناسایی 14 مورد جدید، شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر این کشور به 59 نفر رسیده است.

 

ایتالیا؛ ادامه وضعیت بحرانی

ایتالیا کانون بحران کرونا است. 

بر اساس جدیدترین آمار اعلام شده از سوی ستاد حوادث غیر مترقبه ایتالیا شمار افرادی که در این کشور از ابتدا تا کنون به بیماری کرونا مبتلا شده اند به 21157نفر افزایش یافته است که این رقم در 24 ساعت گذشته نشان دهنده 2795 مورد جدید است.

شمار قربانیان 1441 نفر و شمار افرادی که بهبود یافته اند نیز 1966 نفر می‌ باشد. بر اساس این گزارش 1518 نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

انگلیس؛ شمار مبتلایان وارد کانال هزار و شمار جان باختگان نیز دو برابر شده است

براساس آمار رسمی وزارت بهداشت و درمان انگلیس شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با 342 نفر بیشتر از دیروز به 1140 نفر رسیده و نخستین بار وارد کانال هزار شده است.

براساس آمار رسمی منتشر شده شمار جان باختگان نیز دو برابر دیروز شده است و تاکنون دست کم 23 انگلیسی مبتلا به کرونا جان باختند.

دولت انگلیس متهم شده است برای کاهش زیان های اقتصادی و عادی نشان دادن وضع حاضر نیست مدارس و دانشگاه ها و مسابقات ورزشی را تعطیل کند.

در انگلیس یک نوزاد نیز به کرونا مبتلا شده اما هنوز مشخص نشده است که این نوزاد پس از تولد به این بیماری مبتلا شده یا مادر آلوده به این ویروس هنگام بارداری ویروس را به فرزند منتقل کرده است.

در پی شیوع کرونا در انگلیس ملکه همه دیدارهایش را لغو کرد.

علاوه بر لغو برنامه دیدارهای ملکه الیزابت دوم، برخی برنامه های کاخ باکینگهام نیز لغو یا به زمان دیگر موکول شده است. 

 

یونان؛ بی توجهی مردم 

با وجود اخطارهای مقامات بهداشتی یونان درباره شیوع کرونا اما هنوز مردم این کشور به شیوع این بیماری بی توجه هستند و شمار زیادی از مردم در خیابان ها، سواحل، رستوران ها و کافه های این کشور دیده می شوند.

تاکنون 190 مورد از ابتلا به ویروس کرونا در یونان تایید شده است. عملیات ضد عفونی اماکن و ساختمان‌ های عمومی مختلف در سراسر کشور ادامه دارد و همه پرواز‌ها به و از مقصد ایتالیا لغو شده است.

 

فرانسه؛ افزایش آمار/ دورکاری کارکنان/ ورود ویروس به زندان ها/ ابتلای یک عضو دیگر هیات دولت​

طبق آخرین آمار اعلام شده 4469 نفر در فرانسه مبتلا به ویروس کرونا شده اند و 91 نفر نیز جان باخته اند.

به علت نگرانی از شیوع بیشتر ویروس، دولت فرانسه دستور داد اماکن غیر ضروری که عموم مردم از آنها استفاده می کنند، بسته شود. مقامات از مردم خواسته اند تا حد امکان کمتر به خیابان ها بیایند.

نخست وزیر فرانسه هم از ادارات و شرکت های فعال در این کشور خواست با دور کاری کارکنان خود موافقت کنند تا بیشترین افراد ممکن در خانه ها بمانند. 

مقامات دولتی فرانسه از مثبت بودن آزمایش ویروس کرونای یکی از زندانیان و همچنین یک سناتور این کشور خبر دادند.

صدها نفر از معترضان ضد دولتی «جلیقه زردها» ضمن نادیده گرفتن هشدار مقامات دولتی برای عدم برگزاری اجتماع بیش از 100 نفری برای هفتادمین هفته اعتراضات خود که معمولا شنبه ها برگزار می شود در مرکز پاریس تجمع کردند.

سخنگوی وزارت دادگستری فرانسه گفت: پس از آنکه آزمایش کرونای یک زندانی 74 ساله زندانی در شرق پاریس مثبت اعلام شد وی متعاقبا به سلول انفرادی و سرانجام به بیمارستان منتقل شد.

«برون پوارسون» وزیر مشاور در امور تغییرات زیست محیطی در دولت فرانسه هم به کرونا مبتلا شد. پیش از این «فرانک ریستر» وزیر فرهنگ در دولت ماکرون نیز به دلیل ابتلا به بیماری کووید19 در خانه قرنطینه شده بود.

 

دانمارک؛ نخستین مرگ 

دانمارک از نخستین مورد مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

 

اردن؛ هجوم مردم به فروشگاه ها/ لغو تمامی پرواز‌ها و تعطیلی مراکز آموزشی و تفریحی​

به دنبال شیوع کرونا صدها نفر از مردم شهر امان پایتخت اردن برای خرید مایحتاج خود به فروشگاه ها هجوم آوردند.

این اقدام پس از آن انجام شد که دولت اردن از تدابیر پیشگیرانه خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد. 

منابع رسمی در اردن همچنین از اتخاذ تدابیر ویژه برای مقابله با این خطر خبر دادند.

«عمر الرزاز» نخست وزیر اردن در بیانیه‌ ای با اعلام اینکه از روز سه شنبه تمام پرواز‌ها به اردن و از اردن به کشور‌های دیگر ملغی می‌ شود. مدارس و دانشگاه‌ ها نیز برای دو هفته تعطیل می شوند ضمن اینکه تمام مراکز گردشگری، ورزشی و سینما‌ها نیز تعطیل می‌ شوند.

در اردن ابتلای یک نفر به ویروس کرونا ثابت شده است. این فرد پس از شناسایی، تحت مداوا قرار گرفت و روز جمعه از بیمارستان مرخص شد.

 

سوریه؛ تعویق برگزاری انتخابات مجلس/ تعلیق آیین نماز جمعه و جماعت​

دفتر مطبوعاتی نهاد ریاست جمهوری سوریه در بیانیه ای با اعلام این مطلب افزود، طبق بخشنامه رئیس جمهور سوریه انتخابات مجلس از 13 آوریل به 20 مه موکول شد.این اقدام با هدف پیشگیرانه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است. 

وزیر بهداشت سوریه در دیداز با نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت تدابیر پیشگیرانه در پایانه های زمینی و هوایی این کشور تشدید یافته و پس از مشاهده علایم ابتلای به ویروس کرونا در یک مسافر عراقی در فرودگاه دمشق، هر 16 مسافر این هواپیما که از بغداد به دمشق آمده بود، به همراه خدمه هواپیما در قرنطینه قرار گرفتند. 

در همین حال وزارت اوقاف سوریه برگزاری آیین نماز جمعه و جماعت را در سرتاسر مساجد این کشور تا 4 آوریل (15 فروردین) به تعلیق در آورد.

 

فلسطین؛ تعلیق عبادت در مساجد و کلیساها

تشکیلات خودگردان فلسطینی به منظور جلوگیری از گسترش کرونا، عبادت و نیایش در مساجد و کلیساها را در کرانه باختری اشغالی به حال تعلیق در آورد.

حماس نیز اعلام کرد همه گذرگاه های مرزی نوار غزه برای مسافرت بسته خواهد شد. وزارت امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین از فلسطینی ها خواست در خانه دعا کنند.

38 مورد آلودگی به کرونا در کرانه باختری تایید شده ولی هیچ موردی از این بیماری در نوار غزه گزارش نشده است. حماس نیز در غزه اعلام کرد گذرگاه های مرزی این منطقه با سرزمین های اشغالی و مصر را به روی سفرها به غیر از موارد حیاتی که نیازمند درمان پزشکی است، می بندد.

تجمعات در این منطقه نیز به 100 نفر محدود خواهد شد و مدارس در ماه مارس بسته خواهد ماند. 

 

ترکیه و جمهوری آذربایجان؛ ممنوع شدن تردد اتباع

پس از گفت و گوی تلفنی روسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان تردد شهروندان بین دو کشور متوقف شد.

آنها همچنین در خصوص توقف سفر شهروندان دو کشور به همدیگر از طریق مرزهای زمینی و هوایی از نخستین ساعت بامداد امروز 15 مارس(25 اسفند ماه) توافق کردند.

 

ارمنستان؛ افزایش تعداد کرونایی ها

«آرسن توروسیان» وزیر بهداشت ارمنستان اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کرونا در ارمنستان به 20 نفر رسید و بیش از 200 نفر در قرنطینه هستند.

یکی از مهم ترین دلایل شیوع ویروس کرونا در ارمنستان خانمی است که با وجود تب بالا و ابتلا به ویروس کرونا در جشن نامزدی پسر خود شرکت کرده و دیگر افراد شرکت کننده در این مراسم را مبتلا نمود.

این خانم هم‌ اکنون در بخش مراقبت های ویژه است.

 

عربستان؛ 103 آلوده

با شناسایی 17 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در عربستان، شمار افراد آلوده به این ویروس در این کشور به 103 نفر رسید.

 

عراق؛ اعلام مقررات منع آمدوشد در کردستان

دولت اقلیم کردستان عراق برای مبارزه با گسترش و همه‌ گیری کرونا برای 48 ساعت مقررات منع آمد و شد وضع کرد.

عراق تاکنون 93 مورد ابتلا و 10 مرگ ناشی از بیماری کووید-19 ثبت کرده است. در کردستان عراق 28 مورد ابتلا به این بیماری تایید شده است. نگرانی‌ ها در اقلیم به‌ ویژه پس از مرگ یک امام جماعت 70 ساله در شهر سلیمانیه بالا گرفت. این فرد تا پیش از وخامت حالش با شمار زیادی از اهالی محلی در مسجد ارتباط داشت.

 

مغرب؛ سرگردانی مسافران 

به دنبال شیوع کرونا، دولت مغرب همه پروازها به مقصد 25 کشور اروپایی را لغو کرده است. این موضوع سبب سرگردانی مسافران در فرودگاهها شده است.

تعداد کل موارد ویروس کرونا در مغرب به 17 تن افزایش یافته است. یک نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته و یک تن نیز بهبود یافته است.

 

گینه استوایی؛ شناسایی اولین مورد ابتلا

وزیر بهداشت گینه استوایی از شناسایی اولین مورد از ویروس کرونا در این کشور آفریقای مرکزی خبرداد.

وی افزود این مورد از بیماری پس از بازگشت یک زن از اسپانیا که آزمایش وی مثبت بوده شناسایی شده است.

 

مصر؛ افزایش مبتلایان 

نخست وزیر مصر شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 در این کشور را 110 نفر اعلام کرد. وی همچنین از تعطیلی تمامی مدارس، دانشگاه ها، و موسسات آموزشی دولتی و خصوصی از امروز یکشنبه به مدت دو هفته خبر داد.

 

 

********

در مجموع: 156،785 مورد کلی ابتلا، 183 مورد جدید ابتلا، 5،839 مورد فوتی، 75،937 مورد بهبودی، و 5،652 مورد وخیم در 152 کشور جهان تاکنون گزارش شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.